Gjest Lompa Skrevet 12. mai 2004 #1 Skrevet 12. mai 2004 Jeg holder på å forberede talen min. Har aldri holdt en tale i mitt liv, og kommer vel aldri til å gjøre det igjen heller. Jeg satte opp et par stikkord, som jeg holder på å bearbeide nå. Men jeg er redd det skal bli for "klissete" og pompøst.Skulle gjerne hatt noen å "prøve den ut på", men aner ikke hvem. Det skal jo helst ikke være noen av de som kommer i bryllupet,da.... :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2004 #2 Skrevet 12. mai 2004 Du kan jo legge det ut her, dersom det ikkje er nokon på KG som skal komme i bryllupet, då sjølvsagt! Tøff du, som skal holde tale!
Tari Skrevet 12. mai 2004 #3 Skrevet 12. mai 2004 Syns ofte slike taler blir litt klissete og pompøse jeg, men det syns jeg ikke gjør noe så lenge det er ekte og ikke tilgjort. Jeg skal også holde tale...Har den nesten klar, men er litt usikker på om jeg skal avslutte med en sang eller ikke :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Det er ofte fint å avslutte med sang, så blir det litt avrunda på ein mjuk måte, liksom..
Tari Skrevet 12. mai 2004 #5 Skrevet 12. mai 2004 Ja...teksten er ihvertfall slik: I fall in love with you ev'ry day The thrill is always new, ev'ry day The sun may shine, the rain may fall And icy winds may blow You smile at me and all I see Are blossoms in the snow I thank my lucky star ev'ry day That you are as you are, ev'ry day The years may come The years may go If we're still here I'll say I fall in love with you ev'ry day Det er en sang av Frank Sinatra....men, melodien er veeeldig rolig.. så jeg er litt itvil. Valgte denne sangen fordi jeg elsker Frank Sinatra, teksten sier alt jeg vil si og den er ikke så lang :-)
*Lene* Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 Jeg skal holde tale, og akkurat ferdig! Min blir også såkalt "klissete" men dette er tanker og følelser jeg har for mannen jeg elsker, og som jeg deler med alle andre denne dagen! Ingen andre har lest talen enda, og tror ikke jeg vil at noen skal det heller. Er for personlig liksom.. kanskje en fremmed... Si fra hvis du vil, så kunne vi kanskje "byttet" taler, og sagt vår mening! Send en pm hvis :-)
Gjest Lompa Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 :-) Takker for tilliten, men JEG synge? Er derfor jeg lager tale,jo... Jeg synger ikke i dusjen engang,da stopper vannet!Skulle jeg synge for ham i bryllupet hadde han trolig spurt om det var angrefrist!
Lullu Skrevet 12. mai 2004 #8 Skrevet 12. mai 2004 Jeg har lest min tale diverse ganger for min forlover jeg. Hun er alltid ærlig, og sier ifra dersom den trenger forandringer. Syntes ikke det gjør noe at hun hører den på forhånd, hun er delaktig i alle våre forberedelser til bryllupet allikevel Er jo også greit å ha en person man kan øve seg med. Er jo litt vanskelig for andre å bedømme en tale, dersom man ikke vet hvem talen handler om..... ? Litt hjelp kan man jo selvsagt få, men folk har jo forskjellig oppfatninger av hva som er kliss eller ikke, og noen par er litt mer klissete enn andre Som sambo og meg f.eks
Gjest MrsL Skrevet 12. mai 2004 #9 Skrevet 12. mai 2004 Jeg skal holde tale der jeg sier noen ord til min forlover og våre respektive foreldre i tillegg til min mann og avslutter talen med en sang jeg har fått Pet til å lage for meg. Talen er ferdig, gjenstår kun litt finpuss på den. Gruer meg litt, men det går sikkert bra det også
Lullu Skrevet 12. mai 2004 #10 Skrevet 12. mai 2004 Det samme skal jeg MissG: Etter ord til min kjære, noen ord til forlover (dette har jeg ikke nevnt for henne selvsagt), våre foreldre og sang til mannen laget av PET :-)
Miss Marple Skrevet 12. mai 2004 #11 Skrevet 12. mai 2004 Jeg holdt også tale, ønsket å si noe jeg også. Men prøvde å ikke la det bli for sippete og pompøst, for det liker jeg ikke. Men hadde ikke skrevet noe på forhånd, skulle egentlig ha gjort det hos frisøren, men det ble det ikke tid til. Jeg innledet med å takke alle gjestene osv, samt dele ut roser til min mamma og pappa, bestemor og bestefar, forlover, toastmaster og min onkel som hadde laget maten, og alle brudepikene, i tillegg sa jeg litt til vær enkelt når jeg delte ut blomstene. Så takket jeg for brudgommen, og lovet å være snill med ham osv. Så fortalte jeg litt om hvorfor jeg ønsket å gifte meg med min kjære, og om hvilke egenskaper jeg satte pris på hos ham og litt om hvorfor osv. Og avsluttet med et dikt av Stein Mehren "Jeg holder ditt hode".
Gjest Tex Skrevet 12. mai 2004 #12 Skrevet 12. mai 2004 Jeg hadde aldri fixa å holde tale, derfor har jeg skrevet sang til min kjære
GLORIA 82 Skrevet 13. mai 2004 #13 Skrevet 13. mai 2004 Jeg holdt tal til min bror da han giftet seg for 5 år siden. Fy fillern hvor nervøs jeg var, men da jeg var igang så var det bare morro (ja faktisk ) Kjempe herlig følse etter på i hverfall 8) Jeg har ikke helt bestemt meg om det blir tale her, Velsignelsen skjer den 7 august...så jeg har fortsatt "god" tid på meg. Spørs om jeg bare skal "slappe" av den dagen, og heller komme med en sang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå