Gå til innhold

Å ikke bruke gifteringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kommende mann liker ikke å gå med metall mot huden sin, og kommer derfor ikke til å bære giftering. Dette er helt ok for meg. Jeg har forlovelsesring, og tenker å også eie en giftering, men kanskje bare bruke disse på spesielle anledninger.

Han liker ikke å holde meg i hånden når jeg har på forlovelsesringen, så jeg tenker at både for hans og min egen skyld ka det være greit å la være :) Jeg vet også om andre som ikke går med ringer selv om de er gift, og har ikke reagert på det i det hele tatt.

Hva syns dere? Helt uakseptabelt at ingen bærer ringer, eller ok? Vil jo aldri skjule at vi er gift, nevner det i samtaler og alle vi kjenner vet det jo :)

Anonymous poster hash: 03cb6...9c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det helt OK å ikke bære gifteringer, ekteskapet sitter jo ikke i ringen. Men for kjæresten og meg er ringene viktige og vi kunne ikke tenkt oss å droppe de.

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

det er ikke ringene som er symbolet på deres kjærlighet. det er dere selv :)

gjør akkurat som dere vil :) å om du vil bruke ringen nå og da er jo det greit, men om dere skal noe hvor du veit at han kommer til å holde deg i hånden eller lignende så kan du jo bare ta den av eller ha den i et smykke rundt halsen? ei venninne har den i et smykke da hun mener den da er nærmere hjertet :rodmer:

Skrevet

Jeg tenker at om noen friker ut over at noen ikke går med giftering, så er har de kanskje ikke verdens mest stabile og trygge forhold selv. Eventuelt så har de hodet litt for langt oppi de rosa, regnbue-enhjørning-sukkerspinnfylte skyene.

Ringen er jo et symbol, for all del. Å ta den av under en krangel og hive den i huet på partneren er like mye en symbolsk handling som det er en fysisk. Men da er det underliggende premisset at man SKAL gå med ringen. Å velge å ikke ha den på pga praktiske hensyn er noe helt annet, og symbolikken i å tvinge seg selv eller partneren til å gjøre noe selv når det er ubehagelig er vel ikke helt heldig den heller. ;)

Men altså. Folk synser. Noen vil alltid mene noe om det du gjør. Like greit å gi beng i det først som sist :)

• Liker 2
Skrevet

Hyggelig å høre fine svar, jeg er helt enig med dere :)

Vi er ikke helt standard, slik er det bare. Kanskje jeg kan vurdere å gå med dem i smykke ja, men er i utgangspunktet ikke en som liker smykker, helst bare øredobber. Men absolutt en tanke, takk!

Jepp, folk synser uansett. Pleier ikke bry meg så mye om det, men er greit å høre hva folk som ikke kjenner oss ville tenkt :)

Anonymous poster hash: 03cb6...9c0
Skrevet

Hva med gifteøredobber da? :lol:

• Liker 1
Skrevet

Går selv ikke med ring, men kona mi gjør det. Hun har på begge to på samme finger.

Hun liker det sånn.

Det er visst fordi forlovelsesringen har en stein, mens gifteringen er glatt.

Jeg har som sagt ikke ring på, men vi utvekslet ringer i bryllupet.

Men er ikke vant til å gå med det og er ingen fan av smykker. Dessuten syns jeg det blir vått under den når man vasker hendene, noe jeg synes er ubehagelig.

Det er venner og kollegaer som har spurt om hun ikke synes det er litt risky at mannen hennes går omkring uten en ring som viser at han er opptatt.

Men jeg greier da å åpne kjeften og si at jeg er gift, hvis det skulle være aktuelt.

Ektepakten sitter i hodet og hjertet og ikke i en ring på fingeren.

"Gifteøredobber" gir man gjerne til henne i morgengave... ;)

Skrevet

Hverken mannen min eller meg bruker gifteringen på jobb, men bruker den ellers. Jobber begge i helsevesenet, så ikke uvanlig å ikke bruke den på jobb.

Vet om flere som har den i et smykke rundt halsen på jobb, men det orker ikke jeg.

Skrevet

Vi går ikke med gifteringer selv om vi har dem. Mannen fordi han har en jobb der det er upraktisk med ring sånn sikkerhetsmessig og jeg fordi jeg får sår hud under ringen av at jeg ofte har hendene i såpevann og det blir fuktig under der.

Så vi bruker de bare i spesielle anledninger men så hender det at vi glemmer de da , hehe.

Men ringene i seg selv betyr ikke noe. Vi er lykkelig gift med hverandre:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Mine foreldre har aldri brukt ringene sine, min far kan heller ikke bruke den pga. jobben.

Aldri reagert på det, ei heller blitt miljøskadet :laugh:

Skrevet

Jeg tror dere må bli enige om hva dere skal gjøre, og hvis han er bestemt på å ikke bruke sin burde ikke du bruke din heller. Husker fremdeles den ene gangen da min mann måtte utvide sin ring hos gullsmeden. Mens han ventet på å få den tilbake (det tok jo noen dager) levde jo vi livet som vanlig. En gang da vi var på Oslo S hørte jeg tydelig noen som snakket "kanskje NN er utro?" Det føles ikke godt å få slike beskyldninger mot en selv om man selv vet at det ikke er sant. Tro meg.

Anonymous poster hash: 2a1c8...de3
Skrevet

Går selv ikke med ring, men kona mi gjør det. Hun har på begge to på samme finger.

Hun liker det sånn.

Det er visst fordi forlovelsesringen har en stein, mens gifteringen er glatt.

Jeg har som sagt ikke ring på, men vi utvekslet ringer i bryllupet.

Men er ikke vant til å gå med det og er ingen fan av smykker. Dessuten syns jeg det blir vått under den når man vasker hendene, noe jeg synes er ubehagelig.

Det er venner og kollegaer som har spurt om hun ikke synes det er litt risky at mannen hennes går omkring uten en ring som viser at han er opptatt.

Men jeg greier da å åpne kjeften og si at jeg er gift, hvis det skulle være aktuelt.

Ektepakten sitter i hodet og hjertet og ikke i en ring på fingeren.

"Gifteøredobber" gir man gjerne til henne i morgengave... ;)

Jeg var virkelig heller ikke vant med å gå med ringer før jeg ble forlovet. Men etter forlovelsen gikk jeg jo med det hver dag (den var ganske liten og enkel), og nå etter at vi er gift er det også kun gifteringen som alltid er på fingeren.

Anonymous poster hash: 2a1c8...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...