Hege899 Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Svigerinna mi (kona til broren til min mann) skal ha babyshower i helgen siden De skal ha barn i februar. Svigermor(også hennes svigermor) er Kjempesyk og får cellegift. Hun holdt på å dø igår. Jeg har ikke lyst til å gå i babyshower,jeg føler det blir feil å gå når bestemoren til barnet kjemper for livet hva gjør jeg?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Jeg hadde kanskje sagt det som det er. At du ikke er i humør til fest og latter for tiden pga svigermors tilstand. til deg, krysser fingrene for din svigermor, all god bedring til henne!Anonymous poster hash: 5a884...3bf 1
super-s Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Jeg vet ikke helt hva svigermoren din tenker, men jeg tror at hvis det hadde vært meg som hadde vært syk, hadde jeg ikke villet at folk skulle slutte å leve på grunn av meg. Det kan jo være fint å finne på fine ting for å få tankene over på noe annet. Å drikke og feste hadde kanskje føltes litt feil for meg hvis jeg var i din situasjon, men en babyshower pleier jo å være ganske rolig. Det er jo for å hylle barnebarnet hennes! 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Du gjør det som du føler er riktig. Jeg har selv ikke møtt opp i bryllup fordi min bestemor var dårlig og døde noen dager etter. Angrer ikke på det, og har satt stor pris på at jeg fikk mulighet til å tilbringe de siste dagene sammen med henne. Anonymous poster hash: 1942f...9f0
minister-mio Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Syntes det er fint om du er med familie når noe sånt skjer. Jeg hadde dratt på babyshower jeg
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Det er deres valg, ikke ditt. Du kan selvfølgelig la vær å dra hvis du ikke vil, men du kan ikke bestemme hva andre skal gjøre. Anonymous poster hash: f00ac...4f4 1
Gjest Elseby13 Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Er svigermor invitert i festen? Det hadde vært et hyggelig avbrekk fra sykdom og elendighet for henne. Hvis hun er i god nok form til å delta selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Svigerinna mi (kona til broren til min mann) skal ha babyshower i helgen siden De skal ha barn i februar. Svigermor(også hennes svigermor) er Kjempesyk og får cellegift. Hun holdt på å dø igår. Jeg har ikke lyst til å gå i babyshower,jeg føler det blir feil å gå når bestemoren til barnet kjemper for livet hva gjør jeg? Det er i slike situasjoner det er viktigst å hylle livet. Og det er nok svigermoren din gammel og vis nok til å innse. Tenk hvor lei hun ville blitt om dere ikke nøt livet innimellom? Dessuten kan hvem som helst av dere stryke med i morgen: vil du da at det siste du blir husket for på denne jord var å surmulle over en babyshower? Eller feire dette nye livet i en skjør verden? Folk lever i årevis i slike nær-døden situasjoner. Og likevel må livet leves og feires. Anonymous poster hash: aa4ff...793 1
Lou Salome Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Du kan jo droppe å gå, fordi det med din svigermor går så inn på deg. Det må du vurdere selv, og føles det helt feil, så føles det helt feil. Din svigerinne forstår nok det. Men jeg syns ikke svigerinnen din trenger å droppe sammenkomsten. Hun må jo planlegge for babyen og glede seg til den kommer parallelt med sorgen for svigermoren. Og det kommer sikkert andre til en slik babyshower som ikke har noe forhold til svigermor, og som kun gleder seg til baby, og det er nok godt for din svigerinne. Babyen kommer uansett, og det er en glede uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 Å feire at et nytt liv kommer når et levd liv ebber ut er ikke nødvendigvis feil. Hvis jeg ble bestemor, tror jeg at jeg ville følt at det nye barnet var en del av meg som ville leve videre, og ikke hatt noe i mot at det ble feiret. Jeg regner med at svigermor har noen hos seg på sykehuset i de timene babyfesten pågår.Anonymous poster hash: d2225...322
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Er svigermor invitert i festen? Det hadde vært et hyggelig avbrekk fra sykdom og elendighet for henne. Hvis hun er i god nok form til å delta selvfølgelig. Tviler på at svigermoren er i stand til å gå på fest når hun holdt på å dø IGÅR…... Anonymous poster hash: 5bcc6...090 6
Avalon Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Noen ganger er det fint med en avbrekk midt oppi et kaos hvor ting er vondt. Du har fremdeles lov til å kose deg, smile og le!
Gjest Carousel Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Veldig trist å høre om svigermoren din, men jeg syns ikke det skal ta fra dem gleden ved å få et barn - som i tillegg er hennes barnebarn. Hvis du ikke er i form til å dra, så sier du ifra, de vil sikkert forstå. Samtidig må du forstå at de ønsker å feire at de skal få et nytt tilskudd i familien 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Babyshower, hørt sånt tull. Helt enig..Anonymous poster hash: 665d9...d87
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Kanskje svigerinna di også trenger avbrekk fra sin syke mor, og derfor har babyshower. Regner med du er voksen og bestemmer selv hva du vil.Anonymous poster hash: 70457...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå