turidogola Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Hei! Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne. Min iphone ble i dag stjålet, men jeg og en venn klarte å løpe etter gjerningspersonen slik at han mistet telefonen i bakken før han stakk av gårde. Hele forskjermen er nå knust, hva må jeg gjøre i forhold til forsikring? Har Onecall, men er usikker på om jeg skal politianmelde dette forholdet? Den ble jo ikke stjålet (som i at den er borte), men jeg fikk den tilbake, men ødelagt? Noen som vet? TakK!
Neket Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Har du mobilforsikring? Hva med reiseforsikring? Den har ofte lavere egenandel enn mobilselskapene sine forsikringer.
Bad Advice Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Snakk med forsikringsselskapet, forklar skaden og spør om det dekkes rett og slett.
Bartemannen Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Jo, den ble stjålet. Noen stjal noe som var ditt. Om eller når du fikk den tilbake spiller ingen rolle. Hør med forsikringsselskapet, selv om du ikke har mobilforsikring bruker ofte f.eks reiseforsikringen også å dekke dette. Men forsikringsselskapet krever ofte at du politianmelder hendelsen. 1
turidogola Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har mobilforsikring, men var egentlig hovedsakelig usikker i forhold til om det er riktig å politianmelde dette, da det jo bare er en skade. Vil på en måte ikke bry polititet ekstra, hvis dere skjønner, hehe. Virker litt overdrevent å fylde ut en anmeldelse (gjør det på politi.no), siden jeg tross alt har telefonen. Men takk for svar dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå