AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Jeg tjener for tiden 70kr pr. time for å passe et barn. Synes det er lite mtp. at jeg er 20år. Kan hende det blir aktuelt å passe to barn, men vet ikke hvor mye jeg får for det. Hva gir dere som har barnevakt? Hva tjener dere som er barnevakt? Anonymous poster hash: 88fff...ec8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Tror jeg fikk rundt 100,-/timen da jeg var 14/15 år... Anonymous poster hash: b0077...002
Lea2 Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Kommer an på hvor lenge man sitter barnevakt, om barnet/barna sover, om man kan ha med seg en venninne, om det er mat og drikke inkludert. For å sitte barnevakt for et sovende barn synes jeg 70 kroner timen er helt greit. Om det er et yrke (dagmamma/dagtid) er det kanskje litt i minste laget.
Gjest Ozelot Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Ville sett an barnet egentlig. Er det et skikkelig troll, så ville jeg hatt mer i lønn. Spesielt om trollet skal være våken og/eller jeg må stå for leggingen ... 2
Gjest maraii Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Du burde spørre om å få mer syns jeg. er 20 år selv, og du tjener mye mer av å jobbe i en normal butikk.. eller hvor som helst. tariffen er 146kr/t tror jeg. jeg ville bedd om å få mer. Man har stort ansvar når man passer barn også
Silfen Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 70 kr timen er MYE for en dagmamma. Nå er det noen år siden jeg var, men da var dagssatsen 200 kr. Og den har ikke økt altfor mye. Dersom det er barnevakt, så er det også en helt kurant sum, det spørs hvor lenge man sitter. Jo lengre man sitter, jo mindre timespris. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Du burde spørre om å få mer syns jeg. er 20 år selv, og du tjener mye mer av å jobbe i en normal butikk.. eller hvor som helst. tariffen er 146kr/t tror jeg. jeg ville bedd om å få mer. Man har stort ansvar når man passer barn også Nå er ikke det å sitte barnevakt det samme som en vanlig jobb da Anonymous poster hash: 248cc...4ee 13
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Jupp. Dagmamma tjener nok litt over 200 i timen (om de tar så mye som kontantstøttepris) så sammenlignet er det ikke så ille. Ikke fornlyd? Finn en annen jobb. Du skal nok lete lenge etter en jobb som er så avslappende som å sitte barnevakt etter at barnet har lagt segAnonymous poster hash: 5332a...52b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 ts her Jeg er ikke dagmamma. Passer ungen både på dagtid, kveld/natt og må av og til legge han. Hvor lenge jeg passer varierer. Anonymous poster hash: 88fff...ec8
Silfen Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Høres veldig dagmammaaktig ut. Ergo burde du få mindre i lønn. 1
Lea2 Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Du må bare passe deg så du ikke priser deg ut. Om det er snakk om noen timer her og der, så er det begrenset hvor mye folk har råd til å betale for en barnevakt noen timer.. om det ikke er noe helt spesielt. Men det er forskjell på å passe et våkent barn og å sitte barnevakt noen timer på kvelden (selv om du må legge også). For min del har det ofte vært snakk om 2-300 kroner for en kveld og ikke x antall kroner per time i slike settinger. 3
Lady Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Hvem sine barn er det du passer? Om det er familien, passer jeg dem gratis. Jeg synes det er hyggelig å passe dem for min egen del også, men har sittet barnevakt for nabogutten et par ganger også. De gangene har jeg fått 500kr for en kveld.
Gjest maraii Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Nå er ikke det å sitte barnevakt det samme som en vanlig jobb da Anonymous poster hash: 248cc...4ee Nei, men det er en jobb, og det er mye ansvar. Mer ansvar enn å pipe gjennom noen varer på rema. Syns uansett 70 kroner var lite. Søstra mi på 8 år får det for å klippe plenen eller vaske badet...
Gjest Euforia Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg synes det er altfor lite. Det er ikke akkurat mindre jobb å passe et barn enn å jobbe på MIX. Synes du burde få minst 150 kr i timen. Endret 9. desember 2013 av Euforia
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Nei, men det er en jobb, og det er mye ansvar. Mer ansvar enn å pipe gjennom noen varer på rema. Syns uansett 70 kroner var lite. Søstra mi på 8 år får det for å klippe plenen eller vaske badet... Jeg har fire småsøstre som oppfører seg som små troll til tider, så jeg vet veldig godt hva det vil si å passe barn Har også passe mange andre barn. Det er mindre slitsomt enn å ha en vanlig jobb. Anonymous poster hash: 248cc...4ee
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Tipper dette er svart. Glatt ned i lønn. Samtidig må du forstå at du er ufaglært og jobber nederst på rangstien. Du må ligge så lavt at foreldre velger deg og ikke bh. Alternativet er at du skviser de mest mulig fordi du vet de er i beta.Anonymous poster hash: f307d...501 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 Jeg er psykolog med 6 års utdanning og en del år erfaring/ansinitet. Trekker man fra skatt har jeg ikke mer enn 200 kr timen ca. Så er du til sammenligning da egentlig dårlig betalt? Du tjener jo mye mer enn en dagmamma.Anonymous poster hash: 5332a...52b 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 Man kan jo ikke sammenligne det med å jobba i kassa på rimi, man betaler jo ikke skatt av barnevaktpenger! 350 kr for 5 timer hørtes veldig fint ut synes jeg.. Det er jo bare fra 18-23 liksom Anonymous poster hash: 409b8...e94 2
Kriz Skrevet 9. desember 2013 #19 Skrevet 9. desember 2013 Jeg synes det er altfor lite. Det er ikke akkurat mindre jobb å passe et barn enn å jobbe på MIX. Synes du burde få minst 150 kr i timen. Jobber du på MIX? Nei, men det er en jobb, og det er mye ansvar. Mer ansvar enn å pipe gjennom noen varer på rema. Syns uansett 70 kroner var lite. Søstra mi på 8 år får det for å klippe plenen eller vaske badet... og jobber du i kassa på rema?
Lea2 Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 Det er rimelig stor forskjell på å sitte barnevakt og å passe et barn flere timer hver dag.. blant annet når det gjelder skatt.. og ansvar. Jeg vil ikke si at det er så himla mye ansvar å sitte barnevakt for et barn som sover. Man sjekker og sørger for at alt er som det skal, men det er ikke ofte det skjer noe. Og ett barn er ikke så mye heller, selv om man er ute og leker. Det er noe helt annet å ha ansvaret for to, tre, fire... Som nevnt over tjener man ikek særlig mye på en time som dagmamma.. og da betaler man skatt også. Jeg vet ikke hva satsene som barnehageassistent ligger på for tiden, men den gangen jeg jobbet i barnehage var det nok sørgelige saker om man regnet ut per time...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå