Labella Skrevet 13. mai 2004 #21 Skrevet 13. mai 2004 * snakk om hvor utrolig fett det er å være alenemor * generalisering, særlig omkring innvandrere, homofile, lærere og "raddisser" * folk som mener at alle atferdsproblemer hos barn er foreldrenes skyld * drittprat om faren min - selv om han har sviktet meg vil jeg ikke at andre skal kalle ham en drittsekk - det får jeg eventuelt gjøre selv :blunke: * og ingen får snakke stygt om mamma! Å, det er sikkert mer som får meg i forsvarsposisjon, men dette får holde så lenge!
Gjest TomKrus Skrevet 13. mai 2004 #22 Skrevet 13. mai 2004 Generaliseringer, dårskap, kunnskapsløshet og uvitenhet. Jeg har ikke noe mot "dumme" mennesker, men generaliserte meninger som ikke er basert på noe særlig kunnskap. Iallfall hvis det hele ender opp med (skadelig) generalisering av mennesker.
Suzy Skrevet 13. mai 2004 #23 Skrevet 13. mai 2004 Økonomi - folk som sier, "jammen det kan du da ta deg råd til" når du er bånnskrapa lut-fattig og har verdens strammeste budsjett de neste fem årene gjør meg RASENDE!!!!! Psykopater/Alkoholikere/herskesyke menn - har erfaringer med å leve med en person som ruser seg, og med en person som ivertfall har psykopatiske trekk og jeg får alldeles dilla av å høre bemerkninger som; "hvorfor kan hun ikke bare flytte fra'n da..." (sagt med oppgitt mine) når jeg vet hvor vanskelig det er! Ensporethet - folk som alltid bare ser sin versjon av verden og ikke innser at det fins flere nyeanser og at det fins en viktig faktor i de fleste henseende nemlig "menneskelighet" - og dertil svakhet - som vanskeliggjør at verden kan fremstilles i svart/hvitt. Alenemødrehets - vært der og nei vi er ikke rike, nei vi er ikke late, nei vi er ikke horer... Sikkert mye mer også...
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #24 Skrevet 13. mai 2004 Psykopater/Alkoholikere/herskesyke menn - har erfaringer med å leve med en person som ruser seg, og med en person som ivertfall har psykopatiske trekk og jeg får alldeles dilla av å høre bemerkninger som; "hvorfor kan hun ikke bare flytte fra'n da..." (sagt med oppgitt mine) når jeg vet hvor vanskelig det er! Ensporethet - folk som alltid bare ser sin versjon av verden og ikke innser at det fins flere nyeanser og at det fins en viktig faktor i de fleste henseende nemlig "menneskelighet" - og dertil svakhet - som vanskeliggjør at verden kan fremstilles i svart/hvitt. Alenemødrehets - vært der og nei vi er ikke rike, nei vi er ikke late, nei vi er ikke horer... De har jeg også+ at jeg takler noen kritikk som anngår min personlighet litt dårlig :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå