Gå til innhold

2 åring klemte på babyens fontanell

Anbefalte innlegg

Babyen er 4 uker, og i kveld så j at storesøster trykket fingeren sin på fontanellen hans mens han sov. Klarte å dytte henne unna . J tror ikke hun fikk trykket særlig for j var lynrask og d skjedde rett ved siden av der jeg satt. Babyen skrek litt til før han sovna igjen. Jeg løftet han opp og han virker litt vekk. Men så våknet han og jeg ser ingen forskjell på han fra før denne hendelsen, bortsett fra at han virka litt vekke etterpå, men dette kan skyldes at han sov ( han sover tungt vanligvis). Nå er j redd for at hun har skadet han.

Hvordan vet man om skade er påført?

Anonymous poster hash: 25062...42b

• Liker 1

Fortsetter under...

Hun er 2 år. Han er 4 uker. Hun forstod alvoret, men j sitter nå her og er redd for at han er skadet. Hjelper ikke at jeg ikke har sovet på flere måneder og er utslitt.

Endret av Stjernesol

Det har nok gått helt fint. Her vokste den ikke sammen før guttungen var nærmere 3 år og han fikk seg noen skikkelige smeller uten at han ble skada av det. Ifølge legen tåler de mye mer enn vi tror.

Anonymous poster hash: 244e1...0b4

Grunnen til at hodeskallen til barn ikke vokser helt sammen før de er 2-3 år, er jo nettopp bl.a for å redusere risiko for hodeskader. Det går helt sikkert fint.

Sier du det? Jeg ser logikken. Jo mer fleksibel hodeskallen er jo mer trykkavlastende funker den. Som karosseriet til en bil er konstruert for å avlaste kraften ved kollisjon. Men i dette tilfellet så trykket hun direkte på fontanellen, med tommelen så blir mer direkte.

Prata med en lege som sa j kunne ta d m ro. Får vel stole på d da

Annonse

Skriv fulle ord, og ikke dette forbaskede sms-språket! Det er heller ikke tillatt etter reglene. Les selv.

Anonymous poster hash: ee40c...df0

• Liker 37

Babyen er 4 uker, og i kveld så j at storesøster trykket fingeren sin på fontanellen hans mens han sov. Klarte å dytte henne unna . J tror ikke hun fikk trykket særlig for j var lynrask og d skjedde rett ved siden av der jeg satt. Babyen skrek litt til før han sovna igjen. Jeg løftet han opp og han virker litt vekk. Men så våknet han og jeg ser ingen forskjell på han fra før denne hendelsen, bortsett fra at han virka litt vekke etterpå, men dette kan skyldes at han sov ( han sover tungt vanligvis). Nå er j redd for at hun har skadet han.

Hvordan vet man om skade er påført?

Sms-språk er irriterende og ikke tillatt. Se reglene.

Anonymous poster hash: ee40c...df0

• Liker 10

Skriv fulle ord, og ikke dette forbaskede sms-språket! Det er heller ikke tillatt etter reglene. Les selv. Anonymous poster hash: ee40c...df0

Beklager. Hadde kun en arm tilgjengelig. Måtte skynde meg.

Takk for gode svar. Er beroliget nå

Sier du det? Jeg ser logikken. Jo mer fleksibel hodeskallen er jo mer trykkavlastende funker den. Som karosseriet til en bil er konstruert for å avlaste kraften ved kollisjon. Men i dette tilfellet så trykket hun direkte på fontanellen, med tommelen så blir mer direkte.

Beklager. Hadde kun en arm tilgjengelig. Måtte skynde meg.

Takk for gode svar. Er beroliget nå

Hva er vitsen med å være anonym etter at du har "avslørt" hvem du er? :fnise:

Anonymous poster hash: 8041e...f8d

• Liker 9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...