Gå til innhold

Hes stemme.Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått hes stemme, eller har nesten ikke hatt stemme i det hele tatt.

fikk det i forgårs, men har hatt det før og. Bare ikke hele tiden. Pluss jeg har følelse av en klump i halsen hele tiden.

Så nå tenker jeg på at det kanskje kan være strupekreft?! Er det normalt å få hes stemme ved forkjølelse ? Uten sår hals? Andre som har hatt det sånn?

Anonymous poster hash: 6a64d...90a
Skrevet

Tror nok det er større sannsynlighet for at du har fått en helt vanlig halsbetennelse eller virus på stemmebåndene.

Det gjør ikke nødvendigvis vondt å ha halsbetennelse, men spesielt ved virus på stemmebåndene er det sjelden vondt og heller ikke spesielt sårt. Du bare høres ut som en kråke i en måneds tid før det blir bra igjen.

Det er også helt normalt å bli hes ved forkjølelse selv om ikke alle blir det.

Du kan også få hes stemme av å bruke stemmen unormalt mye dagen før du blir hes, men siden du har vært sånn noen dager, heller jeg mot virus på stemmebåndene.

Du kan jo ta turen innom fastlegen din for å sjekke om du er bekymret.

Skrevet

Nettopp hatt det- fikk bronkyl/ brusetsbeeletter på resept- det hjalp :0)

Skrevet

Nettopp hatt det- fikk bronkyl/ brusetsbeeletter på resept- det hjalp :0)

Det løser opp slim sant? Føler jeg har tykt med slim nedi halsen og.. føler meg jo ellers frisk.

Men jeg har fått beskjed om jeg ikke kan bruke bronkyl osv om jeg har astma. Jeg har anstrengelse astma...

Skrevet

Hei, jeg har også anstrengelsesastma, jeg fikk lov å bruke det av legen. Og det hjelper, hostet opp en del slim og heshet er borte.

Skrevet

Hei, jeg har også anstrengelsesastma, jeg fikk lov å bruke det av legen. Og det hjelper, hostet opp en del slim og heshet er borte.

åå. Han på apoteket sa at det kunne gjøre at jeg fikk veldig problem med å puste eller noe sånn, pga det blir "stengt" i brystet eller noe. Han sjekket opp på nettet og i boka deres.. Men kanskje jeg bare skal prøve uansett? Bronkyl er jo uten resept?

Skrevet

Har du astma og/ eller bruker astmamedisiner skal du uansett forhøre deg med legen når du skal bruke medisiner som kan påvirke astmaen eller medisinen du bruker til vanlig, i fall den reagerer feil med den andre medisinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...