AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Jeg har kjøpt ny seng med medium madrass til kontinentalseng. Etter 2 mnd har ryggen plutselig blitt vond. Særlig hofter og skuldre, kan det være madrassen? jeg er 160 cm og veier 53 kilo om det har noe å si. Veldig usikker på om jeg skal bytte.. det kan jo være det at jeg ikke har trent så mye i det siste. madrassen var kjempedeilig frem til ca 2-3 uker siden. Erfaringer? Anonymous poster hash: e5b9b...394
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Det kan være at medium er for hard for deg ja, når du veier så lite. Jeg veier 30 kg mer, og bruker medium madrass. Anonymous poster hash: 18395...653
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Det er ikke uvanlig at man får vondt i ryggen i forbindelse med sengebytting. Anonymous poster hash: 26d7d...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Vet noen om en oversikt over høyde/vekt og hvilken hardhet man skal ha? Jeg har hørt at det finnes en slik oversikt. Hvor lang tilvenningstid kan man regne med? Mvh tsAnonymous poster hash: e5b9b...394
Hoppetaujenta Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Hmm...sånt skal man få kyndig veiledning i hos en seriøs madrassforhandler når man prøveligger seriøst for kjøp. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Det er ikke uvanlig at man får vondt i ryggen i forbindelse med sengebytting. Anonymous poster hash: 26d7d...ef2 Det kan hende, men da har man ikke fått en madrass som passer for seg. Anonymous poster hash: 18395...653
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Det er helt normalt å få vondt i ryggen når man bytter madrass, i alle fall i starten... At du får vondt etter 2 mnd er vel ikke helt vanlig, da det verste normalt er over da. Ut fra vekt så høres det riktig ut å ligge på en medium madrass, men her spiller det også stor rolle hvilken type madrass det er. En medium er ikke alltid lik en annen medium. Kvalitet, merke osv spiller også en rolle her. I tillegg vil det også ha noe å si hvordan du sover. Sover du på magen så bør du oftere ha en fastere madrass enn om du ligger på siden eller ryggen. Sover du på magen så ville jeg gjort et forsøk på å ligge på ryggen en periode da dette ofte er det beste for ryggen. Denne tilvenningen er litt kinkig i starten, men om man er bevisst på dette så vil man etterhvert også være bevisst på liggestillingen i søvne.Anonymous poster hash: c8342...84b
Belima Skrevet 11. desember 2013 #8 Skrevet 11. desember 2013 Kjøp en myk overmadrass. Hadde samme problem jeg, men det løste seg da jeg kjøpte en Gold overmadrass fra Jysk. Prisen var ikke avskrekkende heller.
mAttE Skrevet 12. desember 2013 #9 Skrevet 12. desember 2013 Kjøpte en Svaneseng fra Skeidar for 4 år siden, den besto av to vendbare fjærmadrasser med overmadrasser til. Kostet over 11 000,-. Selgeren sa madrassen var helt fantastisk, så tilpasningsdyktig at den nærmest kunne ta oppvasken for meg. Gikk noen uker, så fikk jeg vondt i korsryggen. Etterhvert jævlig vondt. Sa fra til sambo, som sov som en baby på madrassen og ikke så problemet. Ringte til Skeidar som mente at jeg kanskje lå på feil plass i senga, men jeg har i løpet av mange netter med dårlig søvn ligget oppned, attfram, høyt i senga, lavt i senga, på tvers osv. Ga til slutt opp, og kjøpte meg en Wellpur madrass fra JYSK, tror jeg betalte 1400,- for den. Det er en skummadrass som former seg etter kroppen din. Jeg sover nå på den madrassen, på gulvet, og sover som en engel hver eneste natt. Har hatt den i over ett år nå. Aldri mer dyr snobbemadrass fra Svane for meg i alle fall! Dra til JYSK du! 1
Nimis Skrevet 12. desember 2013 #10 Skrevet 12. desember 2013 M madrass høres helt normalt ut for din høyde/vekt. Men madrasser bør også velges utfra kroppsform og liggestilling. IKEA har en egen guide for å velge madrass utfra disse kriteriene, jeg brukte den selv når jeg skulle kjøpe ny seng. Fikk selv en periode over noen uker med vondt i ryggen når jeg kjøpte madrassen, men etter det gikk over, sover jeg bedre enn noen gang
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #11 Skrevet 12. desember 2013 M madrass høres helt normalt ut for din høyde/vekt. Men madrasser bør også velges utfra kroppsform og liggestilling. IKEA har en egen guide for å velge madrass utfra disse kriteriene, jeg brukte den selv når jeg skulle kjøpe ny seng. Fikk selv en periode over noen uker med vondt i ryggen når jeg kjøpte madrassen, men etter det gikk over, sover jeg bedre enn noen gang Ligger den IKEA-oversikten noensted på nett? Hvor lang tilvenning hadde du?Anonymous poster hash: e5b9b...394
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #12 Skrevet 12. desember 2013 Jeg er på din størrelse, og har medium madrass. Hadde dritvondt i hofter og skuldre de to-tre første ukene,men etter det har det vært bra, og jeg sover som et barn. Når du har vondt etter 2 måneder er det noe feil. Anonymous poster hash: c852a...447
Nimis Skrevet 13. desember 2013 #13 Skrevet 13. desember 2013 Ligger den IKEA-oversikten noensted på nett? Hvor lang tilvenning hadde du?Anonymous poster hash: e5b9b...394 Ser ikke ut til at jeg finner den nå, men den lå hvertfall tidligere tilgjengelig på nett. De har jo også 90 dagers garanti på IKEA, slik at dersom du ikke liker sengen du har valgt, kan man bytte innen 90 dager. Det gikk to uker fra jeg fikk sengen, til jeg begynte å kjenne noe ubehag i ryggen som varte et par ukers tid, før det gikk helt over
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #14 Skrevet 13. desember 2013 Jeg har kjøpt ny seng med medium madrass til kontinentalseng. Etter 2 mnd har ryggen plutselig blitt vond. Særlig hofter og skuldre, kan det være madrassen? jeg er 160 cm og veier 53 kilo om det har noe å si. Veldig usikker på om jeg skal bytte.. det kan jo være det at jeg ikke har trent så mye i det siste. madrassen var kjempedeilig frem til ca 2-3 uker siden. Erfaringer? Anonymous poster hash: e5b9b...394 Det kan være den er for hard. Og den kan like godt være for myk (jeg er lettere enn deg og sover som et barn på en seng som er hard, ikke medium). Den kan også bare være feil - feil fjærsystem til din kropp, feil stillt om den er justerbar, feil overmadrass til din sovestil ++ Madrasser må prøves. Anonymous poster hash: d7cfb...988
2shy Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Gjelder slik tilvenning for overmadrass også? Fått vondt i ryggen etter bytte, og nå føles plutselig den fantastiske hodeputa feil også. Gått fra en fastere overmadrass til en mykere (softline 1 fra Jensen).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå