Gå til innhold

Ord en ikke sier til en date..... Jeg lo da en mann kallte meg handsome!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glemmer aldri en mann som jeg datet før.. han skrev til meg en gang: Imponert over deg! Du er sånn handsome du! Da kan du sikkert hjelpe meg med ting jeg ikke får til. haha, jeg måtte le meg halvt i hjel nesten der jeg satt å mottok meldingen. Følte at jeg ble snakket til som om jeg var en mann..... og at han var kvinnen....

Hvilke ord bør en kvinne aldri si til en mann? hvilke ord bør en mann aldri si til en kvinne? Er faktisk litt humor i det men var ikke pga de ordene jeg dumpet han, var pga andre ting.

Anonymous poster hash: f34a3...8b3
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Glemmer aldri en mann som jeg datet før.. han skrev til meg en gang: Imponert over deg! Du er sånn handsome du! Da kan du sikkert hjelpe meg med ting jeg ikke får til. haha, jeg måtte le meg halvt i hjel nesten der jeg satt å mottok meldingen. Følte at jeg ble snakket til som om jeg var en mann..... og at han var kvinnen....

Hvilke ord bør en kvinne aldri si til en mann? hvilke ord bør en mann aldri si til en kvinne? Er faktisk litt humor i det men var ikke pga de ordene jeg dumpet han, var pga andre ting.

Dårlig engelsk i hvert fall. Han mente vel "handy".

• Liker 3
Skrevet

Handsome kan bli brukt om kvinner og, Jane Austen skriver at Elizabeth Bennet i Pride and Prejudice ikke er like handsome som sin søster...

• Liker 2
Skrevet

hehe kanskje han brukte ordet handy..... Du er sånn handy... husker ike helt om han sa handy eller handsome.. men jeg brøt ut i latter da jeg leste ordene.... synes det var humoristisk.... hehehe....

Jeg oversetter handy og handsome til machoman! hahaha - altså in my head :D

Skrevet

Dette handler mest om dine assosiasjoner til ord, ikke hva folk flest bør si og ikke. Da jeg datet eksen, som var snekker, fikk jeg skryt for kvaliteten på hammeren og det andre verktøyet mitt. Synes det var kult å høre at jeg hadde utstyret i orden fra en fagmann jeg.

Anonymous poster hash: 14f3f...829
  • Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

hehe kanskje han brukte ordet handy..... Du er sånn handy... husker ike helt om han sa handy eller handsome.. men jeg brøt ut i latter da jeg leste ordene.... synes det var humoristisk.... hehehe....

Unnskyld at jeg spør, men vet du ikke hva disse ordene betyr?

• Liker 6
Skrevet

Setting: Date trenger ny bukse.

Jeg: Ja men vi kan gå sammen nå om du vil?

Date: Nei, jeg må vente på at søstra mi skal bli ferdig på jobb.

Jeg: Hvorfor det?

Date: Jeg vet vel ikke åssen størrelse jeg må ha!

...

Voksne menn som ikke er i stand til å handle klær til seg selv... ja, da har jeg faktisk ikke ord:P

Anonymous poster hash: a681e...45c
  • Liker 6
Skrevet

??

Handy/Handyman betyr at man er flink til praktiske ting, som snekring, mekking på bil og typisk veldikehold arbeid i hjemmet og evt. hage.

Å være handsom betyr kjekk.

To veldig forskjellige ting.

Anonymous poster hash: 1abf7...ca5

• Liker 4
Skrevet

??

Handy/Handyman betyr at man er flink til praktiske ting, som snekring, mekking på bil og typisk veldikehold arbeid i hjemmet og evt. hage.

Helt riktig. Og skikkelige «machomenn» er store, sterke og oser av sex, skal vi tro stereotypiene. Så TS, det er du som misforstod ham helt. Han har ikke sagt noe han ikke skulle si til en date.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

??

Handsome betyr også pen.

• Liker 1
Skrevet

Eksen hadde til vane å kalle meg Pølsa. Fikk sin sjarm etter hvert det da, men jeg var litt sjokkert første gangen siden jeg ikke kjente han så godt da og ikke visste om jeg burde bli fornærmet eller ikke :) Men han sa det med slikt et godhjerta smil at jeg skjønte han mente bare fint med det.

• Liker 1
Skrevet

Etter en tid sammen med en kjæreste, utviklet jeg naturlig noen ganske ordinære kallenavn for ham, slik som "kjekken" osv. Hvis han var veldig stor og sterk, ble han ofte referert til som en bjørn osv. En gang spurte jeg ham om ikke han kunne kalle meg noe også? Hva skulle det være, spurte han? Et dyr, liksom? Jeg vet ikke, sa jeg, "pus" er jo vanlig, noe feminint i hvert fall.

Det gikk ganske lang tid uten at jeg tenkte noe mer over dette med kallenavn. Men så kom kvelden da jeg la meg i fanget hans etter en tung arbeidsdag. Han strøk meg over håret. "Lille torsken min," sa han.

Jeg reiste meg brått. "Torsk? Kødder du? Det er det minst opphissende dyret som fins!" Han tenkte seg om en stund og jeg satte meg snurt ned i sofaen igjen med en sjokoladebit. Jeg har aldri likt å spise slike ting foran gutter, og bare det å unne meg denne lille sjokoladebiten var egentlig en revolusjon. Så satte han seg nærmere meg og sa "sitter du der og slafser igjen, godis-rotta?"

Det er det aller verste han kunne kalt meg. Og han gjorde det i et helt år!

• Liker 2
Skrevet

Har du vann i knærne eller? Jeg tror det, for det rykker i ønskekvisten min!

Anonymous poster hash: 32d66...d74
  • Liker 2
Skrevet

De få gangene min mann har kalt meg for sussebass har jeg sagt i fra. Sussebass er liksom et begrep for å definere menn, føler jeg.

Anonymous poster hash: a8e01...dc7
Gjest Passing by
Skrevet

Jeg vil ikke høre at daten min har sjekket opp skattelista og sier at "du sitter sannelig bra i det, har blakka eksen din du da" Det ble med den ene daten for å si det sånn.. gadd ikke forklare hvordan min økonomiske situasjon har vært gjennom hele det voksne livet mitt. Han fikk sitte der med fordommene sine.

Jeg hadde følt det som et kompliment at noen hadde kalt meg handy, det har jo ingenting med macho å gjøre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...