AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Hei dere Jeg er en gutt på 23 år som er fryktelg betatt eller litt forelsket i en jente som er på min alder. Det i seg selv høres fint ut, men haken er at hun har en kjæreste. Det er et relativt nytt forhold (halvt år) og han bor langt borte. Jeg omgås ikke lenger med henne daglig grunnet at vi ikke lenger er kolleger. Jeg tar det hele fra starten, som er sommeren i år. Jeg kom ut av et lengre forhold og klikket veldig godt med henne som da var min kollega. Vi hadde en god tone på jobb og litt flørende. Ferien kom og vi dro hvert til vårt der hun bla var på ferie med sin nye kjæreste. Tiden gikk og vi hadde litt kontakt her og der og hun har også vært hjemme med meg for å hjelpe meg med noe her. Ikke noe seksuelt for å presisere det. Jeg innså etterhvert at jeg ikke orker å prøve å få henne mer interessert i meg, da hun er i et forhold. Så en natt ringte hun meg fra fylla og vi pratet i 2 timer på telefon. Om jeg hadde hatt bilen min, skulle jeg ha hentet henne (noe hun ble glad for), men denne var utlånt. Så i det siste har hun tatt kontakt edru og beruset rundt to ganger i uken, bare for å høre hvordan det går ol. I helgen hadde jeg en fest der en av hennes nære kolleger var og han lurte på om det var noe på gang mellom oss. Jeg avkreftet dette og sa at hun hadde kjæreste. Han sa at det ikke var noe å bry seg om og at vi passer bedre sammen. Mye fylleprat fra han, men noe "inside" informasjon. Lurer på hva jeg skal gjøre videre og hvordan jeg skal gjøre det? Hadde vært enklere å snakke med henne om jeg traff henne regelmessig, men dette gjør jeg dessverre ikke. Jeg vet ikke om jeg tør å be henne ut på en date heller da hun har kjæreste. Om hun ikke hadde hatt det, hadde vi allerede vært på date. Så alle tips taes i mot med takk og hadde vært ekstra fint om du la ved kjønn og evt alder . Takk Mvh Jens Anonymous poster hash: 93c87...462
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Hun virker veldig interessert i deg... Ellers tar man ikke kontakt på den måten. Be henne ut, trenger ikke være middag eller noe annet typisk date-aktig. Noe uskyldig, men som gir mulighet for prat. Det som gjør meg skeptisk er hvorfor hun fortsatt er i forhold med en annen hvis hun er så interessert i deg. Da burde hun gjort det slutt først. Virker som hun vil ha et sikkert stikk før hun gjør det slutt, og det er ikke et godt tegn. Om hun er utro mot typen med deg er det også et veldig dårlig tegn! Forhold som starter med utroskap slutter gjerne på samme måte. Dette er ting som utifra den veldig begrensede informasjonen du gir ikke gir så godt inntrykk av henne... Du virker veldig ordentlig, og derfor jeg håper du ikke roter deg bort i ei som bare kommer til å svikte deg og sårer deg om du får henne. Mann, 35. Anonymous poster hash: eeef6...a16
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er omtrent på samme alder som deg, litt yngre. Det dessverre mange jenter på vår alder gjør er at de liker oppmerksomhet. Hun har sikkert lagt merke til at du er litt betatt av det, og liker oppmerksomheten/den gode følelsen av å bli likt. Det er flere venniner av meg som har gutter etter seg, som de overhodet ikke er interessert i, men som de svarer hyggelig og småflørter med. Det er fordi de rett og slett liker følelsen av at andre syntes om dem, og det hjelper såklart på selvtilliten. Skal innrømme jeg har gjort det selv tideligere også.. Sier ikke at det er tilfellet her altså!! Det at det er HUN som kontakter deg osv, virker jo som at hun er interessert. Det at kjæresten hennes bor langt borte, gjør henne kanskje mer usikker på fremtiden mellom dem, og vil finne ut om du kunne vært noe? Er lett å miste føleser i et avstandsforhold om man ikke går skikkelig inn for det. Virker som hun liker deg, i og med at det er hun som gir deg oppmerksomhet, og ikke bare "mottar" masse komplimenter fra deg. Er ikke normalt at jenter i forhold prater i telefonen med andre gutter i 2 timer som de ikke er gode venner med fra før. I og med at kjæresten bor langt borte, hadde det kanskje vært mer naturlig at hun ringte han? Bare skriver det jeg tenker her. Det jeg ville gjort om det var meg, så hadde jeg spurt om hun ville vært med for å handle julegaver eller noe slikt (unnskyldning til å ha ei jente med) og det virker ikke som en "date". Da får dere pratet sammen i bilen, senteret, evt. cafe osv. Kanskje hun da nevner noe om kjæresten, eller du kan se etter tegn på om det kan ligge noe mer i luften. Om hun da merker at det er en god kjemi mellom dere to, så slår hun opp med kjæresten på eget intiativ. Om hun går langt med deg, flørter veldig mye, eller det "aldri" blir slutt mellom kjæresten hennes, ville jeg bare latt være, og latt henne gå. Anonymous poster hash: 6d621...215
