Gå til innhold

Ingredienser i sminke: Norge VS USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har lagt merke til at en del sminke varierer i kvalitet fra det man får kjøpt i Norge, til det man får kjøpt i statene?

La meg ta et eksempel, Inglot øyeskyggene skal visstnok ha en annen konsistens i statene enn de har her, og Clinique sin CC krem er helt forskjellig der borte enn den er her - mtp ingrediensene.

Senest i går kjøpte jeg et pudder fra Lancome som har en annen ingrediensliste på pakka enn det jeg fant på nettet. Synes dette er litt rart for å si det mildt...

Jeg vet en del asiatiske land har en del ingredienser som vi kanskje er litt forsiktigere med her i Norge, men USA vil vel neppe ha så mye farlig sammenlignet med Europa?

Noen som har opplevd noe av det samme?

Anonymous poster hash: 1f9f0...40f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, europa er meget strengt.

Anonymous poster hash: 84169...f65
Skrevet

Europa er ekstra strenge, ja, som AB over meg sier. Hva Inglot angår har jeg ikke hørt noe om noen forskjell da - og halvparten av mine er amerikanske og resten polske, jeg har ikke merket noen forskjell? Inglot er jo originalt polsk og da bør de vel være trygge etter Europa-standard, og derfor selges som de er i USA?

Skrevet

Er en del ingredienser som er lov i USA men ikke i Norge.. men tror det er relativt trygt allikevel

Skrevet

Er jo bare bra at europa er strengt, bedre føre var, er ikke sikkert alle igrediensene i usa er like bra for huden i det lange løpet.

Anonymous poster hash: caf17...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...