AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 I jobben min besvarer jeg en del mailer med spørsmål om ulike saker. Stadig oftere ser jeg at kunder avslutter mailen med "hører fra dere :)" For å være helt ærlig synes jeg det er ganske frekt. Jeg oppfatter dette som en slags ordre eller kommando. Dessuten, om man sender mail til et firma med spørsmål om hva noe koster, hvor lang tid det vil ta, om at de vil bestille varer, osv., så sier det da seg selv at firmaet svarer på dette, uten at man trenger å bli befalt at man skal gjøre det. Og for useriøse firma, som ofte lar være å svare på mail, vil ikke akkurat en sånn befaling utgjøre noen forskjell, vil jeg tro. Så hvorfor skriver folk dette? Og hva mener dere? Er dere enig i at det er frekt?Anonymous poster hash: 4eeb6...7bd
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Fy flate, så frekt ass! Anonymous poster hash: 83ccd...2c1 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Går ikke an! Anonymous poster hash: 564c1...63c
Gjest Ozelot Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Hø? Hvor er frekkheten, spør jeg bare ....
Gjest slettetbruker Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jesus, at folk kan finne på å si noe sånt liksom. Mindblown. Endret 9. desember 2013 av Nyctophilia 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 I jobben min besvarer jeg en del mailer med spørsmål om ulike saker. Stadig oftere ser jeg at kunder avslutter mailen med "hører fra dere :)" For å være helt ærlig synes jeg det er ganske frekt. Jeg oppfatter dette som en slags ordre eller kommando. Dessuten, om man sender mail til et firma med spørsmål om hva noe koster, hvor lang tid det vil ta, om at de vil bestille varer, osv., så sier det da seg selv at firmaet svarer på dette, uten at man trenger å bli befalt at man skal gjøre det. Og for useriøse firma, som ofte lar være å svare på mail, vil ikke akkurat en sånn befaling utgjøre noen forskjell, vil jeg tro. Så hvorfor skriver folk dette? Og hva mener dere? Er dere enig i at det er frekt?Anonymous poster hash: 4eeb6...7bd Vet du, jeg er faktisk enig. Jeg skriver alltidt "takker på forhånd for hjelp", eller "ser frem til å høre fra dere". Anonymous poster hash: 29676...8ac 5
Bartemannen Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Er en grunn for at man kompenserer med et smilefjes på slutten.
Gjest Raindrops Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Joda, det er et litt ansiktstruende utsagn, og ikke noe jeg anser som høflig. Men det er neppe vondt ment. Tipper de fleste bare bruker det som en høflighetsfrase de har blitt vant til.
globalagogo Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Tror de som skriver dette er usikre på hva de skal si, det passer jo ikke med "med vennlig hilsen" eller "snakkes på fredag" liksom 1
Gjest Eurodice Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Er en grunn for at man kompenserer med et smilefjes på slutten. I formelle henvendelser ser det malplassert ut å bruke smiletegn. 1
Bartemannen Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 I formelle henvendelser ser det malplassert ut å bruke smiletegn. Absolutt, ser veldig uprofesjonelt ut
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Jeg ville ikke svart på en e-post som inneholdt smilefjes. Anonymous poster hash: 11c5c...869 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 De mener ikke å være frekke, de bare vet ikke hva de skal si uten at det føles som mye bukking, skraping og høflighet. Høflighetsfraser er upopulært. Så blir det noe kort og fyndig som de myker opp med smilefjes. Anonymous poster hash: b5726...382
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Høflighetsfraser er upopulært. Anonymous poster hash: b5726...382 Sier hvem?Anonymous poster hash: 11c5c...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå