Isiselin Skrevet 12. mai 2004 #1 Skrevet 12. mai 2004 Har hørt at det går ann å skjule filer sånn at de ikke synes på datamaskinen. Hvordan gjør jeg det? Og hvordan får jeg dem frem igjen? Trenger å skjule noen greier (tale og hemmelige bryllupsgreier) for kjæresten min.... Noen som vet? (Har windows XP)
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #2 Skrevet 12. mai 2004 Høyreklikk på filene i utforskeren og velg egenskaper Der kan du skjule filene. Hvis du er administrator (topp-bruker) på PC'n (og han ikke er det) har ingen andre tilgang til filene i din personlige mappe. Dersom han er administrator kan han imidlertid se alle dine filer. Hos oss er vi fire brukere, alle administrator. Min bruker ble oppretta først, og er imidlertid "topp-bruker" eller hva jeg skal kalle det. Jeg har tilgang til alt på PC'n, mens de andre har alle rettigheter utenom åpning av diverse filer og mapper.
Isiselin Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2004 Hvordan finner jeg den igjen da når den er blitt "borte"?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Du ser alltid dine egne skjulte filer. Skjulte filer og mapper er gråaktige i stedet for svarte/med klar farge. Du skjønner med en gang at fila er skult når du ser den i utforskeren.
14062003 Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 Da jeg hadde noe hemmelig jeg skulle lagre til bryllupet lagret jeg det i en heeelt uskyldig katalog og med et helt uskyldig navn. Og så satte jeg passord på filene (Det kan man gjøre i både winzip og word i alle fall).
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #7 Skrevet 13. mai 2004 ville heller satset på å kalle filene for noe helt uskyldig og passordbeskytte dem enn å skjule dem. hvis samboeren din er noe datakyndig kan han nok lett finne dem fram. selv er jeg sånn at hvis jeg jobber på en pc og legger merke til at det er skrudd av å se skjulte filer skrur jeg det automatisk på, siden jeg liker å vite hva som er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå