AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Hei! Jeg har googlet å googlet, men finner ingen ekstremt gode råd! Saken er at kattene til naboen (ca 5 stk, mulig flere) flyr i hagen min, tisser og driter, til og med på trappa og bilen min! Naboen er totalt idiot, og vi er IKKE på talefot grunnet en betent konflikt ang andre saker. Nå har i tillegg da kattene hans begynt å markere i hagen min etter at min hund ble kastrert og da antageligvis ikke utskiller så sterk markeringslukt lenger at de holder seg borte. Jeg vil ha de VEKK fra min hage, både pga de pisser og driter i hagen, og pga at min hund blir totalt gal av å se de. Dette er en vertikaldelt tomannsbolig, (Vi leier hver vår del) og vi har hver vår side av hagen som vår. Hva kan jeg gjøre som holder de borte uten at det er skadelig for min hund? Vil helst ikke skade kattene heller, er ikke deres feil at naboen er idiot og har for mage katter til at han har råd til å sterilisere de/kjøpe seg ett hus på landet med egen hage til til kattene sine. Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Kan også nevne at siden min hund alltid er i bånd eller i hundegården, så har kattene funnet ut at den ikke er farlig de, og har også derfor begynt å provosere med å ikke flytte seg osv... De blir rett og slett ikke skremt av hunden lenger... Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Ta av båndet..? Anonymous poster hash: d4127...807 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Hehe, slipp løs hunden en gang de herjer rundt, så får de nok fart på seg Anonymous poster hash: 9d7da...50f 1
skruf Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Slipp løs hunden. Har hatt samme problemet her med katter (og mye slåssing med katten vår), men etter at vi lot hunden ta seg noen runder rundt huset så nabokattene skvatt hjem eller oppi trær så har det vært ganske så kattefritt på eiendommen vår (bortsett fra vår katte da, men den og bikkja er kompiser).
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Er nok IKKE lurt å slippe båndet med tanke på nabokonflikten, dessverre... Han har til og med sagt at om hunden kommer over på hans halvdel, så skal han slå den ihjel... (Skjønner dere nå hvor forskrudd han er?) TS Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1
skruf Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Litt dyrt, men hva med å gjerde inn eiendommen? Da kan du slippe løs hunden. (for en nabo forresten!!!!) 6
Gjest bustyvel Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Prøvd diverse midler fra feks Felleskjøpet som skal holde markeringslystne katter borte? Husker ikke hva det heter i farta.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Inngjerding er nok ikke aktuelt, da vi bare leier,, og jeg aldri kan tenke meg jeg får tillatelse av huseier til å sette opp ett gjerde. Jeg er på utkikk etter noe annet, men å leie med hund, og slik som leieprisene har steget de årene jeg har bodd her er det dessverre ikke lett å finne seg noe annet. Sånne sprayer: Har tenkt på det, men er redd det skal være skadelig/påvirke hunden min på noen som helst måte. Noen som vet om det er farlig/ubehagelig for hunder? TS Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1
Ona IX Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 moren min pleier å ta hageslanga å spyle ned kattene, de lærte fort at hos oss var det ikke noe vits å gå! 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Du kan begynne med å ikke ha bikkja stående ute i bånd. Anonymous poster hash: bca11...972
Kara W Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Vi hadde løpestreng, og kattene hadde lært nøyaktig hvor de skulle gå for å ikke bli tatt. Gikk seriøst 5 cm utenfor rekkevidden av løpestrengen. Så en dag flyttet vi på løpestrengen så hunden kom dit hvor kattene pleide å gå. Det var det siste vi så til de kattene på en stund. Har du mulighet til å gjøre noe lignende? Ellers hadde jeg en sprayflaske med vann stående, og kattene lærte fort å løpe når de så meg (men vanskelig å kontrollere når man ikke er hjemme). 3
Gjest bustyvel Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Hageslange er en hit, men kanskje litt vanskelig i snø og kulde. Har en liten slyngel som driter ned trappa vår vi også, har ikke greid å få tak i'n 1
levelivet Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 Litt dyrt, men hva med å gjerde inn eiendommen? Da kan du slippe løs hunden. (for en nabo forresten!!!!) Tenker du mur eller?
levelivet Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 Jeg hadde noen ekle hannkatter i hagen min før og de jaget jeg fysisk vekk selv (så ut som en gal gal hysterisk heks når jeg holdt på med kosten), men kattene holdt seg vekk.. Hageslangen var heller ikke dumt, men katter er raskere enn du rekker å få på den slangen... Du må være skummel! Slipp bikkja løs når naboen ikke er hjemme, men husk at katter kan klore øynene på hunden! 1
brightness Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Å slippe hunden har hjulpet på her. Problemet er at hunden har lært seg å hoppe over gjerdet og jage de videre
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #17 Skrevet 11. desember 2013 Å slippe hunden har hjulpet på her. Problemet er at hunden har lært seg å hoppe over gjerdet og jage de videre Haha, det ser jeg for meg fort kan skje her også For å holde henne innenfor gjerde må jeg ha ett gjerde som er MINST 150 cm høyt, og selv det er risikosport... Hunden er MEGET godt trent, hopper 1 meter hinder på trening med god klaring og apportbukk i munnen så ser for meg at hunden lett kan komme seg over 150 cm hvis motivasjonen er stor nok Men som sagt: siden jeg bare leier blir det nok ikke aktuelt med gjerde her, dessverre. Fikk råd på ett annet forum om å slenge ut/strø med skjellsand i hagen. Noen som har erfaring med det her? Hvodan vil det være å gå på for hunden og med tanke på å parkere bilen oppå det osv? Takker forresten for alle svar som har kommet Vannslange funker nok ikke før det blir våren igjen, dessverre Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #18 Skrevet 11. desember 2013 Ups... Hilsen TS i innlegget over Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #19 Skrevet 11. desember 2013 Faens drittkatter! Nå sto vi ute for morgenluftingen i hagen, og jaggu kom kattekreka! Hunden var opptatt med noe i hudegården, og kattekreka kom helt inn i hagen, den ene la seg oppå bilen, den andre på trappa! Jeg kasta snøballer mot de (traff dessverre ikke), men kattekreka fløtta seg ikke e millimeter, så det gikk en faen i meg. Kobla bikkja og satte imot kattene i full fart med en gang hun oppdaga de! Da fikk de fart på seg! Fikk etterhvert bikkja inn, og gikk ut igjen, da var de helvetes kreka tilbake! Tok spaden å dunka hardt og hyttet mot de, og jaget de tilbake til naboens del. Men dette går ikke når det begynner å bli glatt utpå her, da vil jeg ikke ha sjans til å holde igjen hunden dessverre... HYYL!!! Måtte bare lufte litt frustrasjon her! TS Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 Og IGJEN!!! Nå er det speilblank holke utpå her, og jeg så ikke kattefaenskapen i mørket, men det gjorde bikkja! For å unngå en tur i sykebil slapp jeg båndet, og kattefaen klatra opp i ett tre i min halvdel av hagen... Dessverre ble bikkja stående under treet å bjeffe, så hadde ingen annen mulighet enn å få fatt i henne igjen å dra henne med meg inn.... Å dra med seg 45kg muskler over speilblank holke som vil en annen vei, er pokkern ikke lett! Nå er det nesten så jeg har lyst til å legge ut rottegift for å bli kvitt de helvetes drittkattene! Anonymous poster hash: 8f9c5...5e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå