Gå til innhold

menn og evig "brotherhood"- som får de i trøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på randen av raserianfall. Samboern min har alltid hatt en del " gode " venner. Disse vennene er som brødre for han, virker det som. I dag fant jeg ut at han hadde skrevet under som kausjonist av alle ting for et lån en venn av han fikk innvilget. Vennen hans er ikke en gang en god venn, men en som ifølge sambo var der for han da han trengte en kamerat. Han var der for han for å kunne drikke sorgene ihjel, ikke for noe annet. Og nå har visst denne " vennen" problemer med å betale det som er igjen på gjelden, tror det dreier seg om 20 000. Ikke første gangen han gjør idiotiske ting. Jeg er ikke moren hans, men han tar så mange toskete beslutninger.

Han har også gjort sånne tjenester før, fordi han er redd for å ikke bli likt/ skuffe venner. Han henger ikke med kriminelle så det er sagt, men dette behovet for å være på godfot med alle disse fjottene som aldri løfter en finger for han det irriterer meg. Jeg ser dette fenomenet bare jeg skrur på tv'n hvor deltakerne i Farmen, typisk menn skal " samaarbeide og inngå avtaler" de er så brothers der inne og blir feid på huet og ræva ut når de innser at ikke alle er like lojale.

Jeg er rimelig frustrert. Husker vi fikk låne feriehuset til en venn av han en gang, noe jeg sa jeg ikke ville, fordi jeg hater å skylle andre noe. Han skjønte ikke problemet fordi de var så gode venner. Vi fikk nøklene og vi spleiset så på en dyr og fin gave som takk. I ettertid har typen gjort div tjenester for denne personen som har kostet han både tid og penger. Flytting av møbler osv. Han fikk herpet bilen sin!

Han er mer redd for å skuffe vennene sine enn meg. Ingen av mine venninner har noen gang spurt meg om en eneste tjeneste eller lån. Jeg har heller aldri spurt dem. Så hvorfor trenger menn så mye av hverandre hele tiden? Tjenester, penger...og hvorfor er de så redde for å skuffe. Vennskap skal da være ubetinget og tåle litt.

Anonymous poster hash: 8de36...7d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...