AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Jeg og min kjæreste skal feire jul sammen søndagen før julaften, men vi har ikke bestemt oss for hva vi skal spise. Her vi bor er det vanlig med ribbe og pinnekjøtt, men jeg spiser ikke pinnekjøtt og jeg tenker at en hel ribbe vil være alt for mye for to personer Til dessert tenker vi multekrem eller riskrem. Og så skal vi bake pepperkakehus og brune pinner som vi skal spise etterpå mens vi åpner pakker og ser tv eller noe sånt. Så er det noen som har noen tips til hva vi kan lage til middag? Vi er ganske flinke på kjøkkenet begge to Tips mottas med stor takk Anonymous poster hash: bb39b...890
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 juleskinke? Anonymous poster hash: d3deb...f68 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 En god italiensk pizza? biff med soppstuing, fløtegratinerte poteter og grønnsaker? MÅ jo ikke ha julemiddag. Eller så er kalkun/stek et godt alternativ. Anonymous poster hash: 153c3...eb7
Tabris Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Dere kan også kjøpe en liten ribbe, så kan restene brukes til lunsj evt middag nr. to dagen etter. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Takk for tips! Jeg synes kalkun, italiensk pizza og liten ribbe (om vi finner en veldig liten en) var gode ideer! Men kom gjerne med flere om dere har For man trenger vel ikke kjøpe en stor kalkun heller? -TS Anonymous poster hash: 9fe9f...773
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Kan jo kjøpe en sånn kalkunfilet og bake den i ovnen med fløtepoteter og bakte grønnsakter og cherrytomater? Eller kjøpe en liten ribbe/dele en i to? Anonymous poster hash: 22e09...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 And eller reinsdyrfilet. Kalkunfilet med amerikansk tilbehør (thanksgiving). Anonymous poster hash: 7913d...c6f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 Kan jo kjøpe en sånn kalkunfilet og bake den i ovnen med fløtepoteter og bakte grønnsakter og cherrytomater? Eller kjøpe en liten ribbe/dele en i to? Anonymous poster hash: 22e09...f9e Jaa, det høres godt ut -TS Anonymous poster hash: 9fe9f...773
Ona IX Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Hest er noe av det beste kjøttet jeg har spist! så det er virkelig å anbefale! Ellers ville jeg kanskje gått for kalkunfilet som mange tidligere har skrevet! Finnes mange kalkunfileter som har passende størrelse for 2 personer!
FruLuna Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Tror jeg ville gått for langtidsstekt reinsdyrfilet med ovnsbakte grønnsaker og poteter og en god saus (f.eks. soppsaus). Evt. med fløtegratinerte poteter... Eller sushi. Sushi er aldri feil
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Hest er noe av det beste kjøttet jeg har spist! så det er virkelig å anbefale! Ellers ville jeg kanskje gått for kalkunfilet som mange tidligere har skrevet! Finnes mange kalkunfileter som har passende størrelse for 2 personer! Nå har jeg holdt på med hest i mange år, så akkurat det er uaktuelt. Men dette med kalkunfilet synes jeg var fint da Blir da første gang jeg lager det selv (ja, jeg vet, men jeg er ganske ung) så det blir spennende Fant en oppskrift her: http://www.alleoppskrifter.no/click/index/3101892/?site=trinesbalsam.blogspot.com og lurer på hva dere synes om den? Er den OK? eller kan dere anbefale andre oppskrifter? Anonymous poster hash: 9fe9f...773
Gjest Arch Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 And! Det er kjempegodt og passer veldig bra i jula.
Gjest Keikolina Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 Vi spiste alltid grandis før barna ble født.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #17 Skrevet 10. desember 2013 And! Det er kjempegodt og passer veldig bra i jula. Ja, det er sant. Det spiste jeg for 2 år siden og var veldig godt! Men må se an prisen på det først Vi spiste alltid grandis før barna ble født. Ingen av oss liker kjøpepizza særlig godt, og vi er også litt opptatt av at maten skal ha en viss "standard" i jula om du skjønner hva jeg mener Lutefisk! Hahaha, nei, fysj! -TS Anonymous poster hash: 9fe9f...773
Gjest Sille4 Skrevet 10. desember 2013 #18 Skrevet 10. desember 2013 Den kalkunen fra prior det reklameres for på tv, som er i en sånn pose og at den blir saftig og god i ovnen? Den er vel egentlig til 4, men fortsatt mindre enn en hel kalkun? Og den skal visst være helt nydelig i følge mine foreldre.
Avalon Skrevet 11. desember 2013 #19 Skrevet 11. desember 2013 Jeg stemmer også for reinsdyrfilet med hasselbak poteter og rotmos!
KatteLatte Skrevet 11. desember 2013 #20 Skrevet 11. desember 2013 Får man ikke ribbe i ferskvaredisken hos f.eks Meny? Da kan du be om den størrelsen du selv vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå