Bambi Skrevet 12. mai 2004 #1 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg har en SVÆRT nysgjerrig unghund av rasen Golden Retriever som fant ut at han skulle "hjelpe" til med å beise huset. Resultatet av dette er at han nå har halve pannen og det ene øret gnidd inn med oljedekkbeis... Jeg ringte dyrlegen for å høre om jeg kunne forsøke med white spirit, men dette frarådet de på det sterkeste, og ba meg heller komme dit for å barbere vekk pelsen! :o Men jeg vil helst ikke gjøre dette, da jeg ikke har lyst på en hund som ser ut som han er blanding av Golden Retriever og Kinesisk Nakenhund! Er det noen som har vært borte i noe lignende, og klart å fjerne beisen med andre midler? Takknemlig for alle innspill! Bambi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. mai 2004 #2 Del Skrevet 12. mai 2004 White sprit må du unngå for all del, dra til dyrelegen og barber hvis du vil hundens beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. mai 2004 #3 Del Skrevet 12. mai 2004 Unnskyld, men Min hund skal også alltid nærmest ligge i malingsspannet når jeg maler og har følgelig hatt en del maling og div. i pelsen. (+ at jeg har hatt en del lange, svarte hår hengende på vegger osv....) Så lenge han ikke har maling på hud og/eller slimhinner, lar jeg det ganske enkelt sitte til det faller av sammen med hårene. Min erfaring er at dette ikke tar mange dagene. Dersom han har hatt mye maling på steder med relativt lang pels, har jeg rett og slett klippet det av. White sprit må du ikke bruke fordi det både ødelegger pelsen og fører til at huden under blir sår. Absolutt ingen grunn til panikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 12. mai 2004 Takk, Leo! Greit, jeg får smøre meg med tålmodighet til over helgen, så kanskje det forsvinner av seg selv. Men han ser nå passe teit ut, da... Bambi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 12. mai 2004 #5 Del Skrevet 12. mai 2004 Prøv å børste det vekk forsiktig når det er helt tørt. Har gjort det mange ganger på pusene mine. Beiser selv nå og dumme katten har hoppet opp på nybeiset gelender og gått rundt på gulvet på terassen etterpå. Hmfr.... ikke lett å få vekk uten å ødelegge treverket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 12. mai 2004 #6 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville ha vasket hunden. Skrubben i grønnsåpe. Husk å ha balsam tilgjengelig... Prøv å gre hunden, men ikke lugg den for mye - da kan den bli redd for å bli gredd senere. Så ville jeg ha klippet vekk de værste tuppene og håpet at restene ramlet ut av seg selv. Tenk ikke bare på hvordan hunden ser ut, men hvor skadelig beisen må være for hunden å få i seg også. Dersom pelsen blir barbert helt ned til huden tar det under ett år før pelsen er normal igjen. Dersom du klipper heftig, tar det mye kortere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. mai 2004 #7 Del Skrevet 12. mai 2004 Ser ikke vitsen med å gå så drastisk til verks når problemet forsvinner av seg selv i løpet av et par, tre dager. Grønnsåpe hjelper dessuten ikke det grann på tørr maling/beis. Hunden får jo ikke i seg maling/beis fordi om den har litt i pelsen. Skulle den finne på å slikke i seg noen flak som faller av, vil jo det være for en bagatell å regne i forhold til alle de andre merkelige tingene hunder kan finne på å spise. Og, selv om jeg skulle finne på å søle maling i mitt eget hår (Har skjedd mange ganger for øvrig), så barberer eller klipper jeg da ikke av meg håret for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå