AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Noen som har opplevd det samme? Jeg får ikke lenger lastet ned noen gratisapper fordi appstore krever at jeg legger inn betalingsinformasjon? Jeg liker ikke dette og er redd de skal belaste kontoen min selv om appen er gratis. Har aldri vært noe problem tidligere, men har opplevd dette de siste månedene. Ender opp med at jeg dropper å laste ned appen. Skjønner ikke hvorfor jeg må legge inn alt av kortinformasjon for å laste ned gratis ting? Anonymous poster hash: fa31f...7bd
ekkoet Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Er sikkert for å gjøre veien kortere til å få deg til å faktisk kjøpe noe. Uansett så er vel ikke apple det selskapet jeg er mest redd for at skal begynne å tappe kontoen min. Så lenge du holder deg unna in-app-kjøp å burde det være trygt.
Mann 42 Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Er sikkert for å gjøre veien kortere til å få deg til å faktisk kjøpe noe. Uansett så er vel ikke apple det selskapet jeg er mest redd for at skal begynne å tappe kontoen min. Så lenge du holder deg unna in-app-kjøp å burde det være trygt. Jeg har fortsatt en stupid phone, så jeg kan ikke laste ned apper, og jeg er glad til. Men for meg ser dette ut som et usedvanlig sleipt triks for å gjøre det lettere for folk å kjøpe ting ved en feiltakelse. Amazon har noe lignende. Jeg handler mye der, og der kan man etablere en sk "one click"-konto, der du ikke behøver å gi mer informasjoner noen sinne. Og så sant det er penger på kontoen din, så fungerer dette lekende lett. Nå er det aldri tvil om at du faktisk har kjøpt noe når du handler på Amazon, og det første som skjer, er at du får opp en side der kansellering av kjøpet er default valg. Men slik er det visst ikke på app-markedet alltid, og noen ganger er det svært så uklart hva man har kjøpt, og hva det skal koste. Så har man i realiteten etablert et slikt kundeforhold, så bør man sikkert ha tunga rett i munnen hver eneste gang man klikker på noe etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå