Gjest Eurodice Skrevet 10. desember 2013 #21 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Slettet Endret 10. desember 2013 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amphitrite Skrevet 10. desember 2013 #22 Del Skrevet 10. desember 2013 Hva med å ta ham med hjem i julen? Eller blomster og et besøk på julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #23 Del Skrevet 10. desember 2013 Gå på besøk, og ta med deg en fargerik blomst Anonymous poster hash: 19a94...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille4 Skrevet 10. desember 2013 #24 Del Skrevet 10. desember 2013 Hva med digital fotoramme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #25 Del Skrevet 10. desember 2013 Hva med et gavekort på fotpleie? og en middag ute, bare dere to? Anonymous poster hash: 2b4f5...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 10. desember 2013 #26 Del Skrevet 10. desember 2013 Støtter disse som sier at dere skal ta med han hjem. Beste gaven han kan få. Jobbet selv på sykehjem og det var triist å se så mange der på juleaften. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 11. desember 2013 #27 Del Skrevet 11. desember 2013 Tråden er ryddet for krenkende utsagn. Daenerys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 11. desember 2013 #28 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #29 Del Skrevet 11. desember 2013 Hvordan går det TS, har du fått noen ideer etter å ha lest forslagene? Anonymous poster hash: 6e37e...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 11. desember 2013 #30 Del Skrevet 11. desember 2013 Hva med en kalender hvor det står market med rødt når og hvem han får besøk av+ta han med hjem på julemiddag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #31 Del Skrevet 11. desember 2013 Min demente bestemor ble veldig glad for ei bok med mye bilder fra hjemstedet hennes. Lese gikk ikke lengre, men hadde veldig glede av å se på bildene - og det dukket opp gamle historier som vi ikke hadde hørt før Har du mulighet til å få tak i bilder fra hans yngre år? Ofte er det den tiden de husker best, og har lettest for å snakke om. Bilder av barnebarn/oldebarn er en fin tanke, men for min bestemor kunne det like gjerne vært bilder av fremmede hun ble bare mer forvirret av disse bildene, så vi tok dem ned igjen - for hun skjønte ikke hvorfor det hang bilder av ukjente på hennes rom. Bilder av barna hennes som barn, hjemplassen deres, hennes søsken osv fungerte mye bedre. Anonymous poster hash: b3cf6...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radioactive Skrevet 11. desember 2013 #32 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg ville ikke ha fokusert så mye på å kjøpe en gave. Tror heller de blir mer takknemlig for at du tilbringer tid med dem. Men, lydbok og kanskje en liten ting som minner han om fortiden er fine ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 12. desember 2013 #33 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Lydbok CD med musikk han liker (du kan jo lage selv) Klokke med stort display, så han kan se Album, men er jo ikke sikkert at han ser bildene så bra? Siden du sier han ikke kan lese avisen. Men kanskje han klarer å se om du bruker A4 bilder? Evt gir et stort bilde han kan ha hengende på rommet. F.eks. av deg og han God sjokolade/konfekt, vin dersom han liker det Eller kan du kanskje ta han med på en opplevelse? På et museeum han kan interessere seg for, på kafe, opera/konsert eller lignende. Endret 12. desember 2013 av Luckiness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #34 Del Skrevet 12. desember 2013 aftershave som ikke er for sterk lukt på , en god fuktighetskrem for er ofte tørr luft på sykehjem, som ellers nevnt hent han hjem til jul og ofte ellers til middag eller helgebesøk om han ikke er så pleietrengende at det ikke går fordi dere ikke har kunnskapen til hvordan han skal pleies, selv om han bor på sykehjem må han ikke vere der hele tiden Anonymous poster hash: 100c8...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 12. desember 2013 #35 Del Skrevet 12. desember 2013 Hva med en fotobok med store bilder, og en kommentar under hvert bilde slik at de som jobber der kan lese for han? Ja, det er en god ide, gjerne med bilder fra hans gamle album. Bilder fra gamledager da han og kone og familien var ung, det husker jeg min bestemor hadde stor glede av. Personalet satt inne hos henne og bladde i boken sammen med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 12. desember 2013 #36 Del Skrevet 12. desember 2013 Min demente bestemor ble veldig glad for ei bok med mye bilder fra hjemstedet hennes. Lese gikk ikke lengre, men hadde veldig glede av å se på bildene - og det dukket opp gamle historier som vi ikke hadde hørt før Har du mulighet til å få tak i bilder fra hans yngre år? Ofte er det den tiden de husker best, og har lettest for å snakke om. Bilder av barnebarn/oldebarn er en fin tanke, men for min bestemor kunne det like gjerne vært bilder av fremmede hun ble bare mer forvirret av disse bildene, så vi tok dem ned igjen - for hun skjønte ikke hvorfor det hang bilder av ukjente på hennes rom. Bilder av barna hennes som barn, hjemplassen deres, hennes søsken osv fungerte mye bedre. Anonymous poster hash: b3cf6...4ac Så ikke svaret ditt før jeg skrev selv, men du har helt rett. Bilder fra ungdommen, da hun var ung mor, hjemplassen fra før i tiden osv fungerer nok bedre enn bilder av barnebarn og oldebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 16. desember 2013 #37 Del Skrevet 16. desember 2013 Hva med gavekort på kino sammen med deg? Hvis kinoen der du bor viser litt kvalitetsfilmer eller kanskje gamle klassikere da. Jeg kan veldig lite om demens men sånn jeg skjønner det setter de pris på aktiviteter selv om de kanskje ikke helt skjønner hva det handler om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå