AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Har kjøpt litt gaver til venner som ikke har kjøpt noe til meg. Hadde dere synes det var veldig pinlig? Ønsker ingenting tilbake. Vil bare at de skal bli glade.Anonymous poster hash: 46e54...f6c
spinnwild Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Jeg gir til de jeg vil gi til. Så får jeg fra de som vil gi til meg (om det så er fordi de faktisk vil eller føler de må, driter jeg litt i) Men jeg har noen gaver i backup, tilfelle jeg får fra noen jeg vet blir fornærmet/sur om jeg ikke gir tilbake. Når jeg gir til noen jeg vet mest sannsynlig ikke har kjøpt til meg, sier jeg ifra om at jeg ikke vil ha(/forventer å få) noe tilbake. Ofte er dette ting som bare roper ut at de må gis til mottakeren. Eller at jeg bare har lyst å gi en liten oppmerksomhet. Da sier jeg ifra om dette, så slipper de å bli stressa/nervøse for at de ikke har til meg. (Tror jeg iallfall, men funker ikke alltid slik...) Men som oftest gir jeg til personer som kjenner meg godt, og da er det ikke så farlig. For jeg kan godt finne på å gi gaver til "dama til kompisen til broren til kjæresten til venninna til kjæresten min" liksom... Også gir jeg gaver ganske ofte uten at det er en spesiell anledning også... Det har hjulpet min vennegjeng med å ikke føle seg forpliktet til å gi noe tilbake bare for å gi noe tilbake. Men det er jo såklart værre å få en gave fra noen du ikke har kjøpt til, enn omvendt. "Oh, shit. Hun liker meg bedre enn jeg gjør, og nå vet hun det"
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Ja jeg gjør det... Min aller beste venn får fortsatt julegave av meg hvert år, selv om han har sluttet å kjøpe til meg, men kun gir til ungene... Jeg gir både til han og ungene hans. rett og slett fordi jeg liker å kjøpe gave, og vise at jeg fortsatt bryr meg om han og vennskapet, og jeg synes det er litt trist, når bare ungene skal få gaver til jul... Også har jeg en sovger som ikke gidder å kjøpe gaver til noen. Han sier det rett ut, og forventer vel ikke noe tilbake. men jeg får meg ikke til å kjøpe gave til 2 av 3 svogere... Men jeg prøver å spille litt på samvittigheten hans, og oppfordre til å hvertfall å kjøpe en liten ting til onkelbarna.... Utover dette har jeg alltid noen gaver liggende på lur, i tilfelle jeg skulle få en gave fra noen jeg ikke hadde fortventet noe fra... Liker ikke å få julegaver uten å gi noe tilbake... Anonymous poster hash: 72144...802
Gjest Badebuksa Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Ikke pinlig.. Men jeg er så barnslig at jeg aldri kjøper til noen som ikke kjøper til meg. Bortsett fra unger, da
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Også har jeg en sovger som ikke gidder å kjøpe gaver til noen. Han sier det rett ut, og forventer vel ikke noe tilbake. men jeg får meg ikke til å kjøpe gave til 2 av 3 svogere...Men jeg prøver å spille litt på samvittigheten hans, og oppfordre til å hvertfall å kjøpe en liten ting til onkelbarna.... Anonymous poster hash: 72144...802 Hvorfor det egentlig? Om noen har lyst til å melde seg ut av gavehysteriet så synes jeg de burde få lov til det uten å bli presset til å gi gaver til unger som helt sikkert får nok gaver fra før.Anonymous poster hash: ea11f...410 2
happiest Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Jeg gir til de jeg har lyst å gi til, men føler jo at jeg også må gi til de som gir meg gaver. Har et par år kjøpt gaver i backup, men kjøpte noe som også jeg kunne få bruk for, slik som bodylotien. Ellers har jeg sagt at jeg "glemte" gaven hjemme for så å kjøpe og gi en gang før jul. Men jeg vet som oftest hvem som gir og ikke gir.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Jeg gir bare til familien. 1 per familie, barna får egne gaver. Som regel får jeg en gave per familie, så alt er i orden der. Men jeg ville ikke kjøpt noe dyrt for noen som ikke gir noe tilbake. Selvfølgelig må det sees i sammenheng med personens økonomisk situasjon. Hvis han eller hun ikke har råd til mange gaver, da er det greit. Jeg gir ikke for å få, for å si det sånn. Bedre å ikke gi meg gave enn å kaste bort penger på noe jeg ikke liker. Og det er mye jeg ikke liker eller ser vitsen i å gi penger for. Anonymous poster hash: 334c3...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå