AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Vi skal for første gang feire julaften hjemme hos oss. Jeg har vokst opp med at det serveres en apiritif i form av musserende eller sherry (el), noe jeg også synes er både godt og hyggelig. Jeg ønsker derfor å handle inn et par flasker musserende til dette. Sambo mener imidlertid at det er gammeldags og sikter til at jeg har arvet en del gammeldagse vaner av mine noe eldre foreldre. Jeg mener heller at vi er vokst opp i to familier med svært ulik kultur. jeg har blant annet vokst opp i, det man vil kalle, et langt mer møblert hjem. Anonymous poster hash: cd376...614
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Vi skal for første gang feire julaften hjemme hos oss. Jeg har vokst opp med at det serveres en apiritif i form av musserende eller sherry (el), noe jeg også synes er både godt og hyggelig. Jeg ønsker derfor å handle inn et par flasker musserende til dette. Sambo mener imidlertid at det er gammeldags og sikter til at jeg har arvet en del gammeldagse vaner av mine noe eldre foreldre. Jeg mener heller at vi er vokst opp i to familier med svært ulik kultur. jeg har blant annet vokst opp i, det man vil kalle, et langt mer møblert hjem.Anonymous poster hash: cd376...614 Svigerfamilien min serverer også slikt før kvelden. Det eneste alkoholfokus på julaften fører med seg er at noen til slutt får for mye og før man vet ordet av det er hele kvelden ødelagt. Jeg kan forstå at noen tar en akevitt til maten, og kanskje et glass vin eller en juleøl. Nå vet jeg ikke hvor mange dere er eller hvem dere er, men min erfaring er at om man begynner å drikke alkohol før middagen er det enkelte som alltid tar julaften som en fest og blir altfor beruset og utrivelig. Anonymous poster hash: 1ee4e...74e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 apEritif Jeg synes det er hyggelig, og det er med på å skape litt høytidelig stemning. Gammeldags er det ihvertfall ikke. Du får nesten se an familien litt, om du har familie av typen AB over her nevner så er det sikkert ikke så lurt. Min familie ville aldri i verden reagert på den måten (sjansen er vel heller større for at det da ikke var så mange som hadde lyst på likør til kaffen). Å ville servere noe godt før middag er ikke det samme som å ha "alkoholfokus" nødvendigvis.Anonymous poster hash: 45fd5...58d 2
skrue Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Jeg kan forstå at noen tar en akevitt til maten, og kanskje et glass vin eller en juleøl. Nå vet jeg ikke hvor mange dere er eller hvem dere er, men min erfaring er at om man begynner å drikke alkohol før middagen er det enkelte som alltid tar julaften som en fest og blir altfor beruset og utrivelig. Anonymous poster hash: 1ee4e...74e Har alltid hatt en slik velkomst i vår familie og aldri har jeg opplevet noe problem, verken som barn eller voksen. Vi lager vår egen ganske sterke drikk etter oppskrift som strekker seg snart tilbake 70 år. Ikke tale om at noen av selskapene i familiekretsen ikke starter med en slik.
Eliza Doalot Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Det er vanlig hos oss også. På julaften serveres det enten hjemmelaget gløgg eller sherry. Og nei, jeg har aldri opplevd at noen har fått for mye hverken i voksen alder eller når jeg var barn.
Kara W Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Ja, det er kjempegammeldags, akkurat som juletrær og ribbe. Det bør helst kutte ut all den røde og hvite og julepynten også, for det har man tross alt drevet med siden før besteforeldrene våre ble født. Godt dere bare er samboere, og ikke gift, for ekteskap er ihvertfall gammeldags. Jeg skjønner meg virkelig ikke på folk som klager over at tradisjoner ikke er moderne nok... Server det du vil servere! Om du og gjestene dine synes det er koselig med en liten aperitif, så serverer du det. Selv pleier vi å ha gløgg eller eggnog før middagen i vår familie på julaften, men hos tanten min er det ofte noe muserende. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Nå er ikke min samboers innvending at det blir for mye alkohol. Jeg har aldri opplevd at noen hjemme får for mye på julaften. Tvert i mot anser, særlig min far, fyll som vulgært. Spm gjaldt om aperitif var gammeldags. ts Svigerfamilien min serverer også slikt før kvelden. Det eneste alkoholfokus på julaften fører med seg er at noen til slutt får for mye og før man vet ordet av det er hele kvelden ødelagt. Jeg kan forstå at noen tar en akevitt til maten, og kanskje et glass vin eller en juleøl. Nå vet jeg ikke hvor mange dere er eller hvem dere er, men min erfaring er at om man begynner å drikke alkohol før middagen er det enkelte som alltid tar julaften som en fest og blir altfor beruset og utrivelig.Anonymous poster hash: 1ee4e...74e Anonymous poster hash: cd376...614
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå