Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize they were big things"

Små gleder. Hva betyr små gleder for dere? Og hva ER små gleder? Personlig setter jeg pris på små gleder, og det skal ikke så mye til for å glede meg. Noen koselige ord, et smil eller en klem f.eks. Litt nysgerrig bare. Er flere jeg kjenner som ikke setter pris på noe som helst, så lurer litt på hva som skal til for å gjøre en glad og sette pris på ting. :) Er jo koselig å glede seg over ting som nødvendigvis ikke trenger å være så store.

Endret av Jumo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små gleder er en liten hund som blir overlykkelig for at du kommer hjem. :)

• Liker 2
Skrevet

Andre "små gleder" som kan nevnes, men som mange nordmenn ikke tenker over er hvor stor "glede" det egentlig utgjør i livet er at man kan sove i et trygt hus der ingen kræsjer inn gjennom døra på innbrudd eller razzia, men at man låser døra bak seg og kan vite at ingen forstyrrer deg og familien din er trygg til å sove der. At det ikke regner inn av taket eller blåser gjennom vinduene og at man kan ha varmeovn og elektrisk lys i taket.

Å kunne stå opp på morgenen og tråkke på et gulv som ikke er betong eller jord, gå og dusje i en dusj som har rennende varmt og kaldt vann og er kakerlakkfri, og at man har avløp som fungerer og rennende, rent drikkevann. At man kan ta på klær og sko så man holder seg varm/passe kald, lage kaffe og mat på kjøkkenet, med matvarer som er betalt for fra et kjøleskap som fungerer, og at man (forhåpentlig) kan gå ivei til en jobb eller en utdanning.

Alle de små tingene man gjør hver dag, som gir en livskvalitet som mennesker andre steder i verden bare kan drømme om. Det er "små gleder."

Jeg gleder meg over det hver dag. Spesielt å lage kaffe og te på morgenen og spise små kjekser, før jeg ordner meg og at jeg kan dra ut i en trygg, norsk by, uten frykt, og ta en buss som gjerne er overfylt men ikke livsfarlig, og dra gjennom en trygt regulert, norsk trafikksituasjon til en aktivitet hver dag, som er meningsfull for meg å drive med. Og at jeg har et sosialt miljø å være i, der de kjenner meg og vi lager små interne vitser som vi ler av.

• Liker 6
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg er skikkelig teit sånn, jeg kan bli vanvittig glad over de minste ting; det at det stjerneklart, at bussjåføren sier noe morsomt til meg, at ei venninne sender meg en fin melding ut av det blå, det å se lillesøsteren min stråle når vi er sammen, at kjæresten min har notert seg at jeg i en bisetning hadde lyst på snickers tidligere på dagen og så drar han opp en fra lomma når han kommer på besøk...en gammel dame som sier jeg er søt..

Til og med dersom noen på KG liker innlegget mitt og gir uttrykk for det!

Livet er for kort til å kun glede seg over de store tingene :)

Små barn, store gleder :lillesky:

• Liker 3
Skrevet

At barna mine hopper i armene mine når jeg kommer sent hjem:) Pus kommer malende og stryker seg opp etter leggene mine:)

En liten fugl eller noe annet dyr som jeg ser.

• Liker 2
Skrevet

Å smile til en fremmed jeg møter på veien, og å få et smil tilbake :)

• Liker 1
Skrevet

Å se noen har malt et svært smilefjes på en låve jeg en sjelden gang kjører forbi. Får meg til å smile hver gang.

Når treningen endelig går framover med både meg og hunden min.

Å få en morsom link fra en venninne.

Når noen for eksempel deler en mandarin med meg.

Sånne småting som faktisk får meg til å smile og bli glad. Det skal så lite til =)

• Liker 1
Skrevet

Andre "små gleder" som kan nevnes, men som mange nordmenn ikke tenker over er hvor stor "glede" det egentlig utgjør i livet er at man kan sove i et trygt hus der ingen kræsjer inn gjennom døra på innbrudd eller razzia, men at man låser døra bak seg og kan vite at ingen forstyrrer deg og familien din er trygg til å sove der. At det ikke regner inn av taket eller blåser gjennom vinduene og at man kan ha varmeovn og elektrisk lys i taket.

Å kunne stå opp på morgenen og tråkke på et gulv som ikke er betong eller jord, gå og dusje i en dusj som har rennende varmt og kaldt vann og er kakerlakkfri, og at man har avløp som fungerer og rennende, rent drikkevann. At man kan ta på klær og sko så man holder seg varm/passe kald, lage kaffe og mat på kjøkkenet, med matvarer som er betalt for fra et kjøleskap som fungerer, og at man (forhåpentlig) kan gå ivei til en jobb eller en utdanning.

Alle de små tingene man gjør hver dag, som gir en livskvalitet som mennesker andre steder i verden bare kan drømme om. Det er "små gleder."

Det er jo faktisk store gleder- hvis man tenker etter...

Jeg er litt som deg, og hver gang jeg synes tilværelsen er slitsom, det er mye stress og mye som må gjøres, så prøver jeg å minne meg på at jeg er ufattelig heldig. Joda, slit å stå opp om natta med en liten gråtende tass, men jeg kan vandre rett ut på badet og få varmt vann i springen, og sitte komfortabelt i en myk sofa i en varm stue og bedrive nattevåken på ganske andre måter enn folk må andre steder i verden. Vi er jo egentlig noen skikkelige luksusdyr her i Norge.

Ellers er det jo små gleder overalt: en fin solnedgang, en klem fra barna, duften av klementin, et varmt skumbad, at en venn plutselig tar kontakt. Masse å glede seg over :)

• Liker 1
Skrevet

Å skrive tulle-innlegg på KG.. :rodmer:

Anonymous poster hash: 25d07...d13
  • Liker 1
Skrevet

Små gleder for meg:

- Naturen gir meg veldig mye glede, solen som skinner gjennom trærne, himmelen som speiler seg i vannet, bølgene som slår mot land, den store flokken med duer som flyr i sirkler over t-banestasjonen på Majorstuen - noen andre som har sett dem?

- Krystallkulen jeg har i vinduet som sender små flekker av farge ut i hele rommet når solen skinner igjennom den

- Når noen viser at de kjenner meg, f.eks. ved å gi meg en gave som passer meg perfekt eller inviterer meg med på noe som h*n vet jeg vil sette pris på

- At folk tydelig viser at de liker arbeidet jeg gjør

- Når jeg ligger under den superfluffy dynen min om kvelden og tenker på hvor utrolig heldig jeg er som har en god seng å sove i

- Musikk!

Gjest Heartbeat
Skrevet

Å få lov til å gå ut i naturen, få leve og utnytte dagene man har . Man vet aldri hvor lenge man har dem.

Livet er skjørt og jeg setter pris på alt livet har å gi egentlig. Har vært syk men overlevd, har lært meg at livet kan stoppe når som helst og at det er skjørt. Jeg finner glede i et smil, en blomst, å få puste inn frisk luft, få leke være med ungene, venner , bare være til :)

Skrevet

Er ikke så mye som skal til for å glede meg, små gleder i hverdagen er absolutt de beste gleder. :)

• Liker 1
Skrevet

Små gleder er vell et vellykket måltid, gode lukter og smaker. Høstens farger, fuglekvitter, pent gavepapir eller en blomstereng full av smørblomster! :blomst:

Skrevet

Er ikke så mye som skal til for å glede meg, små gleder i hverdagen er absolutt de beste gleder. :)

Enig! :) Mange små gleder er jo en stor glede i seg selv.

Skrevet

Enig! :) Mange små gleder er jo en stor glede i seg selv.

Gleden fra de varer mye lenger også!

Skrevet

Gleden fra de varer mye lenger også!

Jepp! Kan "flyte" på slike små gleder i evighet, jeg! Loveit :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har mange små gleder:

- Se på fuglene på foringsplassen, samt å henge ut mat til dem.

- Når jeg sitter på en stein i fjæra,ser utover fjorden og ser laks som hopper ( trenger å gå mindre enn 100 meter)

- se på fisk som vaker eller hopper fra stuevinduet mitt.

- Morgenkaffen

- stå opp tidlig på morgenen og kjenne naturens forskjellige dufter når jeg går tur med hunden

- uventede smil og klemmer

- dager med frisk bris og småregn

- når barna sier noe smart, morsomt eller rart

.....pluss en voldsom lang rekke andre ting som har med mat, natur,hage, beliggenheten på hjemmet, barn, musikk, mann, hund, planter, fine farger, osv å gjøre.

Endret av absinthia
Skrevet (endret)

Tror nok de små tingene er individuelt, folk er jo forskjellige:) Men for meg er det for eksempel når jeg finner en liten tupperware med en brownie inni med en lapp der det står; "free candy for cute girls!" fra samboeren min^^,

Endret av Zakuro
Skrevet

Eller når jeg finner de to plast-sommerfuglene mine med skiftende led lys og sugekopp som henger på speilet på badet, flyttet heeelt nært spottene og en lappe med følgende tekst i snakkeboble; The light...! It's so pretty! I can't resist! *Fzzzt!*

Samboeren min er så morsom han:P

Skrevet

Hadde nettopp en av mine største hverdagsgleder på leeenge.
Orket ikke skorpen på skiven fra kveldsen og bestemte meg for å dele den i to og gi til hundene.
Kastet del nr 1 til hund nr 1 og han hoppet opp i luften og fanget den. Kastet del nr 2 til hund nr 2 og han hoppet OGSÅ opp i luften å fanget den.

Oppriktig glede. YESS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...