Gå til innhold

Hodegavl til rammemadrass?

Gyldenløwe

Anbefalte innlegg

Jeg har to rammemadrasser som satt sammen utgjør dobbelsenga mi. Kunne godt tenke meg en litt kul hodegavl inn mot veggen, noe forslag til hvordan det kan ordnes? Får man kjøpt løse? Må jeg snekre en selv i så fall? Kunne tenkt meg en som var paddet med stoff f.eks...

Men hvorden feste? Uakuelt å sette løst mellom seng og vegg, det hender jo at senga beveger seg noe :wink: Er liksom ikke noe festplass på en rammemadrass. Feste til veggen kanskje? Hmmm...

:forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myumi

En rammemadrass flytter seg ikke hvis den står på sokkel. En gavel henges på veggen mens sengen står inntil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse morsomme ideer. Jeg har sett noen som hadde en matte av bambus som gavl, billig og utrolig stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig å feste til veggen!

Flytter sengen seg, så får det bare være, litt svinn må man jo regne med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spon, eller finerplate - sag ut til passende form - lim skumgummi på og trekk med stoff, som du stifter fast på baksiden. Veldig fint og fort gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi
Står på bein ...

Rammemadrasser på bein er en utrolig tragisk oppfinnelse. Skikkelige rammemadrasser skal stå på sokkel så de får stabilitet og stødighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint ann å skru fast gavlen i selve madrassen hvis man bare er litt kreativ.

Når man nå en gang har madrassen på bein må man jo gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, mulig det, Mezzaluna :ler: Men så er det så greit å vaske under. (Ikke det at jeg gjør det, under der ligger en koffert, en taklampe fra IKEA som jeg ikke har fått hengt opp i gangen ennå og to konkurranserifler i deler ...)

Kanskje jeg brude se om det finnes sokkel til madrassene mine? Burde vel ha det på Skeidar ...

Ellers så røper jeg jo her hvordan jeg totalt mangler elementære handyman-gener :oops: Leiboeren min flytter ut på fredag, og for første gang på lenge skal jeg bo i hele leiligheten min og ha råd til det. Tenkte jeg skulle benytte sjansen til å pusse opp litt og ordne ting jeg har tenkt på. Hodegavl er en ting. Lurte på om ikke jeg skulle male alle rom og legge parkett i hele leiligheten også. Det er litt flaut å rusle rundt på 70-talls linoleum på beste savennen vest. Og nå har jeg kanskje endelig midler til å gjøre noe med leiligheten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig Løwen!

Fins fin-fin parket med klikk (limfritt) slik at du ikke trenger lime. Det blir skikkert innmari fint, men om du vil gjøre det litt rimeligere ville jeg satsa på laminat på soverommet... Vurder også om det er nødvendig parkett på kjøkkengulv - urpraktisk om man søler vann og sånn, dessuten blir det fort hakk i parkett. Korkgulv kan være en bedre løsning og de finnes i masse flotte typer (også som klikk-gulv).

Maling er veldig greit, men tapet er heller ikke så dumt. Nydelig finish med en gang, lett å endre, lett å legge, men krever svært godt grunnarbeid (ja, selv den minstre prikk synes igjennom tapeten...)

Her fant jeg en bra side om valg av gulv: Husbyggeren

Og her var det ivertfall en produsent av korkgulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins fin-fin parket med klikk (limfritt) slik at du ikke trenger lime. Det blir skikkert innmari fint, men om du vil gjøre det litt rimeligere ville jeg satsa på laminat på soverommet... Vurder også om det er nødvendig parkett på kjøkkengulv - urpraktisk om man søler vann og sånn, dessuten blir det fort hakk i parkett. Korkgulv kan være en bedre løsning og de finnes i masse flotte typer (også som klikk-gulv).

Flere steder der jeg kanskje burde ha noe annet enn parkett, spes kjøkken og gang. Men i en forholdsvis liten leilighet tenkte jeg kanskje at det ser best ut med like gulv i så mange rom som mulig. I det minste parkett på stue, soverom og øh, det rommet som kan bli alt fra arbeidsrom til spisestue eller litt av hvert :roll: I gangen ser jeg jo at det bør være noe slitesterkt, men tenker som sagt at gulvene kanskje bør være like ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Det går meget bra an å ha parkett både på gang og kjøkken, eventuellt kan du legge klink på gang og kjøkken, og like gulv i resten av leiligheten. Det kunne blitt bra! Har du ikke en litt handy kjæreste som kan hjelpe deg med dette a? Kanskje hun blir litt sjuffet når du spør andre enn henne om ting du ikke har diskutert med henne en gang. Hodegavl my ass, med stoff på blir den helt sikkert skitten og støvete, hvis du ikke vasker ofte :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, hun er ikke så vanskelig at hun ikke skjønner at noen ganger dukker ting plutsleig opp i hodet :tunge1: Men ja, hun er nok litt handy, og kan sikkert konfereres med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hodegavl my ass' date=' med stoff på blir den helt sikkert skitten og støvete, hvis du ikke vasker ofte :tunge1:[/quote']

Det blir nok god gammeldags jernsenggavl.

Den blir nok ikke støvete lenge. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glamourgirl

Jepp, Tispsi, hva skal'n med hodegalvl med stoff på? Hæ? Kan ikke feste noe som helst i den... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jepp' date=' Tispsi, hva skal'n med hodegalvl med stoff på? Hæ? Kan ikke feste noe som helst i den... :roll:[/quote']

Mannfolk er håpløse, så jeg sendte'n likesågodt et rimelig håndfast tips, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...