AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 1. Er det noen som vet hvor mye barnebidraget fra staten er på når ungen ikke har en kjent far? 2. Er det noen som vet om en enslig alenemor får barnebidrag for donorbarn? Anonymous poster hash: 05954...83a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 1. Er det noen som vet hvor mye barnebidraget fra staten er på når ungen ikke har en kjent far? 2. Er det noen som vet om en enslig alenemor får barnebidrag for donorbarn? Anonymous poster hash: 05954...83a Jeg har hørt at det lønner seg å skaffe seg unger. Da får du det meste fra NAV. TS Anonymous poster hash: c0015...419 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Det er en mye. Har du jobb får du "kun" 1.900 i barnetrygd og ca 700 i bidrag, om ikke mindre, som eneforsørger. Anonymous poster hash: 05954...83a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Det er en mye. Har du jobb får du "kun" 1.900 i barnetrygd og ca 700 i bidrag, om ikke mindre, som eneforsørger. Anonymous poster hash: 05954...83a *myte Anonymous poster hash: 05954...83a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Jeg har hørt at det lønner seg å skaffe seg unger. Da får du det meste fra NAV. TS Anonymous poster hash: c0015...419 Hvorfor signerer du som meg (TS) i innlegget over? For å spore av debatten? Alle kan se at anonymkoden nederst er ulik! Anonymous poster hash: 05954...83a 5
Tiarra Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor signerer du som meg (TS) i innlegget over? For å spore av debatten? Alle kan se at anonymkoden nederst er ulik!Anonymous poster hash: 05954...83a Det rarere er at brukeren/e retter seg selv :s
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Du får dobbel barnetrygd (1800?) og 1400 i "bidrag". Ikke noe å leve av... Anonymous poster hash: 622c3...581
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 1. Er det noen som vet hvor mye barnebidraget fra staten er på når ungen ikke har en kjent far? 2. Er det noen som vet om en enslig alenemor får barnebidrag for donorbarn? Anonymous poster hash: 05954...83a Du får vel ikke noe annet enn barnetrygd for donorbarn? Anonymous poster hash: 351ab...cb4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Du får vel ikke noe annet enn barnetrygd for donorbarn? Anonymous poster hash: 351ab...cb4 Hvorfor ikke? Er ikke donorbarn like mye verdt som andre barn? trenger ikke de mat,klær og utstyr? Anonymous poster hash: 05954...83a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Hvorfor ikke? Er ikke donorbarn like mye verdt som andre barn? trenger ikke de mat,klær og utstyr? Anonymous poster hash: 05954...83a Eh...jo, men det må du jo selv sørge for å ha råd til før du får barnet. Barnetrygden skal jo dekke deler av dette. Har du ikke råd til å ta vare på et barn vil jeg sterkt anbefale deg å ikke få barn. Anonymous poster hash: 58196...cc9 6
Rosalie Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Du får en ekstra barnetrygd, samt bidragsforskudd. Sistnevnte er behovsprøvd etter bostedsforelders inntekt. Hva kan du få? Bidragsforskuddet er behovsprøvd og utbetales som forhøyet forskudd, ordinært forskudd eller redusert forskudd. Det som er avgjørende for om du får forhøyet, ordinært eller redusert forskudd er hvor stor inntekt du har, antallet egne barn du har i egen husstand, og om du er gift, registrert partner, samboer eller enslig forsørger. Med inntekt menes i denne sammenhengen personinntekten (bruttoinntekten) din, og den delen av positive netto kapitalinntekter som overstiger 10 000 kroner pr. år, Dersom du får kontantstøtte for det aktuelle barnet, skal denne regnes med. Barnetillegg som du får til en offentlig ytelse skal også tas med, men bare for det barnet tillegget gjelder. Utvidet barnetrygd og småbarnstillegg skal også regnes med, men her er det uavhengig av hvilket av barna dine det gjelder. Fra 1. juli 2013 er den øvre inntektsgrensen for rett til forhøyet bidragsforskudd på 235 100 kroner. Satsene reguleres 1. juli hvert år. Retten til forskudd faller bort dersom inntekten din overstiger 320 ganger forhøyet bidragsforskudd. Dersom barnet bor alene eller sammen med en annen enn en av foreldrene, er det ingen behovsprøving. Har barnet delt bosted, kan han eller hun ha rett til forskudd fra begge foreldrene. Det er et vilkår at det kan bli fastsatt bidrag fra den andre av foreldrene, eller at forelderen selv eller den andre av foreldrene ikke har økonomisk evne til å betale bidrag. Så sant vilkårene ovenfor er oppfylt, kan barnet få forskudd til og med den måneden han eller hun fyller 18 år. https://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Bidragsforskudd
Leeloo Skrevet 11. desember 2013 #12 Skrevet 11. desember 2013 Over 460 000 inntekt i året (eller hva nå 6G er per dato) så får man ingenting, før det er det forhøyet (1400 nok per mnd, under 235000 i inntekt), ordinært (1000) og redusert (700) forskudd. Tidligere fikk barn med ukjent far førhøyet forskudd helt opp til 6G, men nå er det det samme som for alle andre (naturlig nok, aner ikke hvorfor det var andre regler før). https://www.nav.no/familie/barnebidrag/bidragsforskudd
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Eh...jo, men det må du jo selv sørge for å ha råd til før du får barnet. Barnetrygden skal jo dekke deler av dette. Har du ikke råd til å ta vare på et barn vil jeg sterkt anbefale deg å ikke få barn. Anonymous poster hash: 58196...cc9 Jeg har råd til å ta vare på barnet, selv uten noe støtte fra det offentlige. Jeg synes bare det er veldig rart at alenemødre som har seg på byn og blir gravide får barnebidrag fra staten, men ikke dersom man har et planlagt donorbarn. Anonymous poster hash: 05954...83a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har råd til å ta vare på barnet, selv uten noe støtte fra det offentlige. Jeg synes bare det er veldig rart at alenemødre som har seg på byn og blir gravide får barnebidrag fra staten, men ikke dersom man har et planlagt donorbarn. Anonymous poster hash: 05954...83a Er du sikker på det? Uansett så får vel barnet oppgit "far ukjent" i folkeregisteret? NAV legger seg vel ikke opp i hvordan barnet er unnfanget? Anonymous poster hash: c0015...419
Rotemor Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har råd til å ta vare på barnet, selv uten noe støtte fra det offentlige. Jeg synes bare det er veldig rart at alenemødre som har seg på byn og blir gravide får barnebidrag fra staten, men ikke dersom man har et planlagt donorbarn. Anonymous poster hash: 05954...83a Det er klart donorbarn har samme rettigheter. Skulle bare mangle. Barn er barn Ost er ost
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har råd til å ta vare på barnet, selv uten noe støtte fra det offentlige. Jeg synes bare det er veldig rart at alenemødre som har seg på byn og blir gravide får barnebidrag fra staten, men ikke dersom man har et planlagt donorbarn. Anonymous poster hash: 05954...83a Alenemødre får jo behovsprøvd støtte nettopp fordi ting ikke har gått etter planen, og de kanskje ikke egentlig har råd til dette. Går du for et donorbarn er det i høyeste grad planlagt, og bør bare gjennomføres dersom du har økonomi til det. Anonymous poster hash: 1b699...495
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #17 Skrevet 21. desember 2013 Du har rett på bidragsforskudd, avhengig av din inntekt er satsene kr 720, 1080 og 1440. I tillegg får du utvidet barnetrygd dersom du ikke har samboer mer enn 12 av de siste 18 mnd. Det samme gjelder enslig forsørger-stønader som overgangsstønad og stønad til barnetilsyn. Anonymous poster hash: fde3e...3b1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #18 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har råd til å ta vare på barnet, selv uten noe støtte fra det offentlige. Jeg synes bare det er veldig rart at alenemødre som har seg på byn og blir gravide får barnebidrag fra staten, men ikke dersom man har et planlagt donorbarn. Anonymous poster hash: 05954...83a Hva mener du? Det er ingen forskjell på mødre med donorbarn eller alenemødre - bidragsforskudd kan alle som er alene med barnet få - det er kun avhengig av mors inntekt... Så lenge du er alene med omsorgen for barnet har du akkurat samme rettigheter.... Anonymous poster hash: 4f7f8...34c 1
Rotemor Skrevet 22. desember 2013 #19 Skrevet 22. desember 2013 Alenemødre får jo behovsprøvd støtte nettopp fordi ting ikke har gått etter planen, og de kanskje ikke egentlig har råd til dette. Går du for et donorbarn er det i høyeste grad planlagt, og bør bare gjennomføres dersom du har økonomi til det. Anonymous poster hash: 1b699...495 Mener du virkelig at vi skal ga et velferdssamfunn og et byråkratisk system som baserer seg på dyneløfting?? Altså det er unnfangelsen som skal avgjøre en families rettigheter? Det er det du skriver. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå