AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Jeg gidder ikke å være tilgjengelig akkurat nå, da peker jeg mot sosiale medier som: Snapchat, instagram, facebook, osv... Jeg føler meg på en måte "tvunget" til å svare med en gang når folk sender meldinger osv, og jeg blir bare mer sliten av alt hysteriet med "perfekt liv". Er det flere som kjenner seg igjen? Jeg trenger rett og slett tid for meg selv, og har ikke tenkt meg på sosiale medier på en stund. Noen av vennene mine kaller meg weird, og rakker ned på meg fordi jeg ikke alltid er delaktiv på facebook osv. Jeg befinner meg i en tøff periode i livet akkurat nå, og jeg savner det å bare være alene å ta vare på seg selv. Jeg er 22 år, og jeg har vært veldig aktiv på sosiale medier tidligere. Men jeg trenger rett og slett en pause. Flere som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: 680c6...5c0 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Da er vi to! Andre får mene det de vil. Anonymous poster hash: 7c398...840 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Da er vi to! Andre får mene det de vil. Anonymous poster hash: 7c398...840 SÅ BRA! Jeg gidder rett og slett ikke å være tilgjengelig hele jævla tia. Det er så mye ubevisst press rundt det å være på sosiale medier hele tiden. Anonymous poster hash: 680c6...5c0 2
Gjest Sobril Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Har vært borte fra dritten i over to år. Ikke noe savn akkurat
Arnt Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Har gjort det flere ganger, og det har vært kjempedeilig, og også deilig å komme tilbake igjen etterpå. De fleste har støttet meg, har ikke fått noen voldsomme reaksjoner! 1
Djungelvrål Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor er det rart? Man må vel få velge selv hvor aktiv man vil være på face osv. Man er tilgjengelig på mob uansett. Face ol. er jo egentlig bare vas og lite matnyttig når det kommer til stykket. Man greide seg fint uten for 10 år siden.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Har ikke telefon og svarer aldri på meldinger med mindre jeg ser behov for det, og er kun på sosiale medier for å se hva andre gjør - ikke for å oppdatere andre med hva jeg gjør. Så i mitt levesett er du ganske normal Anonymous poster hash: 1ac54...d5e 1
Gjest Jumo Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Har prøvd et par ganger. Lei av å alltid være så sykt tilgjenglig hele tida. Er nok dessverre FOR avhengig... Etter et par timer kjenner jeg det klør i fingrene. Må sjekke hva som har skjedd, om noen har pratet til meg osv... Burde vært på avvenning!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Har vært borte fra dritten i over to år. Ikke noe savn akkurat Haha, nice;) Anonymous poster hash: 680c6...5c0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 Har prøvd et par ganger. Lei av å alltid være så sykt tilgjenglig hele tida. Er nok dessverre FOR avhengig... Etter et par timer kjenner jeg det klør i fingrene. Må sjekke hva som har skjedd, om noen har pratet til meg osv... Burde vært på avvenning! Ja, jeg vet! Jeg liker ikke at samfunnet i dag har blitt slikt. Jeg er kanskje litt sær, fordi jeg fikk nylig smartthelephone og nylig instagram, men jeg kjenner at jeg faktisk blir psykisk syk av å være aktiv noen ganger. Sjalusi og "perfekte" liv gjør noe med sinnet til mennesker som faktisk er ekte. Jeg er ikke de som laster opp perfekte bilder og skryte statuser hele tiden, jeg er mer den ærlige personen som liker å være tilgjengelig i nuet! Nå skal det bli godt å være uten sosiale medier en god stund:) GLEDER MEG :D Anonymous poster hash: 680c6...5c0 2
Gjest Jumo Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Ja, jeg vet! Jeg liker ikke at samfunnet i dag har blitt slikt. Jeg er kanskje litt sær, fordi jeg fikk nylig smartthelephone og nylig instagram, men jeg kjenner at jeg faktisk blir psykisk syk av å være aktiv noen ganger. Sjalusi og "perfekte" liv gjør noe med sinnet til mennesker som faktisk er ekte. Jeg er ikke de som laster opp perfekte bilder og skryte statuser hele tiden, jeg er mer den ærlige personen som liker å være tilgjengelig i nuet! Nå skal det bli godt å være uten sosiale medier en god stund:) GLEDER MEG :D Anonymous poster hash: 680c6...5c0 Forståelig! Er vel litt i overkant aktiv på sosiale medier, kan jeg si. Tanken på å "gå glipp" av noe freaker meg ut, haha. Er egentlig ganske ille at det har blitt sånn. Hva skjedde med å kunne kose seg alene med en bra film eller serie, slappe av uten å ha presset om å måtte sjekke facebook, snapchat, instagram osv hvert 10 minutt? Nei, det er nok bare noe en må tvinge seg til! Haha, kos deg! Høres ganske behagelig ut!
Gjest Tekola Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Jeg har tatt meg FB-pauser i et par eksamensperioder. Egentlig ganske digg!
Gjest Awzm me Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Er vel ikke akkurat noen big deal å kutte ut sosiale medier for en stund, skjønner ikke hvorfor noen henger seg opp i det 1
irislily Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 I mens jeg leser denne tråden, fikk jeg veldig lyst til å ta en pause selv! Får prøve i det små, starter i morgen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 Hvis pause betyr å stenge ned kontoen så er det litt rart. Oppfatter de som tar pause fra facebook på den måten som litt rare og sære. Særlig når de er involvert i felles aktiviteter og det var det eneste kommunikasjonsmediumet. Utrolig irriterende at de forsvinner uten grunn. Vel vel, jeg vet om flere av dem som har gått glipp av møter og slikt som de ville hatt glede av. Their loss. Anonymous poster hash: 889b0...136
Sugerøret Skrevet 10. desember 2013 #16 Skrevet 10. desember 2013 Du er ikke alene. Jeg får også "NOK" i perioder. Skrur av nett/mobil .. Folk blir nesten hysteriske om en ikke svarer på en tekstmelding innen xx- antall minutter..Hjelpes...
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 10. desember 2013 #17 Skrevet 10. desember 2013 Man blir nesten avhengig av sosiale medier. Jeg husker når jeg var på ferie i sommer, 14 dager uten nett. Den første uka gikk fint, men så begynte jeg gradvis å bli nysgjerrig på hva som foregikk, som jeg ikke fikk med meg. Hvem har skrevet til meg? Hvem har invitert meg på noe? osv.. litt slitsomt
Gjest Raindrops Skrevet 10. desember 2013 #18 Skrevet 10. desember 2013 Synes ikke det er rart. Oppdaterer facebook kanskje 1-2 ganger i måneden og har slått av hele chatsystemet. Driter i det jeg. Vennene mine har ikke reagert de heller, og jeg skjønner ikke hvorfor de skulle det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #19 Skrevet 10. desember 2013 Forståelig! Er vel litt i overkant aktiv på sosiale medier, kan jeg si. Tanken på å "gå glipp" av noe freaker meg ut, haha. Er egentlig ganske ille at det har blitt sånn. Hva skjedde med å kunne kose seg alene med en bra film eller serie, slappe av uten å ha presset om å måtte sjekke facebook, snapchat, instagram osv hvert 10 minutt? Nei, det er nok bare noe en må tvinge seg til! Haha, kos deg! Høres ganske behagelig ut! Hehe, ikke sant:) Anonymous poster hash: 680c6...5c0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #20 Skrevet 10. desember 2013 I mens jeg leser denne tråden, fikk jeg veldig lyst til å ta en pause selv! Får prøve i det små, starter i morgen. Liker at flere kaster seg på denne. Jeg tror faktisk det er sunt å ikke være tilgjengelig hele tiden. I kveld skal jeg ikke logge på facebook, instagram, eller snapchat. Jeg har tilogmed gått så langt at jeg har skrudd av telefonen... HAHA! Nå skal jeg kun tenke på meg selv. Mulig jeg skrur på telefonen i morgen eller noe;) Anonymous poster hash: 680c6...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå