Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en gutt, og etter noen måneder litt frem og tilbake så ser det ut til at dette går rette veien for oss :) Vi har ikke tatt "kjærestepraten" ennå, men vi har snakket litt om følelser, har regelmessig kontakt og venner og søsken vet om oss, selv om det ikke er offisielt ellernoe.

Jeg synes han er veldig snill og god når vi er sammen, og det er litt 50/50 hvem som tar kontakt. Er han ledig så vil han gjerne møtes også videre, og det er ikke det at vi ikke treffes ofte nok som direkte er problemet, bare det at ingen av oss planlegger ting sammen litt frem i tid eller hva jeg skal kalle det.

For eksempel: i slutten av november dro jeg på langhelg til utlandet, noe som var bestilt og betalt lenge før ting ble seriøst mellom oss, og han visste at jeg skulle vekk den helgen så vi visste begge at vi ikke fikk truffet hverandre den helgen.

Men plutselig dro han også på langhelg til utlandet, helgen før jeg skulle dra. Denne turen var impulsiv og med en kompis, og førte til at vi da ikke fikk sett hverandre på to uker. Det var jo greit nok, som sagt så sees vi jo også i hverdagene, og det var jo dumt at han skulle gå glipp av turen ettersom det passet så fint med billige billetter og at kompisen han skulle reise med var ledig.

Da han kom hjem fra den turen bestemte han seg for å dra på hyttetur helgen etter det. Og igjen så skjønner jeg jo at han ville, de var 4 kompiser som det plutselig klaffet med, og det har endelig blitt snowboardføre også videre. Men det betydde jo også at det er fire uker siden vi hadde en helg sammen.

Vi sees jo som sagt ganske ofte. Vi bor i nærheten og har noen felles venner, slik at ingen av oss er særlig tungbedt på å be med seg den andre hvis man skal på noe sosialt, så EGENTLIG så synes jeg ikke at jeg har så mye å klage på.

Men samtidig så bor begge i kollektiv, jeg jobber kveld og han dag, noe som betyr at dager hvor begge jobber, så sees vi ikke, for da sover han når jeg er ferdig på jobb, og av praktiske hensyn som arbeidstid og kollektivkompiser så er det heller ikke særlig praktisk for noen av oss å sove sammen i hverdagene. Jeg jobber også annenhver helg, så selv om vi fortsatt får mer tid i jobbhelgene mine enn i hverdagene, så er det fortsatt litt kjipt.

Da jeg fikk vite om den hytteturen så hintet jeg vagt om at jeg syntes det var trist at jeg ikke fikk sett han i helgen, men han avfeide det ganske egentlig. "Vi sees jo til uka, vi kan kose oss masse på mandag", og jeg er jo enig, men samtidig så merker jeg at jeg har behov for noe litt mer enn middag sammen før han legger seg klokka 22. I alle fall over en tidsperiode på 4 uker.

Selv om ikke alle perioder er så trassige som denne så vet jeg at det vil komme liknende episoder, for denne fyren er veldig glad i kompisene sine og å finne på ting som å reise vekk på hyttetur osv. i helgene. Jeg vil jo ikke ta dette i fra han, men jeg skulle ønske at han også kunne fakturere inn meg når han lager planer. Om han bare hadde tenkt sånn at "Til helgen har Ida frihelg, så da kan jeg kanskje prøve å finne på noe hyggelig med henne og heller prøve å få til en tur i bakken neste helg".

Det virker som om det er nok for han at vi sees på den måten vi gjør nå, og det svir litt, for jeg er en type jente som også trenger en "nå tar vi 12 timer i senga bare oss to" av og til, og ikke bare å stresse innom hos han mellom jobb og andre avtaler. Det er ikke som om jeg vil henge hele tiden heller, faktisk så har jeg ikke noe i mot å bli bortprioritert en helg hvor jeg jobber dersom det betyr at jeg får mer kvalitetstid med han neste. Kontra en rask middag sammen med romkameratene hans og en runde i høyet før jeg må dra hjem fordi han skal opp før klokken 06.

Anonymous poster hash: 0cc59...c5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han virker som han er fornøyd med sånn som det er nu.

Skrevet

Huff jeg vet. Jeg tror ikke han har det samme behovet for å finne på litt skikkelige ting som jeg. Tror han får behovet sitt for "life events" dekket av kompisene.

Det skal sies at også han kan uttrykke at det er kjipt, sånn som da jeg reiste på min helgetur, så var han litt "åh, men det er så lenge siden vi har funnet på noe skikkelig kos", men jeg tror slike tanker kun streifer han hvis det er han som ikke har spesielle planer.

men jeg tror også det er litt fordi han er vant til å ha fri hver helg, har hatt samme type jobb i over tre år. Jeg har derimot studert og jobbet deltid og nå har jeg pause fra studiene og dermed troppet opp deltidsjobben, noe som betyr mye jobbing på tidspunkt hvor andre er sosiale, så jeg setter veldig stor pris på de frihelgene jeg har og ønsker gjerne å ha litt planer klare sånn at jeg vet de ikke forsvinner i det blå. Mens han er vant til å ta igjen tapt moro neste helg igjen.

Jeg prøver å hinte litt til han om at jeg skal jobbe mye fremover mot jul, og han er ikke så veldig vond å be hvis jeg først tar og foreslår en konkret ting. Jeg skulle bare ønske at han også tenkte litt mer frem i tid av seg selv. Selv om vi som sagt tar like mye insj, så er det ofte jeg som må rydde plass til han og ikke omvendt fordi han ikke er like bevisst på å sette av tid når det passer.

Anonymous poster hash: 0cc59...c5c
Skrevet

Dere holder på og han har ikke gjort en skit for å prioritere deg mer. Det skal fortelle deg alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...