Gå til innhold

Er det normalt av nav å ta seg tid til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jentungen min vrikket foten på skolen her om dagen. Det var ikke verre enn at hun gikk hjem fra skolen, null halting osv.

I sekken dagen etter dukker det opp et skriv som ser ut som en otdinær sykmelding.

I dag dukket det vedtak opp fra NAV i postkassa. Min datters "forstuede" fot er yrkesskade?? Hun er 8 år!

Er dette normalt eller har de for lite å finne på?

Bilde fjernet pga personnummer er synlig. Daenerys, mod.

Anonymous poster hash: b8ead...13d

Endret av Daenerys
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du som er lite orientert.

Anonymous poster hash: 8dabe...39a
  • Liker 4
Skrevet

Det er du som er lite orientert.

Ok. Jeg visste overhodet ikke at dette var normal praksis.

Anonymous poster hash: b8ead...13d

Skrevet

Alle som skader seg i skoletiden skal få et slik skriv. Det sørger for at dersom hun får problemer etter skaden, selv om problemet dukker opp etter 30 år, så blir det dekket av folketrygden.

Å få det på grunn av en vrikket fot virker ganske overdrevet, men det er skolen som har ordnet med dette, ikke nav selv.

• Liker 4
Skrevet

Skolen skal registrere alle skade som skjer i skoletiden, og det skal meldes til NAV som yrkesskade. Barn er forsikret på skolen, og evt framtidige plager skal bli dekket fullt ut av folketrygden, på samme måte som yrkesskader.

Anonymous poster hash: 43255...2f9
Skrevet

Så egentlig bør du være glad for at skolen faktisk gjør jobben sin, også for mindre skader! :) Det er mange som slurver med dette, og barna går glipp av rettigheter de egentlig har.

• Liker 6
Skrevet

Så egentlig bør du være glad for at skolen faktisk gjør jobben sin, også for mindre skader! :) Det er mange som slurver med dette, og barna går glipp av rettigheter de egentlig har.

Enig, min skole gjorde ikke dette den gangen jeg skadet meg, og foreldrene mine ble ganske forbanna pga det. Dette er viktig, og bra at skolen har gode rutiner på dette.

Anonymous poster hash: 3a363...127

Skrevet

Det er viktig fordi yrkesskader gir bedre rettigheter etter folketrygdloven enn det andre sykdommer/skader gjør.

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier over her så er det i tilfelle hun får problemer med denne foten i senere tid som følge av det som skjedde.

Du har forresten sensurert personnummeret veldig dårlig så du burde fjerne bildet

• Liker 2
Skrevet

Du burde dekket til personnummeret bedre. Jeg klarer å lese det selv om det er en liten strek over.

• Liker 1
Skrevet

Nav må jo bare gjøre jobben sin. At skolen tok seg tid til dette var vel for å være på den sikre siden.

Skrevet

Skolen er pliktig til å skrive skaderapport så fort det skjer noe med et barn på skolen. Nav åpner sitt standardbrev og fyller inn fnr, som er fullt leselig på bildet, altså tar det ikke lange tida.

Jeg har fått noen slike opp i gjennom på alt fra klemte fingre til brudd.

Skrevet

Det blir det samme om de får tannskader også (faller og slår ut en fortann f.eks). Da kan de få dekket tannbehandling senere om det trengs pga tidligere skade. Så det er flott at skolen har husket på dette.

Anonymous poster hash: 65f9c...c93
Gjest Daenerys
Skrevet

Bilde med synlig personnr fjernet.

Daenerys, mod.

Skrevet

Damned if you do and damned if you don't ... Er visst ikke enkelt å være nav, enten får de kjeft for treg saksbehandling - men når de faktisk gjør det de skal og det i tillegg kjapt og greit så får de kritikk da også? Dette er regler som finnes i folketrygden og nav gjør akkurat som de skal - i tillegg har også skolen gjort akkurat som de skal.. Dette er med andre ord en solskinns historie som ble noe helt annet - hvorfor ikke bare være glad for at vi har et så fantastisk flott velferdssystem som vi har??

Anonymous poster hash: 1ddbd...d9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...