AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Bare ett lite tips vi benyttet oss selv av sist jul. Hos frelsesarmeen er det mulig å søke om hjelp. En får da utlevert gavekort, her hvor vi bor er det hos kiwi. Beløpet varier på om en er alene, familie osv. I tillegg har de ulike tilbud, der en kan få billetter til teater, juleverksted og andre ting som kan være kjekt i julen. De har også en dag der de som får innvilget søknaden om hjelp kan komme å velge seg ut noen gaver til barna og nærmeste familie. Det er som oftest nye klær som er gitt som ett bidrag fra store butikkjeder, men det kan også være ting som mangler emballasje, fått seg ett lite men ubetydelig merke osv. Jeg kan ærlig innrømme at vi ikke ville kunne feiret en skikkelig jul uten deres hjelp i fjor. Gavekortet vi fikk var på 800,- og reddet mat i julen. I tillegg fikk vi helt nye ulltrøyer, strømpebukser og litt leker til barna. Jeg håper at kun de som trenger det velger å benytte seg av denne muligheten da de har begrenset med midler. For ett år siden så jeg dessverre hvordan enkelte utnyttet dette. Der var folk som fylte bærepose på bærepose med ting fra gavebordet, og dette gjorde jo at andre ikke fikk noe. Jeg så igjen han ene på lekebutikken senere på dagen der han handlet leker for over 8000, og da klarte jeg rett og slett ikke la være å spørre ham foran alle som var der om han hadde ren samvittighet etter å ha loppet frelsesarmeen for alt de hadde. Han kjørte forøvrig rundt i en flett ny BMW også. Uansett, det er verdt å undersøke, og kanskje dette kan hjelpe noen til å faktisk kunne feire jul og overraske barna med en liten gave på julaften. Anonymous poster hash: b2cc2...305 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Jeg hadde trodd at Frelsesarmeén og lignende organisasjoner ba om kopi av lønningsslipp/meldekort til NAV før de gav ut penger? Anonymous poster hash: 10eb0...e65
Gjest ms_kwang Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Vi får håpe at slike mennesker havner en viss plass når de går bort da! Fatter ikke at noen folk kan være sånn, de skal alltid ha mer-mer-mer, får aldri nok! Tenker de ikke på de som ikke har noe?? Fysjom altså! De skulle fått prøve seg å ha 0 kr 1 hel måned etter at alt er betalt, 0 bil,0 tlf, 0 nothing, så får vi se hvordan de er etter den måneden altså.. -- Jeg for min del.. Da jeg bodde i en by hvor de hadde Frelsesarmeen og jeg skulle flytte og jeg ønsket ikke å selge 3x gitarer, 1x el-gitar med forsterker, 1x Trompet + mange år i Penny Klubben & TL klubben, så hadde jeg 3 banan esker med bøker, så jeg endte opp med å troppe opp der å lempe alt over disken "Værsjegod!God jul! xD" Hun gamle damen som sto der ga meg uttrykket "*o.O*er du sikker på at du ikke vil ha litt penger for dette her?" -Neida, endten tar du dette,ellers så hiver jeg det- (Dette var FØR Finn.no kom)
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er evig takknemlig for at denne muligheten finnes. Jeg bor på en liten plass, utenfor en stor by - og her annonseres tiltaket i lokalavisen. Man sender bare noen ord, og får et gavekort i posten. Jeg har vært syk, og hatt AAP i flere år - og dermed ikke noe ekstra til jul. I år fikk vi gavekort på 1700 kr, alene med 3 barn. DET er mye god mat det Anonymous poster hash: b74bd...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå