Gå til innhold

Dere som har hatt vannskader ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ikke har vært enorme, som har hatt laminat med murgulv under, hvor lang tid tok det å tørke når gulvene ble revet?

Her kommer håndverkere i morgen/torsdag og jeg har jo ingen aning om hvor lang tid det tar og de nekter å forespeile noe. Ser for meg jul med masse tull og halvgjort arbeid. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det mye vann? Så mye at naboen under merket det? En uke, kanskje to, dersom du har god lufting og varme på, dersom det ikke var altfor mye vann. Men dersom det var mer, det er litt vanskelig å si uten å vite hvor mye vann det var.

Anonymous poster hash: d7019...a2b
Skrevet

Jeg er underst og det var ikke mengder. Nok til at laminatet ble ødelagt der det var mest vann, tok jo litt tid å tørke opp. Har hatt industriell avfukter og vifte stående her. Er også varmekabler på i gulvet der det var mest vann.

Skrevet

Hos meg tok det to ca 2 uker før de kunne gjøre noe. Var lekkasje fra et vindu og vannet rant ned en murvegg og på gulvet. Var ganske mye før jeg så det, et jeg normalt et rom jeg ikke brukte. Har og hatt på på badet da var det kommet vann under linoliumet. Tørka etter ca 1 uke før de kunne legg nytt gulv.

Skrevet

Uff, det er kjipt nå rett før jul, må jeg si, om det skal ta ukesvis. Men det er greit å være litt forberedt på at det kan ta godt med tid.

Skrevet

Vi fikk en bekk (ja en bekk!) inn i kjelleren vår, innredet kjeller. Absolutt alt ble ødelagt, gulv vegger etc. Dette skjedde den 24 april. Endelig avsluttet arbeid hvor absolutt alle håndverkere var ferdige var 27 oktober i år. Grunnen til at det tok så sinnssykt lang tid var at betongen måtte tørke 100%. Huset vårt er fra 70 tallet og måten gulv ble bygget på gjorde at det måtte bores et hundretalls hull i betong gulvet hvor varm luft ble blåst inn slik at det kunne tørke ordentlig.

Vi var også borte i en vannskade i en borettslagsleilighet. Der gikk det raskt. De kom og reiv ut gulv og tak (vannet kom fra naboen over). Leiligheten var ferdig oppbygd igjen på ca 2.5 uke.

Anonymous poster hash: 1eb39...ca5

Skrevet

Uff og uff. Vann er altså tidkrevende.

Skrevet

Er det gulvet i hele leiligheten eller bare kjøkken og bad? Har du noen tepper som kan legges på gulvet i mellomtiden?

Vet det er kjedelig :hug:

Skrevet

Det er et soverom og gangen. Så det er ikke krise for bruksareal, har to soverom til og stue/kjøkken og bad er ikke affektert. Så med mindre de må til med noe vanvittige tørkegreier, så er det kanskje mulig å bo her.

Skrevet

Det virker jo lovende. Kanskje det ikke blir så ille som du frykter :)

Skrevet

Nei, håper ikke det. Men alltid litt greit med kjipe historier, så kanskje det blir bedre her, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...