ocvmelbye Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Gode svar over, bruk de Jens! Endret 11. desember 2013 av ocvmelbye
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Hei og takk for utfyllende svar. Setter pris på at dere har tatt dere tid til å svare så velformulert og utdypende. Spennende at det også var to ganske så forskjellige svar. Jeg skal førsøke å svare nogenlunde ryddig og kronologisk. Jeg tenker også at hun er interessert i meg, men vet ikke på hvilken måte. Etter bruddet med min samboer forandret jeg meg veldig mye (til det positive i mine øyne). Min tidligere samboer fikk mye komplementer som ofte var ufortjenete og hun møtte lite motstand grunnet at jeg kanskje var litt for mye «fløtepus» og likte å tilfredstille henne, framfor meg selv. Det er på en måte en god ting, men jeg gav skjeldent motstand. Dette fordi vi ikke var uenige, men også fordi jeg er grei og ha med å gjøre. Hvorfor hun fortsatt er i dette forholdet kan jeg ikke svare på, for alt jeg vet kan det være en dans på roser som alle forhold er i starten. (Les: de fleste). Jeg kan ikke se meg selv som den som har sex med henne eller starter opp et forhold med henne før jeg vet at alt er over hos nåværende kjæreste. Dette gjør jeg for min egen del, kanskje for å få et syn på henne at hun er stabil og i respekt for nåværende kjæreste. Hun er ikke hans eiendel, men mener man skal respektere forhold. Om hun vil ut av det er jo det trossalt hennes valg. Mann 35. Siste kommentaren din tar jeg først som et komplement og takker stort for det, og noterer meg hva du sier. Hun er en person som jeg har både mye og lite tillit til på en gang. Hun stiller opp om det skal være noe jeg trenger hjelp til feks, men ettersom hun fortsatt er i dette forholdet og har en slags dialog med meg svekker jo dette troverdigheten. Da jeg kom ut fra mitt siste forhold var jeg i en kort periode langt nede grunnet forholdet tok slutt. Ble ikke såret av samboeren, men forholdet dødde ut. Vi prøvde terapi, men for hennes del gav ikke dette henne noe. Jeg respekterte valget, og 6 mnd etter bruddet, er jeg glad for det. Jeg er en ny versjon av meg selv og har fått mulighet til å treffe nye mennesker. Denne nye jenten som jeg snakker om er kanskje det vakreste jeg noen sinne har sett. Noe klisjefylt, men slik er det vel bare. Dette sa jeg også om min tidligere samboer da jeg møtte henne, men hun kan ikke måle seg opp i forhold. Jeg er en gutt som har et pent smil, glimt i øyet og kler meg bra. Har også god selvinnsikt, som forrige setning beviser. Så over til neste innlegg. Vil også takke deg for et rikt og utfyllende svar. Varmer at noen tar seg så mye tid til å svare en Anonym. Skal virkelig begynne med dette selv. Jeg har kanskje ikke tenk på at jenter elsker oppmerksomhent på samme måten som du beskriver, men jeg ser absolutt poenget ditt. I den siste tiden har jeg ikke komplementert eller gitt henne noe særlig oppmerksomhet i form av omtale av henne. Mer type morsome kommentarer, innspill og felles fraser. I ditt avsnitt nummer to har jeg ingen ting å kommentere da jeg er helt enig med deg. Ekstremt godt forslag til aktivitet man kan gjøre sammen, og jeg skal virkelig se om vi finner tid til dette sammen. Jeg tror nok hun kan bli med på noe slikt, men når jeg tidligere har forsøkt å fiske litt om denne typen, har hun vært vag og vil ikke si så mye. Dette tolker jeg på to måter, hun vil ikke "friendzone" meg med å fortelle meg alt om han, eller at det går dårlig og hun vil ikke inrømme det for meg. For min egen del vil det være et krav om det skal bli noe mellom oss at hun avslutter forholdet på en ryddig måte. Jeg kan jo selvsagt ikke si dette, men om det ikke skjer, ja da får jeg svømme videre. Tusen takk igjen for innspill og det at dere skriver mye av det samme som jeg egentlig tenker selv, hjelper meg mye med å få tenkt litt høyt. Gratulerer, dere er fine folk. Jens Anonymous poster hash: 93c87...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå