AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #21 Del Skrevet 6. mars 2011 P-ringen fungerer systematisk (akkurat som p-piller), ikke bare lokalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 6. mars 2011 #22 Del Skrevet 6. mars 2011 Litt klønete formulering fra min side, ja. Nå har jeg rettet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #23 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg skal begynne med p-ring nå. Står at den skal settes inn mellom 1 og 5 dag i menstruasjons-uka, men jeg er i morgen på 6. dagen og får ikke kjøpt før da. Gjør det noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. april 2011 #24 Del Skrevet 14. april 2011 Det skal ikke være mulig for ringen å dette ned, den skal dyttes like langt opp som en ob ellers virker den ikke der den skal. Kan falle ut ved sex, det har jeg bare opplevd 1 gang på de 8 årene jeg har brukt den. Bruker den til å hoppe over mens. Putter inn ny etter 3 uker. Har bare mensen 3-4 ganger i året på denne måten. Man kan ikke putte inn ny etter 4 uker, da er du ikke trygg. Men den kan være inne i inntil 4 uker for å forskyve mensen. Få bivirkninger i forhold til p-piller/p-stav/spiral fordi den virker der den skal. Har tatt pauser på 1-2 mnd men ikke merket forskjell med eller uten. Dyr er den da, koster ca 300 for 3 ringer. Og de har jeg jo bare i 9 uker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. april 2011 #25 Del Skrevet 14. april 2011 P-ringen fungerer systematisk (akkurat som p-piller), ikke bare lokalt. Du mener systemisk...det vil si i hele kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. april 2011 #26 Del Skrevet 14. april 2011 [/quote'] OPPTIL 4 uker! Det er kanskje ikke så farlig for deg om du blir gravid, men du bør tenke på at en baby ikke har godt av ekstra hormoner. Anbefaler at du _ikke_ fortsetter med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #27 Del Skrevet 14. mai 2012 Kanskje et rart spørsmål, men er det noen som helst risiko for å ikke kunne klare å få den ut igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. mai 2012 #28 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Hvorfor i alle dager gjør du det? Hva er vitsen med å bruke prevensjon da i det hele tatt? Nei, det tror jeg ikke. Man greier liksom ikke dytte den sååå langt opp. Endret 14. mai 2012 av Liquorice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia82 Skrevet 14. mai 2012 #29 Del Skrevet 14. mai 2012 Hehe nei, du er da ikke så dyp innvendig, du når den garantert. Den kan ikke gå inn i livmora di, det er fysisk umulig. Min erfaring med p-ringen var at humørsvigningene under pms og mensen, og kraftig mens kom tilbake, som det var før jeg begynte på p-piller. Så jeg byttet tilbake til p-piller. Ellers var jeg fornøyd! Man kan ha ringen i i 4 uker men da er den siste uken som en "ringfri" uke fordi ringen varer i 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katrine Skrevet 29. mai 2012 #30 Del Skrevet 29. mai 2012 Hei! Jeg var så dum og glemte og bytte ring når jeg skulle. Så da hadde jeg og kjæresten sex ett par dager etter at ringen skulle vært tatt ut/evnt byttet. Så i panikk satt jeg inn en ny ring. Så nå lurer jeg på om det vil vise på graviditets test om jeg er gravid når jeg har p-ringen i? Mye mulig jeg bare er paranoid, men føler at det kan ha gått "galt" og jeg er blitt gravid.. Hvis noen vet svaret på dette hadde jeg satt stor pris på svar ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litja Skrevet 30. august 2012 #31 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg har brukt p-ring sammenhengende i sju år. Går med ringen inne i ca 4 uker, og bytter direkte til ny ring. - Ingen mens! Det hender den glemmes etter sex og kan fort bli ute ett døgn. Ikke noe problem! Blir den ute lengre enn det, kjenner jeg det fort i magen, og minnes da på å sette den inn igjen. Jeg har endometriose, og gjør dette etter råd fra overlege på sykehuset. Sier ikke at dette er riktig for dere andre, men risikoen for å bli gravid er alltid til stede, samme hvilken og hvordan prevensjon dere bruker. Det kan skje, men det skal veldig mye til for å bli gravid selv om ringen sitter i lengre enn tre uker, eller er ute i fri luft en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. august 2012 #32 Del Skrevet 30. august 2012 Det er da ikke noe problem å bruke ringen i 4 uker. Det betyr jo bare at man tilfører kroppen litt hormoner i den normalt sett ringfri uken. Og man kan ikke blir gravid. Jeg har en tendens til å glemme og ta ringen ut når jeg skal, men husker når jeg skal sette inn ny. Så bytter ofte gammel ring direkte med ny etter fire uker. Og da slipper jeg mensen. For øvrig kan ringen være utenfor kroppen i noen timer hvert døgn, også, uten at effekten svekkes. Min mann hater sex med p-ring i (gjør visst vondt på tissetassen hans), så vi pleier alltid å fjerne den før samleie, og putte den på plass igjen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #33 Del Skrevet 21. oktober 2012 Satte inn p-ring for første gang forrige helg, skal egentlig få mensen denne helgen. Vil mensen komme nå og så i den ringfrie uken, eller vil mensen nå ikke komme før jeg tar ut ringen? Anonym poster: 2e1ff21646c4d4eca58b19c648839bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2012 #34 Del Skrevet 5. november 2012 jeg har nettop begynt med p ring og jeg har hatt samleie med kjæresten etter bare 6 dager. kondomen sprakk.... så jeg lurte på om det er mulig at jeg er gravid??? pliiiis hjelp!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #35 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg er på dag 7 i dag på den ringfrie uken,men begynte å blø sent, og blør fortsatt. kan jeg sette inn en ny ring nå selv om jeg blør? Anonymous poster hash: 58ac9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltemmeee Skrevet 19. juli 2022 #36 Del Skrevet 19. juli 2022 (endret) Kjøp Yasmin - https://topeuro-shop.com Jeg har brukt Yasmin i snart to år, og er veldig fornøyd. Før jeg begynte på den hadde jeg sterke menssmerter, og var til tider så kvalm at jeg kastet opp. Dette er helt borte. I tillegg blør jeg mindre. Jeg tar alltid tre brett (21 piller) i slengen før jeg tar en ukes pause. Da slipper jeg å ha menstruasjon mer enn hver tredje måned, og det passer meg ypperlig. Har ikke merket noen bivirkninger. Endret 1. august 2022 av alltemmeee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå