Gå til innhold

Hvor mange klarer å overbevisende skjule at de lyver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere ting har skurret i det siste, og jeg har planer om å stille han jeg er sammen med en del alvorlige spørsmål, ansikt til ansikt. Hvor vanlig er det at folk klarer å holde ansiktsuttrykket, stemmen osv. uforandret hvis de lyver? Jeg kjenner at jeg vanligvis har blitt stresset de gangene jeg har "måttet" lyve for noen tidligere, og føler at stresset kommer frem i ansiktet, men nå er antagelig ikke jeg en "veltrent" løgner. Hva er deres erfaringer? Kommer vanligvis løgn frem på noen måte, eller er det lett å skjule?

Anonymous poster hash: 474aa...ee9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg er ganske god til å lyve. Men enkelte ganger lyver jeg og håper på en måte at jeg blir tatt i løgn, da prøver jeg å ikke å være en god løgner. Men jeg har aldri blitt tatt i løgn de gangene jeg virkelig ikke ville at sannheten skulle frem.

Så jeg tror nok at det er ganske lett å lyge, spesielt hvis man er godt trent.

Skrevet

Varierer nok veldig frå person til person, men enkelte har ingen problem med å skjule en løgn.

Et triks er å fortrenge ting, og bruke tid på å overbevise seg selv om at "løgnen" egentlig er sannheten. Hukomelsen/minne er veldig følsomt for endring, og man kan enkelt endre tidligere scenarioer på en slik måte at man ikke lenger klarer å huske hva som egentlig var sannheten.

• Liker 1
Skrevet

På en skala fra (dårlig løgner)1-10(ekspert løgner) så vil jeg si jeg jeg kanskje ligger på 7,5.

Kan godt finne på å lyve om helt hverdagslige ting, enda det er helt unødvendig.

Kan også lyve om litt viktigere ting. Om jeg gjør det så planlegges løgnen godt i forveien, hva jeg skal svare om jeg får et spm, legger opp alt til at det skal passe.

Men om jeg blir stilt til veggs og får mange spm, så blir jeg nok litt stresset. Noen ganger takler jeg det.

En eks av meg som jeg var utro mot spurte om han kunne se på facebooken min, og da klarte jeg nesten ikke å få frem en lyd, ble kritthvit i ansiktet og skalv. Altså, det var svakheten min. Jeg klarte å snu det hele rundt, ved å gråte og si at han ikke stolte på meg og at det såret meg noe inderlig.

Anonymous poster hash: a5f4a...3b3
Skrevet

Varierer nok veldig frå person til person, men enkelte har ingen problem med å skjule en løgn.

Et triks er å fortrenge ting, og bruke tid på å overbevise seg selv om at "løgnen" egentlig er sannheten. Hukomelsen/minne er veldig følsomt for endring, og man kan enkelt endre tidligere scenarioer på en slik måte at man ikke lenger klarer å huske hva som egentlig var sannheten.

Ja, det er sånn jeg gjør.

Overbeviser meg selv om at det er sannheten, blir mye lettere da.

Skrevet

På en skala fra (dårlig løgner)1-10(ekspert løgner) så vil jeg si jeg jeg kanskje ligger på 7,5.

Kan godt finne på å lyve om helt hverdagslige ting, enda det er helt unødvendig.

Kan også lyve om litt viktigere ting. Om jeg gjør det så planlegges løgnen godt i forveien, hva jeg skal svare om jeg får et spm, legger opp alt til at det skal passe.

Men om jeg blir stilt til veggs og får mange spm, så blir jeg nok litt stresset. Noen ganger takler jeg det.

En eks av meg som jeg var utro mot spurte om han kunne se på facebooken min, og da klarte jeg nesten ikke å få frem en lyd, ble kritthvit i ansiktet og skalv. Altså, det var svakheten min. Jeg klarte å snu det hele rundt, ved å gråte og si at han ikke stolte på meg og at det såret meg noe inderlig.

Mastermind på manipulering også. Løgn og manipulering henger sammen som hånd i hanske.

Kjenner meg litt igjen da... Bah. Nå følte jeg meg stygg.

Skrevet

Jeg er en veldig dårlig løgner, og blir alltid gjennomskuet hvis jeg prøver meg på det.

En liten "hvit løgn" kan jeg av og til slippe unna med, men vanligvis ikke.

Men der alle gjennomskuer meg, gjennomskuer jeg veldig få.

Barna er vel de eneste jeg umiddelbart kan se om de lyver, eller ikke.

Likevel kommer sannheten som oftest for en dag før eller siden, også for gode løgnere.

De færreste er så "flinke" at de husker alt de lyver om, og kan leve med sine løgner gjennom hele livet. En liten tungeglipp, og løgnen er avslørt.

Skrevet

Mastermind på manipulering også. Løgn og manipulering henger sammen som hånd i hanske.

Kjenner meg litt igjen da... Bah. Nå følte jeg meg stygg.

Ja.. prøver å slutte med det altså. Veldig stygg uvane, om jeg kan kalle det, det.

Skrevet

Ja.. prøver å slutte med det altså. Veldig stygg uvane, om jeg kan kalle det, det.

Jeg tror det er en typisk jentegreie. Jeg tror også jenter er utrolig mye dyktigere løgnere enn hva menn er.

Skrevet

Likevel kommer sannheten som oftest for en dag før eller siden, også for gode løgnere.

De færreste er så "flinke" at de husker alt de lyver om, og kan leve med sine løgner gjennom hele livet. En liten tungeglipp, og løgnen er avslørt.

Ikke hvis man overbeviser seg selv om at løgnen man forteller er sann. Jeg lyver sjelden, men jeg har en ganske alvorlig løgn, og den løgnen har nesten blitt sannhet for meg nå.

Skrevet

Ikke hvis man overbeviser seg selv om at løgnen man forteller er sann. Jeg lyver sjelden, men jeg har en ganske alvorlig løgn, og den løgnen har nesten blitt sannhet for meg nå.

Noen klarer sikkert dette, men for de fleste vil ikke dette fungere.

Det er for eksempel ikke så uvanlig at man tar en drink for mye, kontrollen mistes, og sannheten kommer fram.

Jeg har også opplevd at redsel kan ha samme virkning, det samme med ukontrollert sinne.

Skrevet

Vært utro? Barnefaren er ikke egentlig barnefaren? Du lå med venninna di sin kjæreste eller noe slikt?

Skrevet

Ganske vanskelig å se at noen lyver med mindre historien som fortelles er utroverdig.

Skrevet

jeg er superflink til å lyve :smoke:

Skrevet

Ganske vanskelig å se at noen lyver med mindre historien som fortelles er utroverdig.

Jeg får visst et spesielt uttrykk i ansiktet når jeg lyver, så det er ikke historien som avslører meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...