Gå til innhold

Mødre med spedbarn på kjøpesenter. Hva er greia og er dette bra for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var på kjøpesenteret i dag på formiddagen. Lenge siden jeg har vært der på det tidspunktet. Det krydde med mødre med spedbarn i barnevogner. Noen gråt og noen sov. Fellesnevner for de fleste var at barna hadde masse klær og vognposer rundt seg -inne. Det er selvfølgelig ikke bra.

Spørsmålet mitt er derimot hvorfor de i det hele tatt tar med spedbarn på kjøpesenteret og om noen virkelig mener dette er bra?

Det mødrene gjorde var å Se på klær, gaver osv... Kan de ikke spare barna for dette? Hvorfor gjør de dette?

Endret av Kristen
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har rett. Alle med barn MÅ holde seg hjemme hele dagen.

Halleluja

Anonymous poster hash: 03f02...0cc

• Liker 24
Skrevet (endret)

Nei, du har rett. Alle med barn MÅ holde seg hjemme hele dagen.

Halleluja

Anonymous poster hash: 03f02...0cc

Vel, det er vel forskjell på å holde seg hjemme og på å gå i butikker på et kjøpesenter? Endret av Kristen
  • Liker 4
Gjest Riskjeks
Skrevet

De var vel ute for å handle julegaver, da. Sikkert kjekt å slippe det på kveldstid/lørdag, når det er fullt av folk.

Husk at noen kanskje er alene med barna også (hele tiden eller i perioder pga jobbsituasjon), og en eller annen gang må man jo få handlet.

• Liker 20
Skrevet

Det er selvfølgelig viktig å passe på at spedbarna ikke blir overopphetet oppi vognene, men ellers skjønner jeg godt at de gjør unna gaveshopping osv på formiddagene. Hadde jeg også gjort nå før jul om jeg hadde vært i permisjon.

• Liker 17
Skrevet

Ja hva skal man gjøre da? Skaffe barnevakt hver gang en skal dra på handletur?

Anonymous poster hash: 85c4d...d2b

• Liker 10
Skrevet

Skrive for å provosere fram reaksjon? Hvorfor reagerer du på at mødre går i butikken?

• Liker 3
Skrevet

Vel, det er vel forskjell på å holde seg hjemme og på å gå i butikker på et kjøpesenter?

Ja? Jeg har ikke sagt noe annet?

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Bortsett fra at det hørtes veldig varmt ut (syns generelt folk er dårlige på å kle av barna sine på senter), så høres det ikke akkurat skadelig ut. De må jo handle julegaver, og dem (og vi) er vel bare glad for de ikke flyr rundt med store vogner på lørdagene og på ettermiddagene når vi andre må handle 😉

• Liker 9
Skrevet

Dersom man ikke koker barna i posen har de vel ikke så vondt av det en gang i blandt. Min linte godt å se på alt her : verden og var lenge fornøyd i vogna på kjøpesenter. Andre dager gikk vi lang skogtur, var på babysvømming, babysang, barselbesøk, trilletur i frisk luft hver dag etc. Ser ike at en tur på kjøpesenter nå og da er til skade når jeg hadde ærend. Var drt skikkelig ille vær hendte det også at vi trakk inn på et kjøpesenter bare for å komme oss ut av huset i 1 liten time slik at jeg slapp å gå på veggene av ensomhet.

Jeg tror ingen av disse mødrene kun henger på kjøpesenter. Av og til må man også få unna ærend selv med utolmodig baby på slep. Mange ammer hyppig på kveldstid og barnet får kanskje ikke sove uten mamma eller tar ikke flaske så da er det ikke slik at mor bare kan gå når barnet har lagt seg.

Anonymous poster hash: c7b1f...6d9

• Liker 6
Skrevet

De må vel handle julegaver?! Dette skjer jo året rundt og julegaver kan man vel kjøpe på nett.

Nekter å tro at alle disse mødrene er alene med barna hele tiden. Noen kanskje, ja. Men ikke alle jeg ser på senteret.

• Liker 2
Skrevet

Det er egentlig ikke rart at tallene for fødselsdepresjoner er høye når det å bli mor innebærer at man ikke lengre kan handle på et kjøpesenter hvis man har med baby. Helst skal man nesten sitte inne i sitt eget hus fra dagen vi kommer hjem fra sykehus til dagen ungen begynner i barnehagen.

Anonymous poster hash: 7f816...cfc
  • Liker 24
Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller. Stakkars ungene. Skjønner ikke greia med det, mange er bare noen uker gamle og de drasser de med på et senter?!?! Er det for å vise seg ikke vet jeg, eller rett og slett at de på liv og død må på senter. Jeg har ikke barn (enda), og husker ikke sist gang jeg var på et senter. Virkelig, hva er greia med senter?

Anonymous poster hash: 41efb...9bb

• Liker 6
Skrevet

Hva er det dere tenker er så skadelig med en time på kjøpesenter da? Hvorfor tar barnet skade av dette?

• Liker 5
Skrevet

De må vel handle julegaver?! Dette skjer jo året rundt og julegaver kan man vel kjøpe på nett.

Nekter å tro at alle disse mødrene er alene med barna hele tiden. Noen kanskje, ja. Men ikke alle jeg ser på senteret.

Hva gir deg mer rett til å vandre rundt på kjøpesenteret enn mødre med små barn? Det høres ut som du er ute etter å provosere. Alle kan kjøpe gaver på nett, deg selv inkludert, eller så kan de dra i butikker som de har like mye rett på som alle andre.

Uansett når på dagen småbarnsmødre drar ut på kjøpesentre eller matbutikker er det jammen meg noen som klarer å klage på på det. Vent til du får barn selv, da får du se hvor lite lyst du har til å gjemme deg og babyen din vekk det neste året. ;)

• Liker 10
Skrevet (endret)

Småbarnsmødre kan faktisk bestille julegaver over inet, og ikke dra med seg barna på shopping. Sutrete barn som smitter andre med barnehage-virus, nei takk.

Jeg har vært småbarnsmamma, og det hender jeg passer unger mens foreldrene skal kjøpe noe. Å ta med seg småbarn er en uting, å lære barn at man kan kjøpe leker f.eks. er en uting og helt unødvendig, men det som styrer er vel mødrenes kjøpelyst, tror det er der greia ligger...

Endret av Alvina
  • Liker 6
Skrevet

Småbarnsmødre kan faktisk bestille julegaver over inet, og ikke dra med seg barna på shopping. Sutrete barn som smitter andre med barnehage-virus, nei takk.

Men da er det ikke lenger de stakkars barna en snakker om men ditt "beste". Da kan vel også du bare handle på nett da? Mange forkjøla voksne oå kjøpesenter også, hoster og snyter seg gjør de. Må de også holde seg hjemme?

• Liker 7
Skrevet

Uff nei, de med barn bør holde seg hjemme og ikke gå lenger enn til helsestasjonen og hjem igjen. Gud forby om de vil treffe venninner eller nye bekjentskaper fra barselgruppe i en annen setting enn på helsestasjonen. Går mødrene på veggene hjemme, kan de jo bare se ut vinduet, eller trille vogna opp og ned i innkjørselen eller hagen sin.

De skal ikke bevege seg fritt ute med barna før barna er i konfirmasjonsalder. Først da er det lov å gå på kjøpesenter og cafe, ikke før!

:murvegg:

Ut i fra det jeg har lest her og i andre tråder her, så skal jeg pokker gå ekstra mye på kjøpesenter og cafe når jeg får barn, bare på trass! Ser jeg en av dere så skal jeg fotfølge dere med vogna, og stå på tvers med den i heiser!

Gleder meg til den dagen jeg får barn, og fortsatt kan gjøre så og si akkurat det samme som nå, og at folk skal lage tråder om det på nettet "å herregud, så en mamma på senteret i dag med en BABY! At det går an ass! Hva med klesvasken hjemme da? Og middagen, den lager seg jo ikke selv!"

• Liker 10
Skrevet

Er du seriøs? Det blir ganske stusselig å sitte hjemme dag ut og dag inn når man er i permisjon. Det er godt å komme seg ut og se litt folk. For min del er en tur til kjøpesenteret et fint gjøremål nå når babyen er så liten. Skulle den bli sulten eller gjøre i bleia er det bare å finne et ammerom eller stellerom.
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...