Gå til innhold

Joshua French tiltatt for å ha drept Tjostolv Moland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han dro dit selv. Det er alt jeg har å si.

Er du skadelysten? Man skal forsøke å forverre der vi kan? Joshua french er ikke en gang tiltalt for å ha drept en afrikaner!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge dr dit av egen vilje. Mulig at de drepte han de er tiltalt for å ha drept. Men det er GARANTERT mye feil i alt som blir sagt. Hvorfor i faen skal Joshua drepe sin eneste venn? Hvor dum går det an å bli? (Da mener jeg kongo)

Kongo finner ut det Kongo ønsker å finne ut. Det kalles i denne sammenhengen ikke for "dum," men for arrogant, selvforherligende, totalitært og korrupt.

Skrevet (endret)

Er du skadelysten? Man skal forsøke å forverre der vi kan? Joshua french er ikke en gang tiltalt for å ha drept en afrikaner!

Nei.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Tjostolv Moland var såpass syk der nede under den første rettssaken at det er et under at han overlevde. Han var døden nær flere ganger, men overlevde. Han var på et tidspunkt psykisk syk av hjernemalaria.

At han seinere omkommer i fengselet- vel det er neppe Joshua French sin feil.

Om French nå faller sammen og blir syk og ikke tåler mere belastning etter å ha mistet sin ene fortrolige, sin beste venn og sin cellekamerat. Det vil ikke være underlig om han ikke makter mere.

Han burde selvsagt vært i Norge for lengst. Det skulle de begge vært. Da er det mulig Moland også hadde levd i dag...

• Liker 4
Skrevet

Nei.

Hva mente du med at joshua french hadde reist til kongo?

Skrevet

Hva mente du med at joshua french hadde reist til kongo?

De har reist dit selv på eventyr. De risikerte at slike ting som dette helvetet kunne hende dem. Sånt skjer ikke alltid med "noen andre men ikke oss". Det skjedde dem.

De havnet i en umulig situasjon og Moder Norge kunne ikke hjelpe dem med å hente dem ut som på TV.

Virkeligheten innhentet dem.

Vi så det skrevet på veggen i cella over Moland: -Into the abyss.

De forstod alvoret, men de forstod litt for sent.

Selvsagt er det fælt, men verden ER fæl. Man blir ikke immun bare fordi man er hvit med bakgrunn fra Norge og Telemarks Bataljon... Noe de ser ut til å ha trodd.

• Liker 4
Skrevet

De har reist dit selv på eventyr. De risikerte at slike ting som dette helvetet kunne hende dem. Sånt skjer ikke alltid med "noen andre men ikke oss". Det skjedde dem.

De havnet i en umulig situasjon og Moder Norge kunne ikke hjelpe dem med å hente dem ut som på TV.

Virkeligheten innhentet dem.

Vi så det skrevet på veggen i cella over Moland: -Into the abyss.

De forstod alvoret, men de forstod litt for sent.

Selvsagt er det fælt, men verden ER fæl. Man blir ikke immun bare fordi man er hvit med bakgrunn fra Norge og Telemarks Bataljon... Noe de ser ut til å ha trodd.

Jeg har selv blitt arrestert i utlandet og jeg vet at det er helt sinnsykt. Jeg ble arrestert nøyaktig to måneder før tjostolv og joshua ble tatt og jeg husker jeg tenkte, - glad det ikke er meg.

Skrevet (endret)

And when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Friedrich Nietzsche.

-Når du ser lenge nok innover i mørket(dypet), ser mørket (dypet) tilbake innover i deg.

Eller, som det også tolkes, når du ser lenge nok innover i deg selv, ser du monstrene i deg selv tre fram.

Nietzsche snakket også om store filosofiske gåter, når han sa dette.

He hath subdued monsters, he hath solved enigmas. But he should also redeem his monsters and enigmas; into heavenly children should he transform them."
[Thus Spake Zarathustra, 'Of the Sublime Ones'.]

Sånn sett kan det å skrive grunnlinjen i sitatet på veggen med store bokstaver ha handlet om å snakke mot i seg selv?

En annen tolkning av Nietzsches sitat er at den som slåss med harde realiteter må se til at han selv ikke korrumperes i prosessen.

Så det kan ha handlet om å beholde humanitet og idealer, der inne.

Rent politisk kan man også tolke "The Abyss" som størrelsen "politikk". Altså kan det tolkes som å snakke om en situasjon der individet går tapt i politikken. Og det kan de nok meget vel ha opplevd at de gjorde. (Jeg vil kanskje påstå at det var det som skjedde.)

At de filosoferte og tenkte dypt, er iallefall hevet over tvil.

Vil tro de hadde grunner for dette.

En av dem kan ha vært at de VISSTE at de selv hadde satt seg i denne situasjonen ved å reise til Kongo til å begynne med...

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har selv blitt arrestert i utlandet og jeg vet at det er helt sinnsykt. Jeg ble arrestert nøyaktig to måneder før tjostolv og joshua ble tatt og jeg husker jeg tenkte, - glad det ikke er meg.

Jeg også.

Skrevet

Hadde det ikke vært sykt kult om noen bare klikka mongofaen på de jævla Kongo-folka og bare hustla med seg French ut?

Anonymous poster hash: 1ba7b...ec4
  • Liker 5
Skrevet

Hadde det ikke vært sykt kult om noen bare klikka mongofaen på de jævla Kongo-folka og bare hustla med seg French ut?

Anonymous poster hash: 1ba7b...ec4

Hadde det ikke vært sykt kult om du ikke slengte rundt deg med nedsettende, stigmatiserende uttrykk...

