Lullu Skrevet 12. mai 2004 #1 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei! Er ikke sikker på om jeg har skrevet navnet rett, men dere skjønner sikkert hva jeg mener; Tuija-hekk Noen av plantene har blitt litt brune her og der. Hva gjør jeg? Vil jo ikke rive de opp, dersom det er mulig å redde de? Hva anbefales av stell til en slik hekk? Hilsen en som absolutt ikke har grønne fingre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #2 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville klippet det brune helt inntil,blir ALDRID grønt igjen allikevell. Men det vokser sikker ut nytt. ikke klipp toppen FØR du har fått den høyden du vil ha, vis du gjør det vokser den bare i bredden. Det er hva jeg har hørt og lært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. mai 2004 #3 Del Skrevet 12. mai 2004 Har en enslig liten tuija på verandaen jeg, og den har blitt ganske så brun og stygg nederst stakkars... Har planer om å fjerne alt det brune i morgen, og så plante noen fine sommerblomster forran så det ikke synes så godt at den er "skamklippet". Det må da komme ut igjen grønne kvister der de brune er fjernet? Sånn etter hvert mener jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #4 Del Skrevet 13. mai 2004 Min thuja har blitt brun på toppen den. Jeg kan ikke klippe det bort, for da blir den ikke høyere. (Den er ca 60 cm, vil ha 2 meter). Hva i all verden skal jeg da gjøre? Og hvorfor blir den brun? *frustrert over hele thujahekken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #5 Del Skrevet 13. mai 2004 Tuja får lett solsviskader, som gjør at den blir brun i kantene.For å unngå det må den dekkes til tidlig på våren når solen steker som verst. Litt vanskelig hvis du har en diger hekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå