Gå til innhold

Kurs/jobb i utlandet.... får jeg overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en fersking i arbeidslivet jeg :P

Men, i januar skal jeg på kurs og opplæring utenlands (i 3-4 uker) og lurer på om jeg får noe ekstra betalt for dette? Overtid, en eller annen form for godtgjørelse? Hva er vanlig? Kommer sikkert til å ha normal arbeidstid, men jeg må jo forake en del ved å ikke være hjemme, så lurer på om det kompenseres for.

Anonymous poster hash: cdf59...53b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en ukes kurs i Sverige, jeg kan ikke tro at jeg fikk noe overtid men vanlig betalt. Reisen og oppholdet ble dekket av jobben.

Kompensasjon pga du er vekke fra hjemmet er noe min arbeidsplass aldri hadde funnet på å dekke.

Skrevet

Jeg er en fersking i arbeidslivet jeg :P

Men, i januar skal jeg på kurs og opplæring utenlands (i 3-4 uker) og lurer på om jeg får noe ekstra betalt for dette? Overtid, en eller annen form for godtgjørelse? Hva er vanlig? Kommer sikkert til å ha normal arbeidstid, men jeg må jo forake en del ved å ikke være hjemme, så lurer på om det kompenseres for.

Du får diett etter bedriftens satser.

Fritid er fritid, enten du er hjemme eller borte, og det får du naturligvis ikke betalt ekstra for.

Anonymous poster hash: b89a9...3f5

Skrevet

Det de over skriver stemmer ikke for meg og bedriften jeg er ansatt i. Vi får så klart dekket vanlig lønn, reise og opphold/kost.

I tillegg har vi i en særavtale med bedriften forhandlet oss frem til kompensasjon for reising, dette er vel 1,5 t på hverdag og 6 t på helgedager. Dette vil si timer jeg får betalt for i tillegg til vanlig lønn.

Så kontakt personalkontoret evt din tillitsvalgte for å høre hva som gjelder i din bedrift.

Anonymous poster hash: c3d59...bbc
Skrevet

Du får diett etter bedriftens satser.

Fritid er fritid, enten du er hjemme eller borte, og det får du naturligvis ikke betalt ekstra for.

Anonymous poster hash: b89a9...3f5

Dette høres jo egentlig logisk ut ja! Bare litt kjedelig, for jeg har jo hus og hjem her som jeg blir borte fra..

TS

Skrevet

Dette høres jo egentlig logisk ut ja! Bare litt kjedelig, for jeg har jo hus og hjem her som jeg blir borte fra..

TS

Du må sjekke med HR-seksjonen der du jobbar. Men viss bedrifta er ei IA-bedrift, så får du avspaseringstimar for tida du er i utlandet.

Anonymous poster hash: 011ae...d71

Skrevet

Uff, nå føler jeg meg dum, men hva er IA-bedrift? :/

Skrevet

Du må sjekke med HR-seksjonen der du jobbar. Men viss bedrifta er ei IA-bedrift, så får du avspaseringstimar for tida du er i utlandet.

Anonymous poster hash: 011ae...d71

Hva snakker du om? Avspasering for utenlandsopphold har da ingenting med IA å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Kan den/de som viser til IA avtalen fortelle hvor det står at reiser utenlands skal kompensereres?

Jobber selv i IA bedrift, men det er særavtalen vi har forhandlet oss frem til som gir oss rett til kompensajon for reiser (ikke IA avtale).

Anonymous poster hash: c3d59...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...