Gå til innhold

Hvordan oppfører en drektig katt seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår katt hadde løpetid for over 1 mnd siden, nærmere 2 mnd., ho var i løpetida en uke, før pausa hennes. Men ho kom seg ut en dag og jeg så nabokatta dreiv på med henne, men jeg måtte hive på meg skoa og skremme bort katta. Men jeg vet ikke helt om det var for sent. Katta forsvant da jeg kom mot dem og ho var jo selvfølgelig glad! Etter jeg så dette, første dagene så lå ho bare å sov, men så kom løpetida tilbake, siden den bare hadde en ukes pause fra mjauinga og rullinga. :P Så varte den noen dager, kanskje en uke. Og det er nå 2-3 uker siden ho hadde løpetid. Men nå ligger ho å sover mye igjen, ho kan plutselig begynne å rulle og mjaue skikkelig høyt, så gir ho seg etter en min. Også går ho å følger etter meg, skal ligge ved siden av meg osv..

Er dette typisk katter som er drektige? Jeg har ikke lagt merke til noe med magen, utenom at den er hard, men nå er ho ikke så langt på vei hvis det skal være noe.. Driver med omplassering av dyr, så for meg så er det ikke farlig om pus får kattunger, for er så vant til det nå. Men aldri hatt en gravid katt hos meg før.

Anonymous poster hash: ee4a2...5fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suphadupha

Driver med omplassering av dyr, så for meg så er det ikke farlig om pus får kattunger, for er så vant til det nå. Men aldri hatt en gravid katt hos meg før.

Hvis du driver med omplassering av dyr, så burde du vel vite såpass at 1.prioritet som katteeier burde være at man skal kastrere/sterilisere katter, slik at man slipper enda flere katter som ikke har noe hjem..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du driver med omplassering av dyr, så burde du vel vite såpass at 1.prioritet som katteeier burde være at man skal kastrere/sterilisere katter, slik at man slipper enda flere katter som ikke har noe hjem..

Jeg blir med de nye eieren til dyrlegen da de skal sterilisere/kastrere, så betaler de selv. Har ikke jobb, så jeg får ikke gjort noe nå! Men det er 4 mnd siden vi tok til oss noe katter, fordi vi ikke har råd til det akkurat nå. Men så lenge det går fort til jeg får penger, skal alle katter som kommer inn hitt steriliseres og kastreres. Så ikke uttal deg før du vet noe som helst. ;) Grunnen til at ho kom seg ut er fordi jeg har en bikkje som skulle inn fra hagen, må få av ho bånd og alt før jeg kan slippe ho inn, å da hoppet ho over bikkja og ut.. Og i løpetida er de desperate for å komme seg ut, så det er ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suphadupha

Jeg blir med de nye eieren til dyrlegen da de skal sterilisere/kastrere, så betaler de selv. Har ikke jobb, så jeg får ikke gjort noe nå! Men det er 4 mnd siden vi tok til oss noe katter, fordi vi ikke har råd til det akkurat nå. Men så lenge det går fort til jeg får penger, skal alle katter som kommer inn hitt steriliseres og kastreres. Så ikke uttal deg før du vet noe som helst. ;) Grunnen til at ho kom seg ut er fordi jeg har en bikkje som skulle inn fra hagen, må få av ho bånd og alt før jeg kan slippe ho inn, å da hoppet ho over bikkja og ut.. Og i løpetida er de desperate for å komme seg ut, så det er ikke alltid like lett.

Jeg uttalte meg ut i fra det du hadde skrevet i første innlegget :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest snoopy_93

Min frøken var ekstremt asosial og sky, plutselig ble hun kontaktsøkende og kunne ligge i fanget oppå et pledd og sutte på pleddet samtidig som hun "masserte" pleddet.

Plutselig oppdager vi at hun har blitt tjukk, og det kom nesten sånn over natta.

Hun spiste mer, sov mer og lagde sånne "parrings"-lyder mens hun rullet seg rundt.

Hun fant stadig nye plasser hvor hun oppholdt seg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at ho kom seg ut er fordi jeg har en bikkje som skulle inn fra hagen, må få av ho bånd og alt før jeg kan slippe ho inn, å da hoppet ho over bikkja og ut.. Og i løpetida er de desperate for å komme seg ut, så det er ikke alltid like lett.

Dette må du jo passe bedre på. Og dersom det bare er en kort periode kan du gi henne p-piller for å hindre løpetid, å ha konstante løpetider er veldig slitsomt for pus også.

Og dersom hun har hatt ny løpetid etter at hun var ute er hun mest sannsynlig ikke drektig. Katter får ny løpetid ca en uke etter at de evt har født. Ca 6 uker etter parring skulle hun også lagt seg ut over magen og fått noe større patter, selv med et lite kull.

Anonymous poster hash: d830d...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...