Gjest suphadupha Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Venter på en pakke fra USA, som ble sendt 22. nov. Den er sendt som "letter", og derfor uten sporing. Har ikke mottatt den enda, snart 4 uker. Ting jeg har bestilt tidligere som er sendt med sporing pleier å komme innen 14 dagers tid. Er det på tide å etterlyse pakken, eller burde jeg gi det en ukes tid til?
Bartemannen Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Har du ikke fått pakken iløpet av denne uken er det bare å begynne å etterlyse.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde ventet til 22des, men syns den bør komme snart. Anonymous poster hash: 50a4c...bfd
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Husk på at det er virkedager som teller, så slik sett har det bare gått 14 dager. Jeg hadde ventet en uke til. Anonymous poster hash: 768d3...996
Bad Advice Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Det avhenger helt av hvilke fraktalternativ du bruker. Mye post som sendes via conteinerskip hvis det er billigfrakt. Hvis conteineren sendes dagen etter får du det kanskje innen 10-12 dager, mens hvis den må vente en stund kan det ofte bli oppi 20-25 dager. Samtidig blir pakken stoppet i tollen, det kommer på toppen av fraktestimatet. Hvis den må sjekkes kan det ofte ta flere dager i seg selv, feks hvis den kommer på en torsdag/fredag og ikke sjekkes før mandag/tirsdag.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Pakken står stille ut av USA hvis det har vært røde dager der borte. Regner med den ikke er prioritert så da går den tregt gjennom tollen her i landet også. Mao kan det fort gå 2-3 uker.Anonymous poster hash: 77f77...66a
Gjest suphadupha Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Det avhenger helt av hvilke fraktalternativ du bruker. Mye post som sendes via conteinerskip hvis det er billigfrakt. Hvis conteineren sendes dagen etter får du det kanskje innen 10-12 dager, mens hvis den må vente en stund kan det ofte bli oppi 20-25 dager. Samtidig blir pakken stoppet i tollen, det kommer på toppen av fraktestimatet. Hvis den må sjekkes kan det ofte ta flere dager i seg selv, feks hvis den kommer på en torsdag/fredag og ikke sjekkes før mandag/tirsdag. Frakttype er "International letter" med USPS. Har sporingsnummer, men står at sporing ikke er mulig for denne frakttypen. Varen + frakt kommer til sammen på 160, så skal ikke være noen grunn til at det blir stoppet i toll. Får vente en ukes tid til før jeg sender en mail og sier fra til selger, har jo vært noen røde dager i USA nå, med thankgiving osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå