Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vurderer å kjøpe meg en Kindle Paperwhite, etter som den har fått best anmeldelser.

Før jeg kjøper den lurer jeg på om man kan legge inn egne PDF filer og e-bøker manuelt? ^^ For så å lese dem uten noe knot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Calibre for å administrere e-bøkene mine. Pdf og mobi-filer uten DRM går helt fint å legge inn med å sende til sin personlige Amazon-mailadresse. Epub-filer kjøpt hos Aschehoug kan også legges inn helt glatt. NB: pdf kan være noe herk å lese på lesebrett, fordi de er statiske bilder. Jeg konverterer pdf også med Calibre, men det er ikke smertefritt og jeg foretrekker å lese pdfer på nettbrett eller annen større skjerm.

Skrevet

PDF anbefales ikke, ellers er det ikke noe større jobb å legge inn egne bøker på en kindle. Calibre, som Karmosin linker til, er det aller beste bibliotekprogrammet som er å få tak i, og det har en svært aktiv utvikler (noen ganger litt for aktiv). Jeg bruker Calibre til alle e-bokrelaterte oppgaver, inkludert å overføre bøker til brett. Og til å på magisk vis kvitte meg med DRM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...