MsMax Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Klagetråd... Har fått masse uforutsette utgifter, kombinert med nytt bosted. Så det var den jula! Faen.. Hva gjør dere i en slik situasjon?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Kredittlån Anonymous poster hash: c41e0...466
MsMax Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2013 Kredittlån Anonymous poster hash: c41e0...466 Funker jo ikke det når man ikke er kredittverdig Dessuten er jeg ikke fan av å låne noe som helst, kjøper ikke noe som jeg ikke har råd til å betale der og da 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Klagetråd... Har fått masse uforutsette utgifter, kombinert med nytt bosted. Så det var den jula! Faen.. Hva gjør dere i en slik situasjon? Lager fake gavekort til røde barna, sos barnebyer etc og gir det i gave. vinn vinn situasjon. Anonymous poster hash: c41e0...466 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Lager fake gavekort til røde barna, sos barnebyer etc og gir det i gave. vinn vinn situasjon. Anonymous poster hash: c41e0...466 ...eventuelt bare si det som det er? Anonymous poster hash: 443dd...c4b 2
MsMax Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2013 Lager fake gavekort til røde barna, sos barnebyer etc og gir det i gave. vinn vinn situasjon. Anonymous poster hash: c41e0...466 Hæ?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Lager fake gavekort til røde barna, sos barnebyer etc og gir det i gave. vinn vinn situasjon. Anonymous poster hash: c41e0...466 Hahaha, I love it. Hva er det som er problematisk da, ts? Er det gavene eller har du ikke råd til mat? Anonymous poster hash: d7e1b...d43
MsMax Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2013 Jeg tenker ikke så mye på gaver til folk da jeg ikke har så mange å gi til uansett. Er mest kosen utenom med ungen, julemiddagen, og slikt. Blir fort litt penger i det der. Men finner nok en løsning, selv om ting føles ganske håpløst nå
Gjest Linn Cathrin Skrevet 11. desember 2013 #9 Skrevet 11. desember 2013 Hvis det er julemiddag og sånt du har problemer med å betale kan faktisk Frelsesarmeen være til hjelp! Mange synes kanskje det er flaut, men det er mange som har fått julemiddagen osv betalt av dem.
Eneri Skrevet 12. desember 2013 #10 Skrevet 12. desember 2013 Trenger ikke å være så dyrt med julemat. Har f.eks vært mye i media om at ribbe er så billig at det blir hamstret inn til hundemat.. Både ribbe og kalkun er billig kjøtt. En pk ferdig pepperkakedeig er heller ikke dyrt. Med julemusikk, lys og tid med ungen til å bake blir det mye kos. Stearinlys og røde sløyfer skaper mye julestemning og koster lite. En romjulsdag med ok vær kan du ta med ungen på aketur og ha med pølser på termos evt brenne bål (hvis det ikke er snakk om en tenåring da.feks.) Ungen vil kose seg og maten er rimelig. Med en pakke ferdig kransekakemasse type Eldorado e.l kan du bake kransekakepinner og evt dyppe endene i smeltet kokesjokolade. Billig julekake. Har du familie du kan be om hjelp? Hvis de også har dårlig råd, kan du jo be om å få penger i julegave fra dem i stedetfor BÅDE pengehjelp og julegave. Evt ønske gavekort på matbutikk/Spendongavekort som kan brukes hvor som helst osv. Mangler du julepynt, kan det være å få kjøpt rimelig på bruktbutikker. 4
MsMax Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2013 Trenger ikke å være så dyrt med julemat. Har f.eks vært mye i media om at ribbe er så billig at det blir hamstret inn til hundemat.. Både ribbe og kalkun er billig kjøtt. En pk ferdig pepperkakedeig er heller ikke dyrt. Med julemusikk, lys og tid med ungen til å bake blir det mye kos. Stearinlys og røde sløyfer skaper mye julestemning og koster lite. En romjulsdag med ok vær kan du ta med ungen på aketur og ha med pølser på termos evt brenne bål (hvis det ikke er snakk om en tenåring da.feks.) Ungen vil kose seg og maten er rimelig. Med en pakke ferdig kransekakemasse type Eldorado e.l kan du bake kransekakepinner og evt dyppe endene i smeltet kokesjokolade. Billig julekake. Har du familie du kan be om hjelp? Hvis de også har dårlig råd, kan du jo be om å få penger i julegave fra dem i stedetfor BÅDE pengehjelp og julegave. Evt ønske gavekort på matbutikk/Spendongavekort som kan brukes hvor som helst osv. Mangler du julepynt, kan det være å få kjøpt rimelig på bruktbutikker. Har ikke familie så ingen å låne penger av.. Har kjøpt inn ribbe da til 30 kr kg, så skal da bli julemiddag for det Har sagt til folk at de ikke får julegave av meg i år, så de heller ikke kjøper til meg, jeg liker ikke å motta gaver om jeg ikke kan gjengjelde tjenesten.
