Gå til innhold

Er det galt av meg (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en storesøster som jeg føler jeg har fått nok av! Vi er en stor familie strødd overalt i verden. Men siden denne søsteren er bare et par år eldre enn meg og bor i samme kontinent som meg, har vi utviklet nærmere forhold, (eller jeg trodde hvert fall vi gjorde det) enn resten av familien siden vi har blitt voksne.

Saken er at det siste året har det skjedd ting som gjør det vanskelig at jeg ikke lenger tror jeg kan ha noe særlig med henne å gjøre!

Som litt bakgrunn kan det nevnes at jeg har støttet henne økonomisk mange ganger, selv om jeg ikke har mer midler enn henne. Jeg tok opp lån og ga henne, hun lovet hun skulle hjelpe til med nedbetalingen, men jeg har ikke sett ei krone fra hennes side. Tvert i mot, hun fikk penger fra meg gang på gang på gang etter dette. Være seg i konanter eller hjelp med flybiletter til henne og barna hennes.

I tillegg til det tar hun penger fra mannen min! Hun sa det aldri til meg. Han bor i samme land som henne, og hun tar alt han har til overs etter at han har betalt regninger og handlet mat, noen ganger spør hun engang ikke om han har mat, for uken. Hun utnytter han til alt! Kan du sitte som barnevakt, når hun skal på fest. Kan du hente ungene på skolen. Kan du gjøre ditten kan du gjøre datten. En gang spurte hun om penger som han ikke hadde, hun sa at han kan spørre noen kamerater og at hun skulle betale det innen to uker. Hun betalte halve beløpet og sa hun ikke hadde resten. (kommer tilbake til dette lengre ned i innlegget).

Problemet vårt startet da jeg for første gang lånte penger fra henne tidligere i år. Jeg ga det tilbake ved å handle nøyaktig med samme beløp for henne. Da jeg reiste hjem, sa hun at hun ble lei seg fordi jeg ikke ga penger til henne da jeg reiste! Hva liksom?! Hun sa "når du trengte penger, ga jeg deg kontanter med en gang, men du bare gikk"! Når jeg prøvde å forklare begynte hun å skjelle meg ut og kjefte på meg. Jeg gadd ikke å snakke og sa ha det. Jeg sendte henne de pengene på flekken gjennom Western Unioun. Hun tok de :)

Etter det var hun ikke så vennlig, hun ringte aldri, når jeg ringte tok hun ikke telefonen, på facebook var hun så kortfattet med meg, osv... Jeg brydde meg ikke! Jeg ringte og tok kontakt helt til hun virket vanlig. Så ble jeg syk og dro til henne (mannen bor med noen kompiser for han har ikke råd til å bo for seg selv + vi hadde problemer).

Så et døyn etter min ankomst ringer mannen min, som ikke vet at jeg er der, og spør om han kunne få de pengene (hence, dette var det jeg skulle komme tilbake til) hun sier at hun må ta være på meg (hennes ord din blakke kone med de pengene, ellers så kommer du og henter henne. Da jeg spurte om hun mente det hun sa, svarte hun, ja. "Hva om med om han kom og henta meg, hvor skal jeg være da? Med noen ukjente mannfolk"?, Spurte jeg. Jeg trodde ærlig at hun bare var sint på ham av en eller annen grunn og trodde ikke et sekund på henne. Jeg var for syk for å bli sur eller noe. Jeg bare ble. Og hun kasta ikke meg ut. Men i etterkant får jeg vite at hun sa til mannen at hun skulle "overlevere meg" til han den og den dagen, en dag vi alle husker.

Mannen fortalte meg om dette etter at hun hadde nektet han adgang til leiliheten hennes, tross for at jeg og babyen vår var der. Han var så overrasket og kunne ikke forstå hvordan hun kunne gjøre det mot han etter alt han hadde gjort for henne. Og det gjorde hun pga en bagatell!

Prøver å legge alt dette bak meg og prøver å være vanlig med henne, hjelpe henne med det jeg kan osv. Men jeg klarer bare ikke. Jeg klarer ikke annet enn å se henne som psykopat og manipulerende! Er snill når hun vil ha noe. Tar alt hun kan få, og bryr seg veldig lite om hvordan andre har det! Sier aldri unnskyld eller viser takknemlighet! Lager problemer mellom meg og mannen. Har ikke den misnte respekt for ingen andre.

Nå har jeg ikke ringt henne på 2 uker, det har hun heller ikke. Vanligvis er det jeg som tar kontakt, skal se hvor lenge hun venter med å ta kontakt. Men jeg vil ikke ringe henne!

Er det galt av meg?

Anonymous poster hash: 7fb1a...926
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brøt kontakten med min storesøster for snart et år siden, etter lengre tids nedrakking osv fra hennes side.
Meldte henne rett og slett ut av familien min, har hverken sett eller hørt noe fra henne siden. Lufta er friskere enn noen gang! :) Man er ikke dømt til å måtte ha et nært forhold bare fordi man er søstre e.l

Skrevet

Drit i å lån penger fra hverandre og når det gjelder søsken kan man legg litt ekstra godvilje til for å være venner.

Nevnte jeg at dere skulle drite i å låne penger av hverandre?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...