AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har noen ark og illustasjoner som jeg skulle ha fått laminert. Hvor kan man gå for få laminert et par a4-ark? Er det kopieringssteder som tilbyr slikt, bibliotek eller? Anonymous poster hash: 06fcd...81b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Er vel ulike kopieringssteder som tilbyr slikt vil jeg tro. Det du kan gjøre er å finne en facebook gruppe for dem som bor i/er oppvokst i byen du bor i og spørre der:) Gjorde jeg da jeg hadde behov for laminering og var mange som hadde tips:) Anonymous poster hash: 2f2c9...cf9 1
MarenogAron Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Jeg kjøpte den her på Panduro: http://www.pandurohobby.no/Catalogue/30-Papir-Stempler/3040-Tilbehor/304020-Festemateriale/1/653504-Lamineringslomme-til-A4-3-stk Resultatet ble veldig bra:) Og det er kjempeenkelt.
Lea2 Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 De fleste kopisentre tilbyr laminering, men det er heller ikke spesielt dyrt å kjøpoe en maskin selv, om du har slike lamineringsbehov av og til. Blir kanskje ikke like solid/pent som de proffe, men gjør nytten.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Det fra Panduro så i grunnen ganske greit ut. Fungerer det like bra som slik "proff" laminering? Anonymous poster hash: 06fcd...81b
Lea2 Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Min erfaring er at det du laminerer selv (med rimelige maskiner) ofte blir litt frynsete i kantene (altså at lamineringen går opp) i hjørnene/kantene om det blir brukt litt aktivt og over lengre tid. Plasten er ofte tynnere og blir ikke sittende så tett som proff laminering. Pluss at det noen ganger trengs litt øvelse for å få det bra de første gangene. Hjemmelaminering er fint til sånne ting det ikke er krise med (som kan skrives ut på nytt f.eks), mens om dette er orginaler som det finnes bare en av ville jeg latt noen andre ta jobben.
MarenogAron Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Det fra Panduro så i grunnen ganske greit ut. Fungerer det like bra som slik "proff" laminering?Anonymous poster hash: 06fcd...81b Jeg er veldig fornøyd med hvordan det ble hvertfall. Det er en hard og en myk side. Du bare legger det du skal laminere i midten, drar av beskyttelsen og stryker den myke siden ut med en linjal. Litt dårlig forklart, men det er veldig enkelt. Vi fikk ingen bobler i, og kantene er fine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå