AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #21 Skrevet 15. desember 2022 On 1/7/2014 at 10:14 AM, AnonymBruker said: Om du alt har fått innvilget støtte for både høst og vår, så spiller det ikke noen rolle om man havner bak etter jul. Du får fremdeles lån på våren. Problemene vil først vise seg til høsten igjen, om du ikke klarer å hente inn forsinkelsen i løpet av våren da. Anonymous poster hash: 26d8c...efb gammel tråd, men er det noen som kan bekrefte dette? Jeg tror jeg vil ende opp med 70p bakpå når siste eksamensresultat for høsten kommer. Konte er i begynnelsen av februar. Har fått innvilget lån for hele studieåret, så skal ikke søke på nytt. Er skikkelig nervøs for å ikke få penger i vår og har begynt å søke jobb men vil jo helst fortsette på studiene... Anonymkode: b262b...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #22 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): gammel tråd, men er det noen som kan bekrefte dette? Jeg tror jeg vil ende opp med 70p bakpå når siste eksamensresultat for høsten kommer. Konte er i begynnelsen av februar. Har fått innvilget lån for hele studieåret, så skal ikke søke på nytt. Er skikkelig nervøs for å ikke få penger i vår og har begynt å søke jobb men vil jo helst fortsette på studiene... Anonymkode: b262b...fcf Jeg ville tenkt at man ikke fikk mer stipend til våren da, men du får ringe eller sende en mail til lånekassen å høre hva de sier. Om jeg lå 70 poeng bakpå, ville jeg nok søkt permisjon/stoppet studieforløpet for et semester for å hente igjen noen av poengene. Det er jo ikke sikkert du trenger melde deg til undervisning på nytt i alle emnene? Kanskje en del du kan lese til mens du jobber i vår? Lykke til! Anonymkode: 2266f...18f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #23 Skrevet 15. desember 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville tenkt at man ikke fikk mer stipend til våren da, men du får ringe eller sende en mail til lånekassen å høre hva de sier. Om jeg lå 70 poeng bakpå, ville jeg nok søkt permisjon/stoppet studieforløpet for et semester for å hente igjen noen av poengene. Det er jo ikke sikkert du trenger melde deg til undervisning på nytt i alle emnene? Kanskje en del du kan lese til mens du jobber i vår? Lykke til! Anonymkode: 2266f...18f Det er 60 P fra før ikke denne utdanningen jeg tar nå. Hadde 90 bak før jeg begynte på denne og jobbet og tok igjen 30 av de før. Er kun 10 fra denne utdanningen og de får jeg på konteeksamen. Anonymkode: b262b...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #24 Skrevet 15. desember 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det er 60 P fra før ikke denne utdanningen jeg tar nå. Hadde 90 bak før jeg begynte på denne og jobbet og tok igjen 30 av de før. Er kun 10 fra denne utdanningen og de får jeg på konteeksamen. Anonymkode: b262b...fcf Sitat fra lanekassen.no vedr. forsinkelse fra tidligere studieretninger: Quote Du tar med deg forsinkelse fra tidligere Bytter du utdanning, blir ikke tidligere forsinkelse nullet ut. Det som avgjør hvor forsinket du er, er hvor mange semestre du har fått lån og stipend, i forhold til hvor mange studiepoeng du har bestått siden første gang du fikk lån og stipend. https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/forsinkelse-avbrudd-og-endring-i-utdanningen/faglig-forsinkelse/ Anonymkode: bf55a...dc5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #25 Skrevet 15. desember 2022 Skjønner. Anbefaler å sjekke ut hvilke emner som er regnet som "enkle" på ditt universitet og så melde deg opp i eksamen til dem ved siden av det ordinære studieløpet for å hente igjen litt poeng for studiegjeldas skyld. Hos oss på ntnu er f.eks. "medisin for ikke-medisinere" en classic. Er bare multiple choice på noe basic biologi. Hadde noen poeng selv jeg lå bak med fra et studie jeg hoppa av, og har hvert semester meldt meg opp i ekstra eksamen (gjerne et 15-poengsemne i humaniora eller sammfunnsfag.) Anonymkode: 2266f...18f 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #26 Skrevet 15. desember 2022 Tillitsvalgt som gjennomfører visse kriterier kan hente noen stp. forresten. Det var 7,5 stp da jeg studerte, men jeg mener det allerede da var snakk om å redusere det. Men kjempefin måte å sanke noen ekstra poeng på, utover ordinære fag i studiet. Anonymkode: bf55a...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå