Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med overvekt og ansiktet mitt ser ikke ut pågrunn av kviser. Det jeg sliter med er at jeg blir temmelig misunnelig på kvinner som er heldige med sitt utseende.

Dette er en holdning som jeg gjerne vil komme meg ut av, men det er vannskeligt pågrunn av at jeg selv føler meg langt under igjenomsnittelig pen.

Noen gode råd om hvordan jeg kan klare å snu den holdningen? Jeg ønsker jo ikke å tenke slike tanker om andre kvinner.

Anonymous poster hash: 6b5b8...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jeg forstår deg så godt! Og så er jeg sikker på at du har vakre sider som du ikke ser!

Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre for å forandre på de tankene, men jeg tror jeg ville ha fokusert på hva som gjør livet bra å leve. Hvilke interesser har du, og hva slags mennesker omgås du med? Og er det mulig å gjøre noe med overvekten og arrene etter kviser?

Anonymous poster hash: 03ef2...a15
  • Liker 2
Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Husk at det er ikke vekt eller hud som avgjør din verdi som menneske :) du har helt sikkert mange flotte sider som andre, "pene" kvinner IKKE har :)

For øvrig er både vekt og kviser noe som de fleste kan gjøre noe for å forbedre selv. Både trening og et sunt kosthold gjør underverker for humøret, selv om du ikke skulle bli så mye slankere eller få så mye finere hud :)

Endret av RompeRusk
Skrevet

Å jeg forstår deg så godt! Og så er jeg sikker på at du har vakre sider som du ikke ser! Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre for å forandre på de tankene, men jeg tror jeg ville ha fokusert på hva som gjør livet bra å leve. Hvilke interesser har du, og hva slags mennesker omgås du med? Og er det mulig å gjøre noe med overvekten og arrene etter kviser? Anonymous poster hash: 03ef2...a15

Jeg omgås ofte med folk som er greie og forståelsesfulle. Jeg liker å gå på turer og å trimme. Jeg tror at jeg bare for leve med det utseende som jeg har. Ingenting å gjøre med det. Men jeg skal prøve å jobbe med holdningen min :)

Anonymous poster hash: 6b5b8...b51

Skrevet

Du er jo ikke fordømmende. Du er, som du selv sier, sjalu.

Gjest pærecider
Skrevet

Syns det er bra du er ærlig og vil jobbe med det. Kjenner meg igjen i det du skriver. Ikke slik at jeg er misunnelig på folk som er pene i seg selv, men blir litt sur og fordomsfull når noen får fordeler og at det er åpenbart at det er pga utseendet deres. Er lett for meg å tro at de selv vet det og med vilje utnytter det for å få fordeler. Men oftest kan de jo ikke noe for hvordan de ser ut... Eller at jeg tenker at pene mennesker er overfladiske, men det er jo ikke alltid sant. Er ingen skjønnhet selv, men må innrømme at jeg og kan være like overfladisk selv. Men prøver jo å jobbe med de tankene. Fikk en aha opplevelse da en venninne av meg, som er skikkelig modellpen fortalte at hun hadde komplekser pga utseendet sitt og at hunt rodde heller ikke at hun var noe verdt i andres øyne.

Skrevet

Det er lov å være misunnelig og kjenne på at man skulle ønske at man var like pen som enkelte, at man hadde like mye penger som noen, at man var berømt - slike ting. Faktisk er det helt normalt, og de fleste gjør det nå og da.

Det viktige er å ikke la dette påvirke hvordan man behandler andre. Det er greit å skulle ønske man var like pen og slank som en annen, men det er ikke greit å slenge dritt eller være sur på vedkommende av den grunn.

Samtidig er det viktig at du prøver å akseptere og like deg selv sånn som du er. Fokuser på og fremhev de gode sidene dine. Selvtillit er vanligvis attraktivt. Om du er misfornøyd med deg selv, vil det skinne gjennom, og andre kan oppfatte dette fra oppførselen din. Faktisk har en studie slått fast at de som smiler både blir sett på som mer intelligente og penere. Enkelt, og gratis!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...