Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden "Tilbakebetaling av barnebidrag. Jeg er ikke far" og Aftenpostens artikkel http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article3473721.ece ønsker jeg å lufte følgende tema:

Bør kvinner som ved overlegg lyver om hvem faren til barnet er straffes på andre\flere måter enn tilbakebetaling av mottatt barnetrygd når dagen mange år etter kommer og DNA testen viser at utpekt far likevel ikke var faren ?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om menn er usikker på om de er far, så bør de kanskje kreve en dna-test til å begynne med.

Anonymous poster hash: ee091...957
  • Liker 7
Skrevet

Ja, om det tydelig er med viten og vilje. Dette burde være straffbart, men det er vanskelig å bevise.

Anonymous poster hash: bb210...c1f
  • Liker 11
Skrevet

Nei, som en sier over, hvis menn er usikker på om de er far, så bør de ta en DNA-test. Løgn på denne måten er ikke en forbrytelse (løgn o.l.)

Anonymous poster hash: 12e5b...fb1
Skrevet

Nei, som en sier over, hvis menn er usikker på om de er far, så bør de ta en DNA-test. Løgn på denne måten er ikke en forbrytelse (løgn o.l.)

*(utroskap)

Skrevet

Det er jo svindel, både av tid og penger. Og ikke minst ekstremt vondt for den som blir lurt.

• Liker 4
Skrevet

Ja det burte de, og de burte betale tilbake alle bidragspengene med renter. Kjenner ei som med viten og vilje gjorde dette mot en mann, ungen var 2-3 år når han oppdaget det. Han ble helt knust. Fittekjerring! Hun sitter nå alene med 3 unger med tre forskjellige fedre og uten jobb. Naver og står i.

• Liker 12
Skrevet

Det er jo svindel, både av tid og penger. Og ikke minst ekstremt vondt for den som blir lurt.

Ja, men det er utroskap også. Jeg har full medfølelse for menn altså, så jeg mener det ikke sånn, men man bør ta en dna-test som sagt om man er usikker.

Skrevet

hvordan bevise at kvinnen lyver?

Det kan jo være ein lov som påtvinger kvinner til å fortelle om de har hatt samleie med ein anna mann innenfor den tida ho har blitt gravid. Om det så viser seg i ettertid at ho har det og barnet ikkje er hans, kan det jo være nok til å dømme trur eg. Eller ein kan rett og slett ha ein farskapstest ved kvar fødsel.

• Liker 1
Skrevet

Om menn er usikker på om de er far, så bør de kanskje kreve en dna-test til å begynne med.

Det burde vel vært obligatorisk ved fødsler, men jeg tror nok at mange(eller iallfall noen) av de som er usikker får tatt DNA test tidlig. Men jeg snakker jo her om menn som ikke har noe som helst grunn eller misstanke for å kreve en DNA test men likevel senere finner ut at de er blitt lurt med overlegg. Det er jo faktisk snakk om mye av livet dere som blir fratatt som de aldri vil få igjen for et barn som ikke engang er deres.

Ja, om det tydelig er med viten og vilje. Dette burde være straffbart, men det er vanskelig å bevise.

Foruten tilbakebetaling av barnebidrag og saksomkostninger, hvordan straffbart? Fengsel, bøter? Som det står i artikkelen blir det jo påstand mot påstand.

Skrevet

Hva med alle de mennene som smeller andre kvinner enn kjerringa på tjukken da og med det går mye av husholdningens penger til en annen dames barn? Skal vi sende de mennene i fengsel også?

• Liker 4
Skrevet

Hva er følgene for en kvinne som gjør dette med viten og vilje pr dags dato da?

Skrevet

Det burde vel vært obligatorisk ved fødsler, men jeg tror nok at mange(eller iallfall noen) av de som er usikker får tatt DNA test tidlig. Men jeg snakker jo her om menn som ikke har noe som helst grunn eller misstanke for å kreve en DNA test men likevel senere finner ut at de er blitt lurt med overlegg. Det er jo faktisk snakk om mye av livet dere som blir fratatt som de aldri vil få igjen for et barn som ikke engang er deres.

Foruten tilbakebetaling av barnebidrag og saksomkostninger, hvordan straffbart? Fengsel, bøter? Som det står i artikkelen blir det jo påstand mot påstand.

Mannen bruker tid på en unge som ikke er hans, ungen får ikke blitt kjent med sin virkelige far og må mest sannsynlig kutte ut kontakten med den han/hun trodde var faren sin.

Hvordan forklarer du en 3 åring at han har blitt kjent med feil far. De følelesmessige påkjenneingene for barnet og han som trodde han var faren blir enorme! Selvfølgelig skal slike kvinner straffes!

• Liker 5
Skrevet

Kanskje man skulle ha krevd DNA-test før kravet om fars-bidrag går igjennom?

• Liker 3
Skrevet

Mannen bruker tid på en unge som ikke er hans, ungen får ikke blitt kjent med sin virkelige far og må mest sannsynlig kutte ut kontakten med den han/hun trodde var faren sin.

Hvordan forklarer du en 3 åring at han har blitt kjent med feil far. De følelesmessige påkjenneingene for barnet og han som trodde han var faren blir enorme! Selvfølgelig skal slike kvinner straffes!

Nei.

• Liker 2
Skrevet

Hva er følgene for en kvinne som gjør dette med viten og vilje pr dags dato da?

Iflg artikkelen er det kun tilbakebetaling av barnebidrag og saksomkostninger..pluss dårlig rykte må man jo også regne med. "Men det blir påstand mot påstand, og derfor vil ikke påtalemyndigheten ta i slike saker, selv om de vet at folk lyver opp og ned ad stolper, sier professor Strandbakken, som mener feildømte fedre heller bør søke erstatning og økonomisk kompensasjon."

• Liker 1
Skrevet

Kanskje man skulle ha krevd DNA-test før kravet om fars-bidrag går igjennom?

Som vi skattebetalere skal ta den økonomiske stauten for?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Straffes, jeg hadde saksøkt vedkomne. FORT.

For svindel, og alt annet en advokat hadde funnet på personen.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...