Peace Out.

• Liker 13
Skrevet

Hvor mye gir vi årlig i bistand til disse?

Kanskje på tide å gi en advarsel i form av stans av utbetaling et års tid, sånn i første omgang.

Anonymous poster hash: 2345c...23c
  • Liker 8
Skrevet

Nyhetene nevnte faktisk noe akkurat nå, fikk bare med meg deler men...

At Norge nå kunne kreve han utlevert basert på at han var siktet for drap på en annen nordmann? Noen som fikk med seg mer?

• Liker 1
Skrevet

Fatter ikke. Kongo og Norge gjorde jo obduksjonen sammen, nå mener de den er feil.... Er det mulig. Noe må gjøres med innstillingen til disse militærfolka, helt vilt at de kan ture frem som de vil når bevisene sier noe annet.

Som salig Goebbels en gang sa: "Wer Jude ist, bestimme Ich!"

"Makta rår", på norsk.

• Liker 1
Skrevet

At han seinere omkommer i fengselet- vel det er neppe Joshua French sin feil.

Moland ble funnet hengt på cella. Har, pussig nok, ikke funnet akkurat det nevnt i norske medier, men takket være internettets vidunderlige verden er det lov å lese aviser i utlandet som verken er høyrevridde, statsstyrte eller som sensurerer all FrP-kritikk.

Anonymous poster hash: 91216...9d0

• Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet (endret)

Og der mistet jeg all respekt for deg. Du burde skamme deg. Tenk å være så lite opplyst og så dum. Håper karma tar deg skikkelig.

Anonymous poster hash: d68f3...209

Ja du var jammen tøff der som tok dette som anonym. Jeg er faktisk enig med Chloe. For alt vi vet KAN det være mulig at French sto bak Molands dødsfall. De to var jo ikke akkurat kjent for empati og omsorg i utgangspunktet.

Endret av Elseby13
Skrevet

Nyhetene nevnte faktisk noe akkurat nå, fikk bare med meg deler men...

At Norge nå kunne kreve han utlevert basert på at han var siktet for drap på en annen nordmann? Noen som fikk med seg mer?

Det ville ikke være usannsynlig at dette er grunnen. Det ville løst mange av de kongolesiske problemene med å la Joshua komme hjem.

Skrevet

And when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Friedrich Nietzsche.

-Når du ser lenge nok innover i mørket(dypet), ser mørket (dypet) tilbake innover i deg.

Eller, som det også tolkes, når du ser lenge nok innover i deg selv, ser du monstrene i deg selv tre fram.

Nietzsche snakket også om store filosofiske gåter, når han sa dette.

He hath subdued monsters, he hath solved enigmas. But he should also redeem his monsters and enigmas; into heavenly children should he transform them."

[Thus Spake Zarathustra, 'Of the Sublime Ones'.]

Sånn sett kan det å skrive grunnlinjen i sitatet på veggen med store bokstaver ha handlet om å snakke mot i seg selv?

En annen tolkning av Nietzsches sitat er at den som slåss med harde realiteter må se til at han selv ikke korrumperes i prosessen.

Så det kan ha handlet om å beholde humanitet og idealer, der inne.

Rent politisk kan man også tolke "The Abyss" som størrelsen "politikk". Altså kan det tolkes som å snakke om en situasjon der individet går tapt i politikken. Og det kan de nok meget vel ha opplevd at de gjorde. (Jeg vil kanskje påstå at det var det som skjedde.)

At de filosoferte og tenkte dypt, er iallefall hevet over tvil.

Vil tro de hadde grunner for dette.

En av dem kan ha vært at de VISSTE at de selv hadde satt seg i denne situasjonen ved å reise til Kongo til å begynne med...

Æsj....

Anonymous poster hash: 3cfb4...106

Skrevet

Moland ble funnet hengt på cella. Har, pussig nok, ikke funnet akkurat det nevnt i norske medier, men takket være internettets vidunderlige verden er det lov å lese aviser i utlandet som verken er høyrevridde, statsstyrte eller som sensurerer all FrP-kritikk.

Anonymous poster hash: 91216...9d0

Hvorfor i all verden skulle norsk presse ha interesse av å skjule omstendighetene rundt Molands dødsfall?

Du skal være en rimelig paranoid Frp'er for å mene at det kan ligge Frp-kritikk, eller kritikk av den norske staten for den delen, i å fortelle sannheten om hvordan Moland omkom i Kongo...

Alle vet at den Norske staten har involvert seg ganske mye for å få disse to overført til soning i Norge, men at kongolesiske myndigheter har vært svært vrange på det området. Så jeg kan ikke skjønne at norske medier skulle ha noen som helst interesse av å tildekke detaljer i denne saken...

Det hadde vel neppe vært behov for noen omfattende etterforskning med obduksjon heller, om en fange som Moland ganske så rett fram gikk avsted og hang seg på cella? Kan ikke se for meg at det hadde reist et norsk team ned for å insistere på å delta i etterforskningen, dersom det var en såpass enkel forklaring på hvordan han omkom.

Han ble ellers funnet død inne på badet. Ikke hengt på cella.

At kongolesiske myndigheter sprer falsk info til utenlandsk presse om omstendighetene rundt Molands død er ikke noen diger overraskelse på deg, er det vel det? Ikke bare forklaringen på hvordan han døde, men også om hvem som står bak dødsfalletm, er jo tydeligvis uansett bare svada fra den siden...

• Liker 2
Skrevet

Æsj....

Anonymous poster hash: 3cfb4...106

Ja, er det ikke kjedelig at andre folk har utdannelse.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...