AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Begynte å trene for noen måneder siden og nå i det siste har jeg merket at jeg får vondt i hofteleddsbøyeren, altså ved lysken/hofteområdet. Merket det når jeg tar knebøy, utfall og øvelser som bruker denne muskelen. Først var det et ubehag når jeg gjorde øvelsene, og tøyer alltid ut etter trening. Men i det siste har jeg merket det til vanlig også, utenom trening. Leste at det kan være fordi jeg gjør øvelsene feil eller at det kan begynne å bli en betennelse. Erfaring? Evt. uttøyings/treningstips som kan motvirke? Anonymous poster hash: 935ec...f8a
Gjest overlymanlyman Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Begynte å trene for noen måneder siden og nå i det siste har jeg merket at jeg får vondt i hofteleddsbøyeren, altså ved lysken/hofteområdet. Merket det når jeg tar knebøy, utfall og øvelser som bruker denne muskelen. Først var det et ubehag når jeg gjorde øvelsene, og tøyer alltid ut etter trening. Men i det siste har jeg merket det til vanlig også, utenom trening. Leste at det kan være fordi jeg gjør øvelsene feil eller at det kan begynne å bli en betennelse. Erfaring? Evt. uttøyings/treningstips som kan motvirke?Anonymous poster hash: 935ec...f8a Husk at det å tøye før trening også er viktig, mtp skadeforebygging. Syns det står en del fornuftige tips her: http://linnisfitness.com/?p=4253 For mange år siden spilte jeg fotball, og fikk en periode samme type smerter som du beskriver. Brukte da tøyeøvelser nokså like de i linken, og det hadde god effekt for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Det kan hjelpe å tøye ut på forhånd ja, men når det allerede gjør vondt så kan det høres ut som overtrening eller at du har strukket en myskel. Ta kontakt med fysioterapeut hvis du er usikker, det er den eneste måten du kan finne ut av hva som har skjedd. Uansett bør du nok redusere vekten eller gjøre andre beinøvelser en stund. Anonymous poster hash: 38694...e26
Gjest bustyvel Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Jeg ville ha brukt dynamisk oppvarming, samt kontaktet en fysioterapeut om det ikke gir seg med litt hvile. Mulig du har feil teknikk.
Fråde Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Jeg bruker de for inner og outer thighs både før og etter trening. Opplever at det gjør meg langt mer smidig og jeg slipper smerte som følge av uaktiverte muskelgrupper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå