Gå til innhold

Filmer om noen med vansklige liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp sett filmen "Precious" og syntes det var en utrolig bra og rørende film. Fikk lyst til å se flere lignende, gjerne om ungdommer som sliter med mobbing, familieproblemer osv.. Noen som vet om noen bra? :)

Vil helst ikke ha forlslag fra 1900-tallet, helst en som er fra år 2000 og oppover. :)

Anonymous poster hash: f4e20...567
Videoannonse
Annonse
Gjest pluviophile
Skrevet

Har du sett "Winter`s Bone"?

Der er det ingen dans på roser akkurat... Gav meg et visst perspektiv i alle fall, og jeg har ingen luksuriøs tilværelse etter norsk standard. (Moralen er (for meg); det er alltid noen som har det verre enn deg, din bortskjemte nordmann!)

Skrevet

Any day now. Den minner meg litt om Precious.

Anonymous poster hash: faf91...d5a
Skrevet

My sisters keeper.

Anonymous poster hash: ff3b4...bf3

Gjest Badabing
Skrevet

Det er jo mange bra fra 90-tallet som du vil gå glipp av.. To av mine favoritter var Menace II Society og Boyz in the Hood. Og Kids..

En nyere som tar opp sosiale problemer er Freedom Writers, men den er ikke like bra som de andre jeg har nevnt (synes jeg da). Tsotsi, City of God, Crash og Bully er vel også relativt nye.

• Liker 1
Skrevet

Girl Interrupted.

Anonymous poster hash: be10d...05e
Skrevet

Jeg synes du skal se Lord of the Flies jeg. Ikke akkurat en 2000-talls film, men grei nok!

Skrevet

Pursuit of happyness(ja, med y) er utrolig rørende, men om en voksen mann da. Han er hjemløs og har en sønn. The perks of being a wallflower er ok. Om du ikke har sett Forrest Gump, SE DEN! Så er det en film som heter Aurora som skal være så grusom og hjerteskjærende om en jente som blir mishandlet av moren sin, har ikke tørt å se den ennå. Before women had wings handler om 2 søstre som har en mor som får et sammenbrudd etter at mannen hennes døde, den finner du kun på youtube i dårlig kvalitet, men det er en utrolig vakker film.

Skrevet

Den filmen Gwen snakker om heter Aurore, og jeg vil seriøst fraråde å se den med mindre du er et sadistisk svin. Jeg vil kalle meg selv svært tolerant og liker makabre krimmer som involverer barn etc (liker var kanskje et merkelig ord), men Aurore er bare JÆVLIG.

Anonymous poster hash: 26441...e60
Skrevet

"Maria full of Grace"

Skrevet

Den filmen Gwen snakker om heter Aurore, og jeg vil seriøst fraråde å se den med mindre du er et sadistisk svin. Jeg vil kalle meg selv svært tolerant og liker makabre krimmer som involverer barn etc (liker var kanskje et merkelig ord), men Aurore er bare JÆVLIG.

Anonymous poster hash: 26441...e60

Uff nå vil jeg iallfall ikke se den! :(

Skrevet

Nine Lives

Anonymous poster hash: d6965...1bf
Skrevet

Soul surfer

Veldig rørende film. Sitter igjen med tanken "hva er din unnskyldning?"

Er en sann historie :-)

Anonymous poster hash: 21146...9ae

Skrevet

Girl Interrupted.

Anonymous poster hash: be10d...05e

Denne hadde jeg helt glemt, veldig bra film!

Nå kjenner jeg ikke til filmen TS nevner i hovedinnlegget, men den ultimate filmen om vanskelige liv for meg må være Requiem for a Dream. Fantastisk film! Lilja 4-ever kan også være noe.

Skrevet

The Wrestler og Warrior. Ikke om ungdommer, men en del om famileproblemer.

Anonymous poster hash: 4c44d...b3e
Skrevet

Jack Ketchum's The Girl Next Door.

Mest sannsynlig den forjævligste filmen jeg noen gang har sett, basert på en ekte hendelse er det også, det aller verste som skjer i filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0830558/

Anonymous poster hash: 94694...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...