Eneri Skrevet 12. desember 2013 #12 Skrevet 12. desember 2013 Grei ordning med å si fra om at du ikke kjøper julegaver til folk, det sparer du mye penger på. Ellers gjenstår vel bare slikt som å jobbe ekstra hvis mulig og ellers strekke pengene man ha så langt som mulig. Vet ikke hvor gammel ungen er, men det kan være mye kos bare med tid sammen og det går mange fine filmer på tv i jula. Det går jo an å kjøpe en 3pk mikropopcorn f.eks og saft (gjerne servert med isbiter og sugerør, populært) så blir det billig filmkos. Lei filmer og bøker på biblioteket og ha kosestund med ungen din. Har dere lite julepynt kan du kjøpe rimelig glanspapir og lage lenker og flette julekurver sammen med barnet ditt. Skjønner det er kjipt å ha lite penger i høysesongen for kjøpefest, men det gjelder bare å gjøre det beste ut av det. Ellers; se om det er noe du kan selge, pante flasker, høre om det er noen eldre som trenger hjelp med rundvask til jul for eksempel så du tjener en liten slant ekstra. Gå løs på evt innhold i skap og fryser i tida nå før jul så du tøyer pengene lengst mulig.
MsMax Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 12. desember 2013 Grei ordning med å si fra om at du ikke kjøper julegaver til folk, det sparer du mye penger på. Ellers gjenstår vel bare slikt som å jobbe ekstra hvis mulig og ellers strekke pengene man ha så langt som mulig. Vet ikke hvor gammel ungen er, men det kan være mye kos bare med tid sammen og det går mange fine filmer på tv i jula. Det går jo an å kjøpe en 3pk mikropopcorn f.eks og saft (gjerne servert med isbiter og sugerør, populært) så blir det billig filmkos. Lei filmer og bøker på biblioteket og ha kosestund med ungen din. Har dere lite julepynt kan du kjøpe rimelig glanspapir og lage lenker og flette julekurver sammen med barnet ditt. Skjønner det er kjipt å ha lite penger i høysesongen for kjøpefest, men det gjelder bare å gjøre det beste ut av det. Ellers; se om det er noe du kan selge, pante flasker, høre om det er noen eldre som trenger hjelp med rundvask til jul for eksempel så du tjener en liten slant ekstra. Gå løs på evt innhold i skap og fryser i tida nå før jul så du tøyer pengene lengst mulig. Ungen er 4,5 år Ikke mulighet for ekstra jobb da jeg ikke er i jobb/ikke kan jobbe pga psyken, så ingen muligheter for å tjene inn litt ekstra på noen måter. Som jeg skrev i HI så har jeg nettopp flyttet(en uke siden) og har ikke noe "til overs" av møbler/ting, har heller ikke noe å gyve løs på i fryseren da jeg ikke hadde noe som helst før flytting. Har heldigvis litt gammel julepynt, lys osv, så har blitt litt pynta her ihvertfall Ha ikke tv kanaler, men laster ned filmer på nett, så har skaffet litt jule-kos-filmer til meg og barnet som vi kan kose oss med Nå kaaaan det se ut som jeg får bittelitt mer "lønn" enn jeg hadde trodd også så da skal vi kose oss med å bake lussekatter og pepperkakehus idag Hadde det bare vært meg så hadde jeg nok ikke brydd meg, jeg kan leve på ett eple om dagen liksom, men vil jo gjerne gjøre jula koselig og spesiell for barnet.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #14 Skrevet 12. desember 2013 Hva med http://www.vg.no/spesial/2013/julesentralen/ ? Er mange som ønsker besøk på julaften eller i romjulen. Anonymous poster hash: 223d6...c61 1
Poserose Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Julemiddagen er jo ikke noe dyrere enn en hverdagsmiddag. Ribbe til 39 kr/kg, når ellers får du kjøtt som er i nærheten av den prisen? Så slenger du på en pakke rødkål til 3 kr og en kålrot til 4 kr og lager stappe. Brun saus er billig om du lager fra bunnen av, øv deg på det et par ganger i forkant om du ikke har gjort det før så går det fint. Eller så lager du en sjysaus med kraft fra ribba. Og så poteter da, men det er jo også veldig billig. Bunnpris har tilbud på julepølser og medisterpølser til 20 kr for en pakke, er vel 400 g i hver, er middag for deg og ungen det.
Bernardette Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Lager fake gavekort til røde barna, sos barnebyer etc og gir det i gave. vinn vinn situasjon. Røde barna? Er det et fond for særdeles brannskadde barn eller noe? Fin tanke da. 1
Eneri Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Mye billig mat å få kjøpt nå til jul; så i dag julepølse på Rema til 3,70, 500 g pepperkakedeig kr 9.90 det samme for et pepperkakehus-byggesett. Ungen din er så liten at han/hun ikke har de store materialistiske forventningene; mye mer verdifullt for ungen med kosetid ilag med mamma med baking, kanskje lage litt pynt, se film sammen, spille spill, ut på aketur osv. Skjønner det kan virke motløst å ha stram økonomi i denne jula og problemer som gjør at du ikke klarer å jobbe, men du kan jo tenke på tida nå som en ny start? Flyttet til nytt sted, snart et nytt år og gooood tid til å være ilag med ungen din. Ønsker deg og din lille en koselig jul og sender en klem.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Går det ikke ann å dra innom frelsearmeen eller lignende å få med seg en liten gave til barnet? Mener jeg har lest noe sånt :nissekyss: Anonymous poster hash: d0613...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå