AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Har begynt på 5:2 faste hvor man faster to dager i uka og spiser 5. Hvor mye har du gått ned? Hva spiser du på spisedagene? Er det noe spesiellt jeg skal tenke på de dagene jeg spiser? Jeg vil fort ned i vekt så jeg spiser veldig forsiktig det dagene også. Anonymous poster hash: d6c68...311
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Fort ned i vekt = fort opp i vekt. Endre livsstilen til noe du kan leve med resten av livet. Anonymous poster hash: 15fc3...d93 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Fort ned i vekt = fort opp i vekt. Endre livsstilen til noe du kan leve med resten av livet. Anonymous poster hash: 15fc3...d93 Jeg trives med å faste så hvorfor ikke. Ingen som har erfaring med faste her. Anonymous poster hash: d6c68...311
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Ingen som bruker denne fastemetoden her? Anonymous poster hash: d6c68...311
Infinite Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Fort ned i vekt = fort opp i vekt. Anonymous poster hash: 15fc3...d93 Sånn trenger det ikke nødvendigvis å være. Jeg gikk ned ti kilo på bare noen måneder, kun ved å spise mindre. Nå, to år etter, holder jeg fortsatt vekta.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 åå, dette lurer jeg også på! har planer om å begynne med det! hvor mye har du gått ned i vekt, ts? hva er utgangspunktet ditt, og hvor mye vil du ned? hvor lenge har du gått på dette? Anonymous poster hash: ebc01...8f6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Fasting ser jeg på som en annen form for spiseforstyrrelse.. og går du raskt ned, går du like raskt opp igjen, skal du holde på sånn resten av livet? Ikke sunt, og ikke smart. Tren og spis smart i stedet, du kommer så mye lengre i det lange løpet. Anonymous poster hash: fd9e6...b9e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #8 Skrevet 11. desember 2013 Fasting ser jeg på som en annen form for spiseforstyrrelse.. og går du raskt ned, går du like raskt opp igjen, skal du holde på sånn resten av livet? Ikke sunt, og ikke smart. Tren og spis smart i stedet, du kommer så mye lengre i det lange løpet. Anonymous poster hash: fd9e6...b9e Hvis du leser litt om denne dietten så vil du se at forskning viser at det er gunstig for mye i kroppen, annet enn å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: ebc01...8f6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #9 Skrevet 11. desember 2013 Fasting ser jeg på som en annen form for spiseforstyrrelse.. og går du raskt ned, går du like raskt opp igjen, skal du holde på sånn resten av livet? Ikke sunt, og ikke smart. Tren og spis smart i stedet, du kommer så mye lengre i det lange løpet. Anonymous poster hash: fd9e6...b9e Å faste 2 dager av 7 er ikke veldig alvorlig, spør du meg. Anonymous poster hash: 58234...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Å faste 2 dager av 7 er ikke veldig alvorlig, spør du meg. Anonymous poster hash: 58234...8c0 Kommer jo helt an på hvor mye man reduserer matinntaket de to dagene man faster. Kutter man det helt ut er det som regel på ingen måte optimalt med tanke på trening, særs ikke styrketrening om man ønsker resultater. Anonymous poster hash: a8079...dea
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Jeg synes fasting høres greit ut, men får man ikke veldig løs hud hvis man går fort ned i vekt? Anonymous poster hash: e7718...73c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #12 Skrevet 11. desember 2013 Fort ned i vekt = fort opp i vekt. Endre livsstilen til noe du kan leve med resten av livet. Anonymous poster hash: 15fc3...d93 Denne kan jeg skrive personlig under. Drev på med faste for 2 år siden, og falt ned til ønskelig vekt. Men med en gang jeg begynte å spise normalt igjen, fløy kiloene på. Nå veier jeg det dobbelte og har vanskelig med å komme meg ned i vekt.. Anbefaler sterkt et variert og sunt kosthold, med fysisk aktivitet. Ellers kan det hende du faller i samme fella som meg. Anonymous poster hash: a38a1...972
Gjest Gresshoppesang Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Denne kan jeg skrive personlig under. Drev på med faste for 2 år siden, og falt ned til ønskelig vekt. Men med en gang jeg begynte å spise normalt igjen, fløy kiloene på. Nå veier jeg det dobbelte og har vanskelig med å komme meg ned i vekt.. Anbefaler sterkt et variert og sunt kosthold, med fysisk aktivitet. Ellers kan det hende du faller i samme fella som meg. Anonymous poster hash: a38a1...972 Så. Da er det ikke noe problem for deg å gå ned de kiloene du gikk opp, ved hjelp av et variert og sunt kosthold i kombinasjon med fysisk aktivitet? Når man går opp igjen på "normalt kosthold", så kommer det av at man spiser mer kcal enn det man forbrenner. Det handler faktisk ikke om hvor fort eller sakte man har gått ned, det handler om hvor mye man spiser/forbrenner når man har oppnådd ønsket vekt. La oss si du har gått ned ti kilo ved å spise 1500 kcal pr dag. Dagsbehovet ditt er 2000 etter at du har oppnådd den vekten du ønsker. For å opprettholde denne vekten trenger du å få i deg 2000 kcal pr dag i stedet for 1500. For å gå opp et kilo i uken, trenger du ca 1000 kcal mer pr dag enn det du forbrenner. See?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har gått ned tre kilo på en mnd. Syns det går litt treigt..... Skulle tro det gikk fortere med fasting. Anonymous poster hash: d6c68...311
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har gått ned tre kilo på en mnd. Syns det går litt treigt..... Skulle tro det gikk fortere med fasting. Anonymous poster hash: d6c68...311 Synes du det er tregt? Hvor mye veier du da? Tenk på at du skal ha en varig vektendring, og da er det greit å gå sakte men sikkert ned! Anonymous poster hash: 81025...d4f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Synes du det er tregt? Hvor mye veier du da? Tenk på at du skal ha en varig vektendring, og da er det greit å gå sakte men sikkert ned! Anonymous poster hash: 81025...d4f 74 og skal ned til 60. Gikk ned fortere med lavkarbo faktisk. Anonymous poster hash: d6c68...311
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #17 Skrevet 11. desember 2013 74 og skal ned til 60. Gikk ned fortere med lavkarbo faktisk.Anonymous poster hash: d6c68...311 Hvorfor slutta du på lavkarbo da? Kjør lavkarbo OG 5:2 da Anonymous poster hash: bcc11...4f4 1
Gjest Superwoman! Skrevet 11. desember 2013 #18 Skrevet 11. desember 2013 Det kommer helt an på hvor mye du spiser i hverdagen (de 5 dagene). Teller du kalorier? 1kg fett er ca.7000 kalorier, så hvis du trenger 2000 kalorier til dagen og faster de 2 dagene vil du gå ned ca 0.5 kg i uken.
heiduderborte Skrevet 11. desember 2013 #19 Skrevet 11. desember 2013 Jeg tror de aller fleste har prøvd å faste en eller annen gang. Man gir rett og slett opp etterhvert pga matsug, og da hiver man innpå med alt man kommer over. Hvis dette funker for det er det jo fint Ikke usunt å faste for et friskt menneske, og tror man vil lære kroppen å tåle mer? Ikke vet jeg, bare anntar.
Kreps1 Skrevet 11. desember 2013 #20 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Jeg har gått ned tre kilo på en mnd. Syns det går litt treigt..... Skulle tro det gikk fortere med fasting. Anonymous poster hash: d6c68...311 En halv kilo i uka skal være optimalt, dvs at her går det unna i godt tempo. Det tar tid å få ekstra kilo, og det tar også tid å ta dem av. Holder du samme vektnedgang i løpet av et år vil du ned 35 kilo, noe som er mer enn mange trenger. Ikke tenk quick fix. Endret 11. desember 2013 av Kreps1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå