Thomas Skrevet 13. juni 2002 #1 Skrevet 13. juni 2002 Hva gjør dere når sjokoladesuget kommer og kiosken ligger og lokker 100 meter nede i veien? Har nettopp trykket i meg en stor melkesjokolade, selv om det ikke er lov I am a bad boy!
Gjest Janna Skrevet 13. juni 2002 #2 Skrevet 13. juni 2002 Hmmm Kjenner problemet ja... Bor 200 meter fra en fristende Rimibutikk Kjøper popcorn der veldig ofte... Og sjokkis og øl til samboeren min Jeg trodde det var en jenteting å være sjokoladehungrig? Men så er det jo godt også da Spis med god samvittighet du Lasse, husk; vi lever bare en gang (og sjokolade er nammenamm!!!)12
Gjest Janna Skrevet 13. juni 2002 #3 Skrevet 13. juni 2002 ...sier hun som hadde kampanje mot en sjoko kjeks-pakke i skapet inne på Snikk Snakk forleden...
Thomas Skrevet 13. juni 2002 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2002 Heter ikke Lasse, heter Thomas. Er vel litt feminin da, siden jeg elsker sjokolade.
ivanka Skrevet 14. juni 2002 #5 Skrevet 14. juni 2002 fri for sjokoladesug. kanskje fordi jeg tar tran. liker bare kjempemørk sjokolade uansett, og det får jeg ikke tak i så lett. men når det ligger en rull bittersøt droste i kjøleskapet etter middag hiver jeg meg over den.
Hedda-78 Skrevet 15. juni 2002 #6 Skrevet 15. juni 2002 Dei plutselige sjokoladesug-anfalla kan dempast ved å ta krom-tabletter. Krom er eit sporstoff som er viktig for kroppens evne til å takle glukose-forandringar (eller noko i den leia). Sjokoladesuget melder seg ofte rett etter tunge måltid, da synest eg det er godt å spise ei frukt i staden, det lindrar søtsuget. Ellers skal det visst vere eit triks å pusse tennene når anfallet kjem, da mister ein litt lysta på å putte mat i munnen. Alle veit kor fælt det er å spise rett etter at ein har pussa tennene.... :-? På Grete Roede-sidene står det at det faktisk GÅR AN å bli avhengig av sjokolade, det er ikkje noko ein berre innbiller seg. Det finnst eit stoff i sjokolade som lignar på amfetamin (berre at det ikkje er så farlig, naturligvis, berre like vanedannande...), som gjer at ein berre MÅ ha meir sjokolade innimellom. Einaste måten å bli kvitt avhengigheita er å kutte tvert. Null sjokolade i to veker. (Har prøvd, og må advare mot abstinensane...) Smakstottane på tunga vert skifta ut med tre vekers mellomrom, så dersom du klarer å holde deg unna sjokolade i heile tre veker (eg klarte! ), vil det ikkje smake like godt som før.... Lykke til!
Gjest sandix Skrevet 16. juni 2002 #7 Skrevet 16. juni 2002 Jeg går selvsagt og kjøper den sjokoladen. Ser ingen grunn til å la være.
Gjest Lottemor Skrevet 16. juni 2002 #8 Skrevet 16. juni 2002 Har hørt at sjokolade suget kommer om man ikke har hatt sex på en stund..... Det skal nemmelig være et stoff i sjokoladen som innbiler hjernen om at den har hatt sex etter en sjokolade..... Om detstemmer kan jeg ikke si hundre prosent,men jeg har myyyye større behov for sjokolade om jeg ikke har hatt sex på en stund Ellers så hjelper Crom tabeletter noen ganger.... Sjokolade er godt og jeg kunne ikke levd uten :D
Gjest care Skrevet 16. juni 2002 #9 Skrevet 16. juni 2002 ..hvorfor spise krom når du kan spise sjokolade Jeg kan ikke se for meg et liv uten sjokolade.
Hedda-78 Skrevet 16. juni 2002 #10 Skrevet 16. juni 2002 Lottemor, det er nok stoffet serotonin du snakkar om. Det er eit stoff som gjer at ein føler seg lykkelig. Sex aukar produksjonen av serotonin, det same gjer søt og feit mat. (Og lykkepillar. Enkelt formar for depresjon er grunna rett og slett i lavt serotonin-nivå.) Difor er sjokolade og is så trøstande når ein er lei seg!
Tusseline Skrevet 16. juni 2002 #11 Skrevet 16. juni 2002 Det der høres nokså kjent ut, ja.. Det er ofte sjokoladesuget kommer snikende innpå meg også, der det er vanskelig å motstå den kjempende fristelsen Sett tennene i ett eller annet frukt eller grønt. Det hjelper faktisk!
~Ironic~Tiger~ Skrevet 27. juni 2002 #12 Skrevet 27. juni 2002 Ta det med ro skjokoholikere!! Se hva jeg snublet over på nettet: http://www.sol.no/cgi-bin/cgo/C1_mozon/hel...lt.asp?UID=3628 Sjokolade er sunt!! Mmm, ikke mer dårlig samvittighet lenger
~Ironic~Tiger~ Skrevet 27. juni 2002 #13 Skrevet 27. juni 2002 Ble visst litt ivrig Leste nettopp ferdig linken. Selv om det er godt for kroppen betyr det ikke at vi skal stappe det i oss..
chriztine Skrevet 27. juni 2002 #14 Skrevet 27. juni 2002 Mitt triks er å tenke på hvor feit man blir av sjokolade o.l.! Mister suget med en gang!!
Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #15 Skrevet 27. juni 2002 Husk at all mat/godteri er ja mat og er lov å spise. Det er i det øyeblikket vi definere som noe som neimat og ikke lov å spisemat problemene kommer. Hvorfor tror dere forrresten at mennesker som tvangsspiser som regel overspiser på nei mat?
choop Skrevet 3. juli 2002 #16 Skrevet 3. juli 2002 Spis så mye sjokolade du orker,Thomas! Vet det er litt feil,men hver gang jeg kjenner sjokkissuget overbeviser jeg meg selv om at da må jeg jo trenge litt sukkertilførsel.("det er kroppens måte å si ifra at man mangler noe.?!?) Spis sjokolade og kos deg.Spesielt nå i ferien!!!
aline Skrevet 3. juli 2002 #17 Skrevet 3. juli 2002 Jeg har begynt å kjøpe New Energi i stedenfor min vanlige, kjære stratos! Det er definitivt IKKE det samme, men etter å ha gjort det en stund, finner faktisk kroppen min seg i det! Nå tar den til takke med en new energi istedenfor en stratos, og da er jeg fornøyd jeg! Jeg får sjokoladen min, og kroppen blir kvitt suget. Og det er jo en mye mindre fetende sjokolade å stappe i seg! Ellers, crom fungerte ikke i det hele tatt på meg! Det skal visst hjelpe dersom du mangler noen stoffer i kroppen som sukker/sjokolade kan dekke opp. Men jeg tror jeg rett og slett er avhengig jeg, pga psyken på lik linje som med røyk og annet tull!
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #18 Skrevet 3. juli 2002 Jeg har hatt søtsug nå i den senere tid, og fråtset i kjøkkenskapene. Begynte så å ta bio-chrom tabeletter (kr 169 på apoteket for 3 måneders bruk). Og det hjelper virkelig. Tablettene regulerer blodsukkeret så ikke det enorme søtsuget oppstår. For de som ikke vil ta disse har jeg et annet råd jeg leste her på KG som var ganske så smart: Alt du putter i munnen skal ha et navn. Altså frokost, lunsj, middag osv. Dersom du da dytter innpå en stor plate sjokolade kl 18 kan du kalle det kveldsmat, så spiser du ikke mer den dagen. Jeg tør tippa at du dagen etter heller vil ha et par brødblingser enn den sjokoladen.
Ejlanka Skrevet 3. juli 2002 #19 Skrevet 3. juli 2002 Huff...sitter og tenker på noe, og så plutselig er det som om hjernen og hjertet skriker av lyst etter sjokolade. Jeg vet godt hvordan det føles. Jeg lytter til kroppen min, jeg. Er det ikke det man skal gjøre? Men da tar jeg heller en rask gå tur ned til butikken, kjøper sjokoladen, går raskt hjem igjen, og koser meg :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå