Gå til innhold

Føler ingenting etter hevn. Burde jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ex-kjæresten slo opp med meg fordi hun ville se andre folk. Vi er begge straks i midten av 20-årene (om det har noe å si).

Jeg ble knust, fordi jeg ikke visste at hun ikke trivdes i forholdet.

Ca. 3 måneder senere, tok hun kontakt, og vi møttes. Hun forklarte at hun savnet meg, og angret på at hun slo opp. Vi snakket så en del om tiden det var slutt.

Jeg ble med henne hjem samme kveld, hadde sex med henne, og dro igjen rett etterpå.

Jeg har ikke snakket med henne på 2 uker nå, og ønsker ikke å gjøre det heller. De første dagene ringte hun en del og sendte meldinger, men jeg har bare ignorert de, foruten at jeg sa jeg ville treffe andre folk nå.

Jeg føler ikke skyld for å ha såret henne. Burde jeg det? Føler at jeg har gjort noe galt, men har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 22faf...434
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hevn er aldri noen god løsning.

• Liker 1
Skrevet

Man kan ikke tvinge følelser. Jeg kan ikke fortelle deg om du burde føle noe eller ikke.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Burde burde... Nei.. Du bryr deg vel ikke om henne da, og derfor føler du ingenting. Og du er kanskje sint og føler deg brukt? Ikke godt å si.

Skrevet

Ex-kjæresten slo opp med meg fordi hun ville se andre folk. Vi er begge straks i midten av 20-årene (om det har noe å si).

Jeg ble knust, fordi jeg ikke visste at hun ikke trivdes i forholdet.

Ca. 3 måneder senere, tok hun kontakt, og vi møttes. Hun forklarte at hun savnet meg, og angret på at hun slo opp. Vi snakket så en del om tiden det var slutt.

Jeg ble med henne hjem samme kveld, hadde sex med henne, og dro igjen rett etterpå.

Jeg har ikke snakket med henne på 2 uker nå, og ønsker ikke å gjøre det heller. De første dagene ringte hun en del og sendte meldinger, men jeg har bare ignorert de, foruten at jeg sa jeg ville treffe andre folk nå.

Jeg føler ikke skyld for å ha såret henne. Burde jeg det? Føler at jeg har gjort noe galt, men har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 22faf...434

Ja, du er en drittsekk.. Hun var ikke utro, hun hadde bare ikke de samme følelsene lengre, det er ikke noe hun kan kontrollere! Så klart skulle hun snakket med deg om det før det gikk så langt, men å bruke henne på den måten er bare feil. Hun såret ikke deg med viten og vilje, men det gjorde du..

Anonymous poster hash: cf5cf...76d

• Liker 3
Skrevet

Hun har pult rundt i 3 mnd. Så jeg hadde nok tatt en tur til legen om du ikke brukte kondom i hvert fall.

Men hun var jo dum og datt i den verste forholdsfellen, at man tar hverandre for gitt og spenningen liksom ikke er den samme som de første mnd. Men dette må ikke forveksles med "å ikke ha følelser for".

Men nå er dere skuls. Så ta kontakt med henne, fiks forholdet og la det være en lærepenge for dere begge!

Anonymous poster hash: c64f4...fcc
  • Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ha hatt mye til følelser for henne i utgangpunktet. Hadde du hatt det, ville du blitt glad over at hun angret, og ikke tenkt på hevn. Hva hadde du å hevne? At hun såret stoltheten din ved å gå fra deg? Hun kan ikke ha såret noe annet, du er en iskald fisk.

• Liker 3
Skrevet

Ja, du er en drittsekk.. Hun var ikke utro, hun hadde bare ikke de samme følelsene lengre, det er ikke noe hun kan kontrollere! Så klart skulle hun snakket med deg om det før det gikk så langt, men å bruke henne på den måten er bare feil. Hun såret ikke deg med viten og vilje, men det gjorde du..

Ah pfft, hun kunne faktisk pratet om det.

Man skylder ikke en eks noe spesielt i en slik situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ha hatt mye til følelser for henne i utgangpunktet. Hadde du hatt det, ville du blitt glad over at hun angret, og ikke tenkt på hevn. Hva hadde du å hevne? At hun såret stoltheten din ved å gå fra deg? Hun kan ikke ha såret noe annet, du er en iskald fisk.

At hun ville ut å teste andre peniser i 3 mnd før hun innså at gresset ikke var grønt er grunn nok til å være iskald spør du meg. Ville gjort akkurat det samme.

• Liker 1
Skrevet

Tja, hun satte ham på vent. Det er ganske arrogant å komme tilbake i ettertid. Godt gjort av TS synes jeg. Nå kanskje hun lærer at man ikke skal ta noen for gitt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at ts gjorde det. Kunne godt gjort det samme, uten å fått dårlig samvittighet.

Det er hun som tok ts for gitt, og har jo ikke brydd seg om han sine følelser om hun har pult flere etter de tre mnd(om hun gjorde det?), for å så komme tilbake igjen.

Skrevet

Vi vet da ingenting om hun faktisk har hatt sex med andre i de tre mnd.? Når noen slår opp fordi de vil "treffe andre" innebærer det i bunn og grunn at de har mistet lysten på partneren og heller vil være alene.

I dette tilfellet angret hun seg - man føler ofte ikke kontrasten før den er der, og man må leve uten partneren.

Hun har ikke vært utro og alle har lov til å slå opp. Som regel kommer et brudd "ut av det blå" for den ene partneren. Det er ingen grunn til at man skulle måtte bygge opp til et brudd så partneren ser det komme.

Ja, det var umodent og ganske teit men gjort er gjort. Du har tydeligvis ikke sterke følelser for henne og du vil ikke være med henne, så hva har det å si? Siden hun har vært av og på er hun sannsynligvis litt på gjerdet også, så dere kan vel begge fint komme dere videre.

Anonymous poster hash: f496d...7af
Skrevet

Det kommer nok etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...